ال جی با تراشه هوش مصنوعی در پی هوشمندکردن خانه‌ها است

یک‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی تراشه‌ی هوش مصنوعی جدیدی برای استفاده در لوازم خانگی هوشمند تولید کرده است.
تبلیغات

باتوجه‌به اینکه شرایط بخش موبایل ال‌جی همچنان روند نزولی در پیش گرفته، این شرکت تصمیم گرفته روی فناوری‌های درحال‌توسعه بیشتر تمرکز کند. پیش‌ازاین، این شرکت فناوری‌هایی مثل رانندگی خودکار را ارائه داده بود و حالا با معرفی تراشه‌ی هوش مصنوعی سعی می‌کند قدمی محکم در بازار لوازم خانگی هوشمند بردارد.

ال‌جی اعلام کرده تراشه‌ی جدید این شرکت شامل موتور شبکه‌ی عصبی مخصوصی است که الگوریتم‌های یادگیری عمیق را بهبود می‌بخشد و می‌توان از آن در دستگاه‌های هوشمند آینده استفاده کرد. جاروبرقی‌های رباتی، ماشین‌های ظرف‌شویی، یخچال‌فریزرها و دستگاه‌های تهویه‌ی هوا ازجمله محصولاتی هستند که می‌توانند از قابلیت‌های تراشه‌ی هوش مصنوعی جدید ال‌جی بهره ببرند. عملکرد این تراشه مستلزم اتصال به شبکه‌ی اینترنت نیست؛ زیرا پردازش‌های لازم در درون دستگاه انجام می‌شود. علاوه‌براین تراشه‌ی مذکور بخش امن سخت‌افزاریِ مجزایی دارد که برای ذخیره‌سازی داده‌های شخصی کاربر استفاده می‌شود. ال‌جی در متن خبر معرفی این تراشه توضیحاتی داده که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانیم:

تراشه‌ی هوش مصنوعی جدید ال‌جی با ترکیب هوش بصری می‌تواند محیط، موقعیت مکانی، اشیاء و کاربران را بهتر تشخیص دهد. همچنین، هوش صوتی این تراشه می‌تواند صدا را به‌دقت شناسایی کند. از دیگر ویژگی‌های این تراشه می‌توان به تشخیص تغییرات شیمیایی و فیزیکی محیط برای ارائه‌ی بهتر قابلیت‌های دستگاه‌های هوشمند خانگی اشاره کرد.

شرکت‌های مختلف به‌دنبال ارائه‌ی قابلیت‌های هوش مصنوعی یا یادگیری ماشینی در قالب تراشه هستند که ازجمله این شرکت‌ها می‌توان به اینتل و آرم و انویدیا اشاره کرد. درحال‌حاضر، فعالیت در حوزه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در‌حال‌افزایش است. گزارش سال گذشته‌ی نیویورک‌تایمز به این نکته اشاره می‌کند که حدود ۴۵ درصد از استارتاپ‌ها مشغول کار روی تراشه‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها در ماشین‌های خودران یا فناوری‌های مرتبط با دستورهای صوتی استفاده کرد. البته در این گزارش به کاربردهای دیگر هوش مصنوعی اشاره‌ای نشده که دولت چین سرمایه‌گذاری روی بیشتر آن‌ها را برعهده دارد.

ال‌جی، تنها شرکتی نیست که در بازار هوش‌ مصنوعی فعالیت می‌کند. بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان یعنی فیسبوک و شرکت‌های دیگری مثل آمازون و اپل نیز براساس گزارش‌های اخیر، هم‌اکنون مشغول کار روی پروژه‌هایی هستند که به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مرتبط است. ال‌جی نیز در این حوزه قصد دارد راهکاری برای ساخت دستگاه‌های خانگی هوشمند‌تر ارائه دهد.

آی‌پی پارک، مدیر اجرایی ال‌جی الکترونیکز، در بیانه‌ای اعلام کرده است:

تراشه‌ی هوش مصنوعی ما برای ارائه‌ی راهکارهای بهینه‌ی هوش مصنوعی در محصولات آینده‌ی ال‌جی طراحی شده‌ است. این راهکار در سه زمینه‌ی اصلی کاربرد خواهد داشت و استراتژی هوش مصنوعی ما تجربه‌ی کاربری بهبودیافته‌ای برای  زندگی بهتر به مشتریان ارائه خواهد داد.

بخش تولید لوازم خانگی ال‌جی برخلاف بخش موبایل این شرکت، اخیرا بهترین رکورد خود را در فروش و سوددهی تجربه کرده است. ال‌جی اعلام کرده سود سالانه‌ی این شرکت در سال گذشته ۲.۴ میلیارد دلار بود و دستیابی به این رقم نتیجه‌ی حضور موفق ال‌جی در بخش تولید لوازم و ابزارهای سرگرمی خانگی بوده است. این دو بخش ازجمله موارد مهمی به‌شمار می‌روند که می‌توان از قابلیت‌های هوش مصنوعی در آن‌ها بهره گرفت.

دیدگاه شما درباره‌ی هوش مصنوعی ال‌جی و کاربردهای آن چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات