فوجی فیلم دوربین بدون آینه ۱۰۲ مگاپیکسلی GFX100 را معرفی کرد

یک‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
مطالعه 5 دقیقه
فوجی‌فیلم دوربین بدون‌آینه ۱۰۲ مگاپیکسلی و مدیوم‌فرمت GFX100، در نظر دارد مرز‌های دنیای عکاسی را جابه‌جا کند.
تبلیغات

GFX100 جدید‌ترین دوربین مدیوم‌فرمت و بدون آینه‌ی ۱۰۲ مگاپیکسلی فوجی‌فیلم است که پس از GFX 50S و GFX 50R، سومین عضو خانواده‌ی مدیوم فرمت این شرکت به شمار می‌رود. براساس اعلام این شرکت، پرچم‌دار جدید فوجی‌فیلم از سری GFX ازنظر فناوری و قابلیت‌های عکاسی به‌اندازه‌ای پیشرفته است، که می‌تواند انقلابی در بازار ایجاد کند.

فوجی‌فیلم GFX100 از حسگر ۱۰۲ مگاپیکسلی CMOS با نوردهی پشتی بهره می‌برد. قطر حسگر دوربین ۵۵ میلی‌متر و هم‌اندازه‌ی حسگرهای دوربین‌های مدیوم‌فرمتی مانند فوجی‌فیلم GFX 50S و GFX 50R است. در مقام مقایسه بد نیست بدانید قطر حسگرهای فول‌فریم ۳۵ میلی‌متری برابر با ۴۳ میلی‌متر است. درنتیجه، حسگری با قطر ۵۵ میلی‌متر، از مساحتی درحدود ۱.۷ بیشتر بهره می‌برد که همین موضوع خبر از توانایی‌های فوق‌العاده‌ی محصول جدید فوجی‌فیلم می‌دهد.

دوربین GFX100‌ فوجی فیلم

بی‌شک، رزولوشن ۱۰۲ مگاپیکسل بیشترین میزانی است که تاکنون در دوربین‌های بدون آینه ارائه شده است. همچنین، دامنه‌ی حساسیت حسگر این دوربین از ۱۰۰ تا ۱۲,۸۰۰ (افزایش‌پذیر تا ۱۰۲,۴۰۰) اعلام شده است. فوجی‌فیلم GFX100 اولین دوربین دیجیتال مدیوم‌فرمت است که از لرزش‌گیر و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز هیبریدی بهره می‌برد. این فوکوس خودکار پوشش ۱۰۰ درصدی از مساحت حسگر را به ارمغان می‌آورد.

لرزش‌گیر پنج‌محوره‌ی داخل بدنه‌ی دوربین (IBIS)، حذف لرزش‌ها تا ۵.۵ استاپ را فراهم می‌کند. همچنین سیستم شاتر دوربین چهار فنر دارد که تکان‌های ناگهانی شاتر را به‌حداقل می‌رساند. فوجی‌فیلم معتقد است:

چنین امکاناتی باعث می‌شود عکاسان بتوانند به‌راحتی و در موقعیت‌های مختلف با دوربین بدون نیاز به سه‌پایه عکاسی کنند و از رزولوشن بیش از ۱۰۰ مگاپیکسلی این دوربین لذت ببرند.

سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز هیبریدی یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین مدیوم‌فرمت جدید فوجی‌فیلم است که آن‌ را از سایر دوربین‌ها متمایز می‌کند. سیستم تشخیص فاز هیبریدی دوربین جدید فوجی‌فیلم با استفاده از ۳.۷۶ میلیون پیکسل تشخیص فاز در کل حسگر، به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند به‌راحتی روی هر سوژه‌ در تمام مساحت حسگر فوکوس کنند.

دوربین GFX100‌ فوجی فیلم

فوجی‌فیلم معتقد است:

عملکرد سیستم فوکوس خودکار بی‌نقص که با دقت و سرعت همراه شود، هم‌اکنون برای عکاسان به واقعیت تبدیل شده است. دوربین جدید فوجی‌فیلم می‌تواند سوژه‌ها را به‌درستی تعقیب کند، چشم و صورت را تشخیص دهد و عملکردی رضایت‌بخش در محیط‌هایی با کنتراست پایین داشته باشد.
دوربین GFX100‌ فوجی فیلم
دوربین GFX100‌ فوجی فیلم
دوربین GFX100‌ فوجی فیلم
دوربین GFX100‌ فوجی فیلم

درنظر داشته باشید دوربین فوجی‌فیلم GFX100 در ترکیب لنز سریع پرایم ازنظر فوکوس خودکار، ۲۱۰ درصد عملکرد سریع‌تری درمقایسه‌با سیستم فوکوس خودکار GFX 50R دراختیار عکاسان قرار می‌دهد.

GFX100 مراحل تولید پیچیده‌ای دارد؛ ۹۵ نقطه از این دوربین درمقابل نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است و در شرایط مختلف آب‌وهوایی کاربردی است. بدنه‌ی دوربین از جنس آلیاژ منیزیم است که باعث شده دوربینی سبک و بادوام دردسترس علاقه‌مندان قرار گیرد. فوجی‌فیلم GFX100 اولین دوربین از سری GFX‌ است که از گریپ عمودی داخلی بهره می‌برد.

دوربین GFX100‌ فوجی فیلم
دوربین GFX100‌ فوجی فیلم
دوربین GFX100‌ فوجی فیلم
دوربین GFX100‌ فوجی فیلم

فوجی‌فیلم معتقد است:

هسته‌ی مرکزی قسمت تصویربرداری دوربین GFX100 لنز مانت و مکانیزم تثبیت‌کننده‌ی تصویر و حسگر تصویر را شامل می‌شود که به‌صورت کاملاً جداگانه از پنل‌های اصلی بدنه توسعه یافته‌اند. این ساختار دوگانه باعث می‌شود دوربین دقت و استحکام بسیاری داشته باشد؛ درنتیجه، افت رزولوشن ناشی از فشارهای خارجی بر بدنه‌ی دستگاه را به‌حداقل می‌رساند.

GFX100 نمایشگر بزرگی دارد تا قابلیت‌های بیشتری در این بخش دراختیار کاربران قرار دهد. فوجی‌فیلم از نمایشگر لمسی ۳.۲ اینچی LCD با ۲.۳۶ میلیون نقطه بهره برده است که قابلیت تیلت در سه جهت را به ارمغان می‌آورد تا آزادی عمل بیشتری دراختیار عکاسان قرار گیرد. منظره‌یاب الکترونیکی دوربین (EVF) نیز قابلیت تعویض را دارد تا با برداشتن آن از روی دوربین،‌ فرم فکتوری کوچک‌تر دراختیار عکاسان قرار می‌گیرد. امکان چرخش و تیلت منظره‌یاب نیز امکان تصویربرداری با شرایط انعطاف‌پذیری را برای عکاسان فراهم می‌کند.

با وجود حسگر بزرگ دوربین، بدنه‌ی دوربین فوجی‌فیلم GFX100 با دوربین‌های پرچم‌دار DSLR فول‌فریم تفاوت زیادی ندارد است. ابعاد دوربین ۱۵.۶ در ۱۶.۳۶ در ۱۰.۲۹ سانتی‌متر است که ضخامت آن در بیشترین بخش به ۴.۹ سانتی‌متر می‌رسد. وزن دوربین با دو باتری و کارت حافظه و EVF تنها ۱.۳۶ کیلوگرم است. در مقام مقایسه، ابعاد دوربین کانن 1D X Mark II برابر با ۱۵.۸ در ۱۶.۸ در ۸.۲۶ سانتی‌متر است و وزن آن برابر با ۱.۵۳ کیلوگرم است.

دوربین GFX100 اولین دوربین بدون‌آینه با حسگری در این اندازه است که توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه دارد. همچنین این دوربین می‌تواند در حالت پروفایل F-Log و Rec ۲۰۲۰ تصویربرداری کند و ازطریق پورت HDMI خروجی تصویر ۱۰ بیتی با رنگ‌برداری ۴:۲:۲ را ارایه دهد.

برخی دیگر از ویژگی‌های GFX100 عبارت‌اند از: کارت اسلات دوگانه‌ی SDXC، پورت USB-C، میکروفون، جک هدفون، کانکتور ۲.۵ میلی‌متری، حالت‌ پیشرفته‌ی 16 Film Simulation، پردازنده‌ی X-Processor، قابلیت عکاسی ۱۶ بیتی RAW، قابلیت جدید Smooth Skin Effect، اتصال وای‌فای و بلوتوث بی‌سیم و پشتیبانی از نرم‌افزارهایی همچون Capture One.

فوجی‌فیلم نمونه‌ تصاویری رسمی با دوربین جدیدش گرفته و آن را به‌اشتراک گذاشته است که درادامه می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید.

دوربین GFX100‌ فوجی فیلم
دوربین GFX100‌ فوجی فیلم
دوربین GFX100‌ فوجی فیلم

دیدگاه شما درباره‌ی دوربین جدید فوجی‌فیلم چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات