میت بوک ایکس پرو هواوی با پردازنده ویسکی لیک به‌روز شد

یک‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
مطالعه 4 دقیقه
یک سال پس از معرفی لپ‌تاپ تقدیر شده‌ی میت‌بوک ایکس پرو توسط هواوی، حال این شرکت نسخه‌ی به‌روز شده‌‌ی آن را حال در MWC 2019 معرفی کرده است.
تبلیغات

هواوی در MWC سال گذشته با معرفی میت‌بوک ایکس پرو توجه زیادی را به خود جلب کرد؛ این لپ‌تاپ با نمایشگر FullView و کم‌حاشیه‌ی خود درکنار طراحی زیبا و کیفیت ساخت مناسب خود به یکی از محصولات شایسته‌ی دنیای لپ‌تا‌پ‌ها در سال گذشته مبدل شد. حال در جریان MWC 2019 با گذشت یک سال از معرفی نسل پیشین، هواوی نسخه‌ی به‌روز شده‌ی MateBook X Pro را پردازنده‌ی نسل هشتمی اینتل و تراشه‌ی گرافیکی جدید GeForce ساخت انویدیا روانه‌ی بازار خواهد کرد.

نمایشگر میت‌بوک ایکس پرو ۲۰۱۹ جدید همانند نسل پیشین ۹۱ درصد بخش جلوی دستگاه را تشکیل می‌دهد. همچنین هواوی ابعاد نمایشگر و رزولوشن آن را نسب‌قبل تغییر نداده است؛ چینی‌ها همچنان از نمایشگر ۱۳.۹ اینچی 3K با رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ بهره گرفته‌اند. نمایشگر لمسی میت‌بوک ایکس ۱۰ لمس همزمان را شناسایی می‌کند و پنل آن از نوع LTPS انتخاب شده است. ۲۶۰ پیکسل در هر این از این نمایشگر جای قرار گرفته است و پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. 

Huawei MateBook X Pro 2019

هواوی از تراشه‌ی گرافیکی جدید GeForce MX250 با دو گیگابایت حافظه بهره گرفته است؛ این تراشه در دو نسخه‌ی ۱۰و  ۲۵ واتی تولید می‌شود که چینی‌ها این بار نسخه‌ی ۲۵ واتی را برای لپ‌تاپ بالارده خود درنظر گرفتند. استفاده از پردازنده‌ی نسل هشتمی و ویسکی‌لیک Core i7-8565 و Core i5-8265 از دیگر نکات بارز در مورد سخت‌افزار این لپ‌تاپ است. میت بوک ایکس پرو در دو مدل با ۸ و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم ۲۱۳۳ عرضه می‌شود.

Huawei MateBook X Pro 2019

به‌لطف نسل جدید وای‌فای استفاده شده در میت‌بوک ایکس پرو رسیدن به سرعت ۱۷۳۳ مگابیت بر ثانیه ممکن شده است. همانند نسل گذشته میت‌بوک ایکس پرو از ۴ درگاه USB بهره می‌برد؛ از سه درگاه USB نوع C دستگاه یکی به فناوری Thunderbolt 3 پشتیبانی می‌کند؛ این درگاه تاندربولت در نسل جدید چهارکاناله شده است. درگاه USB چهارم نیز از نوع مرسوم USB نوع A انتخاب شده است. ظرفیت باتری تغییر نسبت به نسل گذشته نکرده است و هنوز یک باتری ۵۷.۴ وات‌ساعتی وظیفه‌ی تأمین انرژی دستگاه را برعهده دارد.

Huawei MateBook X Pro 2019

هواوی از قابلیتی به نام OneHop نیز برای انتقال سریع فایل بین لپ‌تاپ میت‌بوک‌ ایکس پرو و گوشی‌های خود بهره گرفته است که کاربر به کمک NFC در لپ‌تاپ جدید چینی‌ها قادر به انتقال انواع فایل تصویری، موسیقی، ویدئو و اسناد خواهد بود. همچنین هواوی قابلیت Huawei Share 3.0 را نیز برای لپ‌تاپ جدید خود از سری میت‌بوک درنظر گرفته است. وزن دستگاه نیز تغییر نسبت به نسل گذشته نکرده است و همچنان شاهد رقم ۱.۳۳ کیلوگرم در فهرست مشخصات این لپ‌تاپ پرمیوم هستیم. وب‌کم دستگاه همچنان یک مگاپیکسل است و توسط مکانیزم خاصی از صفحه کلید خارج می‌شود.

Huawei MateBook X Pro 2019

در بحث صوتی نیز شاهد استفاده از اسپیکر چهارگانه‌ در میت‌بوک ایکس پرو هستیم که به ادعای هواوی صدایی فراگیر و ممتاز را ارائه خواهد داد. میت‌بوک ایکس پرو در دو رنگ Space Grey و Mystic Silver روانه‌ی بازار خواهد شد.

مشخصات فنی هواوی میت‌بوک ایکس پرو ۲۰۱۹

CPU

اینتل

Core i7-8565

اینتل

Core i5-8265

GPU

انویدیا MX250 با ۲ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5

اینتل UHD Graphics 620

حافظه‌ی رم

۸ یا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR3 با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

 ۵۱۲ گیگابایت SSD

نمایشگر

۱۳.۹ اینچی با پنل LCD LTPS لمسی

رزولوشن ۲۰۰۰ × ۳۰۰۰ پیکسل، نسبت نمایشگر به بدنه ۹۱ درصد

باتری

لیتیوم پلیمر ۵۷.۴ وات‌ساعت

پورت‌ها

یک پورت USB Type-C، یک پورت تاندربولت ۳، یک پورت USB 3.0 نسل یک، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

اتصالات بی‌سیم

وای‌فای با سرعت حداکثر ۱۷۳۳ مگابیت بر ثانیه

بلوتوث نسخه‌ی 5.۰ و کم‌مصرف

ابعاد

۱۴.۶ × ۲۱۷.۰ × ۳۰۴.۰ میلی‌متر

وزن

حدود ۱.۳۳ کیلوگرم

رنگ

خاکستری و نقره‌ای

در بحث قیمت لپ‌تاپ و مشخصات فنی آن باید اشاره کرد که هواوی میت‌بوک ایکس پرو را در دو نسخه‌ به بازار عرضه خواهد کرد که پایین‌ترین نسخه‌ با پردازنده‌ی Core i5، رم ۸ گیگابایتی، حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی، کارت گرافیک مجزای MX250 و نمایشگر لمسی ۱۵۹۹ یورو قیمت خواهد داشت و بالاترین نسخه نیز با پردازنده‌ی Core i7، رم ۱۶ گیگابایتی، حافظه‌ی یک ترابایتی، کارت گرافیک مجزای MX250 و نمایشگر لمسی با قیمت ۱۹۹۹ یورو به‌فروش خواهد رسید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات