اوبر تاکسی‌های پرنده را در ملبورن هم آزمایش می‌کند

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اوبر که پیش‌تر دو شهر دالاس و لس‌آنجلس را به‌عنوان پایگاه آزمایش تاکسی‌های پرنده‌ی خود انتخاب کرده بود، ملبورن را به‌عنوان سومین پایگاه برگزید.
تبلیغات

اوبر پس از انتخاب دو شهر دالاس و لس‌آنجلس، ملبورن استرالیا را به‌عنوان سومین محل به‌پروازدرآوردن تاکسی‌های پرنده‌ی خود انتخاب کرد. این انتخاب در حالی صورت می‌گیرد که پیش‌تر دبی به‌عنوان سومین شهر در نظر گرفته شده بود؛ اما تأخیر در پاسخ‌گویی مقام‌های اماراتی باعث شد اوبر پس از بررسی شهرهایی مانند ریودوژانیرو، سائوپائولو، پاریس، دهلی و توکیو، درنهایت ملبورن را به‌عنوان سایت آزمایش تاکسی‌های پرنده‌ی خود انتخاب کند.

سوزان اندرسون، مدیر روابط‌عمومی اوبر در مناطق استرالیا و نیوزیلند و آسیای‌شمالی، در‌این‌باره به رویترز گفته است:

دلیل این انتخاب، رویکرد روبه‌جلوی دولت استرالیا در به‌کارگیری فناوری‌های آینده‌ی حوزه‌ی حمل‌و‌نقل و اشتراک‌گذاری خودرو است؛ به‌‌ویژه آنکه ملبورن ویژگی‌های جغرافیایی و جمعیتی کم‌نظیری دارد و مردم آن از دیدگاه فناوری و خلاقیت صاحب فرهنگ به‌حساب می‌آیند. این موضوع ملبورن را به مکانی مطلوب برای اجرای آزمایش‌های این‌چنینی تبدیل کرده است.
ماشین پرنده اوبر / uber flying car

اوبر قصد دارد آزمایش تاکسی‌های ملقب به UberAir را در سال ۲۰۲۰ آغاز کند. طبق اعلام این شرکت، آغاز به‌کارگیری رسمی تاکسی‌های برقی و پرنده‌ی اوبر با قابلیت برخاستن و نشستن عمودی (به سبک هلی‌کوپتر) از سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

پروازهای آزمایشی ملبورن مسافران را از مراکز خرید واقع در وست‌فیلد به فرودگاه بین‌المللی اصلی شهر خواهد برد. این مسیر معمولا با خودرو ۲۵ دقیقه طول می‌کشد؛ ولی با تاکسی پرنده‌ی اوبر در ۱۰ دقیقه طی خواهد شد. مسافران می‌توانند به‌راحتی درخواست تاکسی اینترنتی را ازطریق اپلیکیشن اوبر پرواز رزرو کنند؛ هرچند قبل از این‌ کار، باید مطمئن شوند شجاعت لازم برای سوارشدن وسیله‌ی نقلیه‌ای مشابه هلی‌کوپتر را دارند.

در‌حال‌حاضر، اوبر برای طراحی وسایل نقلیه‌ی پرنده‌ی خود با چند شرکت مشغول همکاری است. همچنین، این شرکت همکاری‌هایش را با ناسا برای ساخت سامانه‌ای به‌منظور کنترل ترافیک هوایی و سامان‌دهی پرواز تاکسی‌ها آغاز کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات