نسخه سفارشی از هوندا سیویک Type R مخصوص رالی ساخته شد

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یک نسخه‌ی تیونینگ‌شده از هوندا سیویک Type-R با ارتفاع بالا و پیشرانه‌ای تقویت‌شده رونمایی شده است که برای شرکت در مسابقات رالی تغییر پیدا کرده است.
تبلیغات

هوندا سیویک تایپ R یکی از قوی‌ترین و بهترین هاچ‌بک‌های اسپرت بازار است. قلب تپنده‌ی این خودرو با وجود ۲ لیتر حجم می‌تواند ۳۰۶ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند و این هاچ بک را قادر به سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر ۴.۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۷۱ کیلومتر بر ساعت می‌سازد.

چنین اعداد و ارقامی شاید برای ما و شما جذاب باشند اما از نظر تیونرها هیچ جذابیتی ندارند. به همین دلیل، شرکتی انگلیسی به نام Ralph Hosier Engineering از نسخه‌ی تیونینگ‌شده و ارتقایافته‌ای با نام OveRland رونمایی کرده است. این خودرو، همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، یک خودروی رالی محسوب می‌شود و ارتفاع سیستم تعلیق آن ۱۰۲ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. تمامی بخش‌های سیستم تعلیق این خودرو نیز از اول ساخته شده‌اند و کاملا سفارشی و مخصوص این خودرو هستند. تمامی اتصالات سیستم تعلیق تقویت شده‌اند و سپس تایرهای بزرگ BF گودریچ با ابعاد ۲۵۵/۵۵/۱۸ روی سیویک سوار شده‌‌اند. به این ترتیب، شاهد تولد اولین نسخه‌ی رالی از هوندا سیویک هستیم، خودرویی که خیلی از طرفداران هوندا سال‌ها منتظرش بودند. متاسفانه تیونر هیچ تغییری در پیشرانه‌ی این مدل ایجاد نکرده است.

Honda Civic Type R One-Offs

دومین هوندا سیویکی که تیونرهای انگلیسی به سراغ آن رفته‌اند، از سوی شرکت تیم داینامیک موتور اسپرت معرفی شده است. این مدل برخلاف OveRland مخصوص جاده است. قدرت پیشرانه‌ی این مدل به ۴۰۰ اسب‌بخار و گشتاور آن به ۶۷۷ نیوتون‌متر افزایش پیدا کرده؛ این قدرت بالا با استفاده از اعمال تغییرات در ECU، اینترکولر، کاتالیزور اسپرت و سیستم اگزوز اسپرت به دست آمده و نسبت به مدل استاندارد سیویک تایپ R دارای ۱۰۰ اسب‌بخار قدرت بیشتری است.

Honda Civic Type R One-Offs

برای اینکه این هوندا سیویک بتواند قدرت بالای خود را به صورتی ایمن مورد استفاده قرار دهد، تیونر اقدام به تقویت ترمزها نیز کرده است. سیستم تعلیق دستخوش تغییر شده و کمک‌فنرهای سفارشی روی آن نصب شده‌اند. هر دوی این تیونرها کیت‌های تقویتی خود را برای عرضه آماده دارند و مالکان هوندا سیویک تایپ R می‌توانند با پرداخت هزینه، این تغییرات را روی خودروی خود اعمال کنند.

Honda Civic Type R One-Offs
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات