فیسبوک در سال ۲۰۲۰ ارز دیجیتال خود را عرضه می‌کند

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌گزارش بی‌بی‌سی، فیسبوک تا پایان امسال، ارز دیجیتال خود را به‌صورت آزمایشی رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

آوریل امسال، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، با مارک کارنی، رئیس بانک انگلستان (Bank of England)، ملاقات و درباره‌ی ارزهای دیجیتال صحبت کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی، این غول شبکه‌های اجتماعی تا پایان تابستان روی ارز دیجیتال خود با نام گلوبال‌کوین (GlobalCoin) کار و تا پایان سال جاری، آن را به‌صورت آزمایشی، عرضه خواهد کرد. طبق گزارش‌های منتشر‌شده، این ارز در فصل اول ۲۰۲۰، به‌صورت رسمی در چند کشور رونمایی خواهد شد.

در اواخر سال ۲۰۱۸، فیسبوک اولین اخبار مربوط‌به توسعه‌ی ارز دیجیتال اختصاصی خود را منتشر کرد. به‌گفته‌ی بی‌بی‌سی، مردم می‌توانند این ارز دیجیتال را در واتساپ که مالکش فیسبوک است، به همدیگر انتقال دهند. ارز دیجیتال فیسبوک احتمالا با پشتوانه‌ی دلار آمریکا خواهد بود. چنین ارزهایی در اصطلاح ارزهای پایدار (Stablecoin) نامیده می‌شوند؛ زیرا ارزششان زیاد تغییر نمی‌کند.

فیسبوک درکنار مذاکرات با بانک انگلستان، با مقام‌های خزانه‌داری آمریکا درباره‌ی مسائل قانونی و با وسترن‌یونیون درباره‌ی انتقال اعتبارات صحبت کرده است.

همچنین به‌گزارش فایننشال‌تایمز، غول شبکه‌های اجتماعی با دوقلوهای وینکلواس (Winklevoss) نیز درزمینه‌ی ارز دیجیتالش مذاکراتی کرده است. این دو برادر که پیش‌از‌این زاکربرگ را به دزدیدن ایده‌ی شبکه‌ی اجتماعی خودشان متهم کرده بودند، بنیان‌گذار Gemini، صرافی ارزهای دیجیتال هستند.

بانک انگلستان و فیسبوک از اظهارنظر در‌باره‌ی این موضوع خودداری کرده‌ و وسترن‌یونیون و خزانه‌داری آمریکا نیز فعلا واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

شایان ذکر است هفته‌ی گذشته، یکی از وب‌سایت‌های سوئیسی از اقدام فیسبوک برای تأسیس شرکتی به‌منظور تمرکز بر پرداخت و بلاک‌چین، تکنولوژی توسعه‌ی ارز‌های دیجیتالی همچون بیت‌کوین خبر داده بود. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی این شرکت، این مقاله‌ی زومیت را بخوانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات