هواوی: ما قربانی زورگویی آمریکا شده‌ایم ولی درصدد توافق با گوگل هستیم

پنج‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی اعلام کرد که واشنگتن قصد آزارواذیت‌ این شرکت بزرگ چینی را دارد. غول فناوری چینی درصدد است تا مشکلات به‌وجودآمده با گوگل را حل‌و‌فصل کند.
تبلیغات

پیش‌تر گفته شد که آمریکا، فعالیت‌های تجاری هواوی و شرکت‌های وابسته به آن را تحریم کرده است. آبراهام لیو، نماینده‌ی شرکت در نهاد تصمیم‌گیری  اتحادیه اروپا (EU) اعلام کرد که عملکرد دولت ایالات متحده نوعی آزارواذیت محسوب می‌شود.

براساس آخرین اخبار، تحریم‌‌های هواوی به‌مدت ۹۰ روز تعلیق می‌شوند. بی‌شک پس از پایان این دوره‌ی زمانی، هر دو طرف تحت تاثیر تبعات چنین تحریمی قرار خواهند گرفت.

هواوی

چند روز قبل گفته شد که گوگل به همکاری‌ تجاری خود با هواوی پایان می‌دهد. بلافاصله بعد از خبر عدم همکاری گوگل با هواوی، کوالکام، اینتل و چند شرکت آمریکایی دیگر نیز در تحریم هواوی به گوگل پیوستند. اما به‌نظر می‌رسد که غول فناوری چینی درصدد حل‌و‌فصل مشکلات به‌وجودآمده با گوگل است. در اصل هواوی نقش فعالی در تحریم‌های به‌وجودآمده ندارد و به‌همین دلیل قصد دارد مشکلات به‌وجودآمده با گوگل را حل کند. از سوی دیگر، گوگل نسبت به اظهارات آبراهام لیو، پاسخی نداده است. آبراهام لیو در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت:

هواوی قربانی زورگویی‌های دولت ایالات متحده شده است. رویکرد واشنگتن، تنها حمله به هواوی نیست، بلکه چنین رویکردی نظم لیبرال و قواعد و قوانین را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هنوز نمی‌توان به‌صورت قطعی در مورد عواقب تحریم‌های تجاری آمریکا و قطع همکاری گوگل و هواوی اظهارنظر قطعی کرد. اما بی‌شک با قطع روابط تجاری گوگل و هواوی، دستگاه‌های جدید غول فناوری چینی نمی‌توانند به‌روزرسانی‌های گوگل را دریافت کنند و درنتیجه این امر بر فروش گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار هواوی تأثیرگذار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات