طراحی مدل بعدی گوشی هوشمند تاشدنی سامسونگ متفاوت خواهد بود

جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
مدل جدید گوشی‌ هوشمند تاشدنی شرکت سامسونگ از طراحی متفاوتی بهره خواهد برد.
تبلیغات

معرفی اولین گوشی هوشمند تاشدنی سامسونگ یعنی گلکسی فولد، دقیقا آنطور که این شرکت برنامه‌ریزی کرده‌ بود خوب پیش نرفت. تعدادی از نمونه‌‌های اولیه‌ی گلکسی فولد که برای بررسی در اختیار برخی افراد قرار داده شده بود با مشکل مواجه شد و به‌همین دلیل سامسونگ عرضه‌ی این محصول را به تأخیر انداخت. سامسونگ تمام مدل‌های اولیه‌ای که برای بررسی دراختیار منتقدین حوزه‌ی تکنولوژی قرار داده بود را جمع‌آوری کرد و حالا خود را برای عرضه‌ی مجدد مدل بهبودیافته‌ی این محصول آماده می‌کند.

طراحی تاشدنی روبه داخل تنها ایده‌ای نیست که سامسونگ برای تولید گوشی‌ هوشمند جدید در پیش گرفته است. این شرکت همچنین ایده‌ی گوشی تاشدنی از بیرون را نیز درنظر دارد و برای تأیید این حرف می‌توان به پتنتی اشاره کرد که به‌تازگی از گوشی هوشمند تاشدنی سامسونگ منتشر شده است. این پتنت ابتدا در دسامبر ۲۰۱۵ در کره‌جنوبی و در اواخر سال گذشته در آمریکا ثبت شده است. گلکسی فولد گوشی هوشمندی است که رو به داخل تا می‌شود و در حالت تاشده، یک نمایشگر ثانویه در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سامسونگ پتنتی برای گوشی هوشمند تاشونده از بیرون ثبت کرده است

پیش از این در برخی اخبار گفته شده که سامسونگ از مدتی قبل کار روی دو مدل گوشی هوشمند تاشدنی جدید را آغاز کرده است. یکی از این مدل‌ها از طراحی تاشدنی به‌صورت عمودی بهره می‌برد و مدل دوم روبه بیرون تا می‌شود. گزارش شده که سامسونگ حتی نمونه‌های اولیه‌ی گوشی تاشونده از بیرون را نیز تولید کرده، زیرا این طرح یکی از طرح‌های مورد نظر سامسونگ برای تولید گوشی گلکسی فولد بوده است.

گوشی تاشو سامسونگ

در پتنت توضیح داده شده که دستگاه مجهز به یک نمایشگر منعطف بوده که در دو جایگاه مجزا قرار داده شده که این جایگاه‌ها نهایتا با استفاده از یک لولا به یکدیگر متصل می‌شوند. لولای این دستگاه از مکانیزم کشویی بهره می‌برد. هنگامی که دستگاه در حالت تاشده قرار دارد، پوشش کشویی، در امتداد یک شیار ریل مانند حرکت کرده که اجازه می‌دهد صفحه‌نمایش از وسط و روبه بیرون تا شود. یک واحد قفل‌شونده نیز وجود دارد تا هنگامی که گوشی درحالت تا نشده قرار دارد، نمایشگر دستگاه را ثابت نگه دارد. درهرحال ممکن است سامسونگ از مکانسیم دیگری برای گوشی‌ هوشمند تاشدنی جدید خود مورداستفاده قرار دهد.

گوشی تاشوی سامسونگ

پیش از این با معرفی گلکسی فولد شاهد یک گوشی هوشمند تاشدنی بودیم که امکان استفاده از حالت تبلت را در اختیار کاربر قرار می‌داد. حال فقط باید منتظر بمانیم تا تعداد بیشتری از دستگاه‌های تاشدنی به بازار عرضه شوند. این احتمال وجود دارد که سامسونگ از هر دو سبک طراحی تاشونده روبه داخل و تاشونده روبه بیرون در تولید گوشی‌های تاشدنی آینده خود بهره ببرد.

نظر شما در مورد گوشی‌های هوشمند تاشو چیست و کدام سبک طراحی را در تولید این محصولات بیشتر می‌پسندید؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعاتی را که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید، در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات