تویوتا سوپرا TRD سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود

شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
واحد خودروهای اسپرت تویوتا برای سال ۲۰۲۰ مدلی ویژه TRD از سوپرا تولید خواهد کرد.
تبلیغات

واحد خودروهای اسپرت تویوتا، TRD تصاویری از قطعات فیبر کربنی آیرودینامیکی منتشر کرده است که در مدل اسپرت تویوتا سوپرا به بازار عرضه خواهند شد. هدف از طراحی این قطعات، تیونینگ بهبود ظاهر و آیرودینامیک تویوتا سوپرای جدید و پاسخی به نیاز مشتریانی است که می‌خواهند خودرویشان ظاهری متفاوت داشته باشد.

supra trd

این پکیج شامل اسپویلر جلو، رکاب، بخش زیرین درها، اسپویلرهای جانبی و اسپویلر روی صندوق عقب است که همگی از فیبر کربن ساخته شده‌اند. این پکیج دو جفت رینگ آلومینیومی جدید را هم با خود به همراه دارند که هم وزن کم‌تری دارند و هم در ساخت آن‌ها از روش فورج استفاده شده است. تمامی این قطعات قبلا در خودروی مفهومی تویوتا TRD GR Supra Performance Line رونمایی شده بودند.

TOYOTA Supra GR TRD 2020

در نگاه جزئی‌تر، مدل GR در مقایسه با مدل فعلی TRD رونمایی‌شده، دارای حالت اسپرت‌تری است؛ به این دلیل که آن خودروی مفهومی بیشتر روی پیست تمرکز داشت تا روی جاده. اسپویلر جلو در سوپرا TRD از نوع ۳ تکه است و به شکلی طراحی شده که در سرعت‌های بالا بتواند نیروی رو به پایین بیشتری در بخش جلویی خودرو تولید کند. همچنین نصب این اسپویلر سبب شده است که ارتفاع خودرو در جلو، ۱۴ میلی‌متر کاهش پیدا کند. رکاب‌های جانبی نیز به‌منظور تولید نیروی رو به پایین هستند و ارتفاع خودرو در بخش مرکزی را ۴ میلی‌متر پایین‌تر آورده‌اند.

در این خودرو روی درها نیز یک قطعه‌ی آیرودینامیکی فیبر کربنی نصب شده است که وظیفه‌ی هدایت هوا به سمت عقب خودرو را دارد. هوای هدایت‌شده به بخش عقبی خودرو درنهایت به اسپویلر عقب می‌رسد که روی صندوق عقب قرار دارد. در قسمت عقب نیز ارتفاع تویوتا سوپرا ۲۴ میلی‌متر پایین‌تر آمده است. در انتها به رینگ‌های ۱۹ اینچی سیاه‌رنگ می‌رسیم که درست مانند رینگ‌های اسپرت خودروی مفهومی تویوتا هستند.

supra trd

فعلا اعلام شده است که این قطعات تنها در بازار ژاپن عرضه خواهند شد؛ ولی به‌نظر می‌رسد درصورت موفقیت در بازار، عرضه‌ی آن‌ها در سایر نقاط جهان نیز برای TRD کار مشکلی نباشد. تویوتا تغییری در بخش فنی این مدل اعمال نکرده و این خودرو با دو موتور قابل سفارش است که هر دوی آن‌ها توسط بی‌ام‌و ساخته می‌شوند.

موتور نخست از نوع ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو است و در دو نسخه‌ی ۱۹۴ و ۲۵۵ اسب بخاری عرضه می‌شود. موتور دیگر از نوع ۶ سیلندر خطی توربو با ۳ لیتر حجم است و می‌تواند ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت تولید کند. تمامی نسخه‌های تویوتا سوپرا به جعبه‌دنده ۸ دنده‌ی خودکار ZF مجهز هستند.

TOYOTA Supra GR TRD 2020
TOYOTA Supra GR TRD 2020
TOYOTA Supra GR TRD 2020
TOYOTA Supra GR TRD 2020
TOYOTA Supra GR TRD 2020
TOYOTA Supra GR TRD 2020
TOYOTA Supra GR TRD 2020
TOYOTA Supra GR TRD 2020
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات