شارژر سیار خودروی الکتریکی RAC معرفی شد

چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت RAC انگلستان از شارژر سیار اضطراری رونمایی کرد که برای بازیابی شارژ باتری خودروهای برقی در جاده استفاده می‌شود.
تبلیغات

شرکت RAC انگلستان شارژر اضطراری جدیدی برای رانندگان خودروهای الکتریکی که درکنار جاده سرگردان مانده‌اند، معرفی کرده است. شارژر جدید که ای‌وی بوست (EV Boost) نامیده می‌شود، به منظور بازیابی خودروی الکتریکی روی ۶ دستگاه ون فورد ترنزیت سفارشی نصب شده و انتظار می‌رود که طی سال‌های آینده تعداد بیشتری از این شارژرها راهی بازار شوند.

شارژر سیار خودروی الکتریکی

به کمک خدمات شارژ سیار RAC، مشتریانی که شارژ خودروی برقی آن‌ها به پایان رسیده است، می‌توانند شارژ کمکی دریافت کنند تا بتوانند به نزدیک‌ترین ایستگاه شارژ برسند. مسئولان RAC می‌گویند دستگاه شارژ ای‌وی‌ بوست با تمام اتصالات نوع ۱ و ۲ سازگاری دارد که اکثریت قریب به اتفاق خودروهای برقی در جاده‌های انگلستان از آن‌ها بهره می‌برند.

شارژر سیار خودروی الکتریکی

دستگاه شارژ سیار توسط RAC و با مشارکت Original Ltd ساخته شده است. ای‌وی بوست ابتکاری به شمار می‌رود که برای اولین‌بار در انگلستان ارائه شده و نشان می‌دهد تقاضای روبه‌رشد برای خرید خودروهای الکتریکی به خدمات بازیابی در سطح گسترده نیاز دارد.

معمولاً خودروهای برقی که شارژ باتری آن‌ها تمام شده، باید توسط کامیون‌های باربری حمل شوند؛ چنین فرایندی روند بازیابی شارژ باتری را کندتر و گران‌تر می‌کند. اما با استفاده از دستگاه شارژر سیار جدید، RAC قصد دارد خودروهای الکتریکی را با بیشترین سرعت ممکن دوباره راه‌اندازی کند تا از ایجاد ترافیک جلوگیری شود.

Isuzu D-Max / ایسوزو دی-مکس

کریس میلوارد، رئیس بخش امداد و نجات جاده‌ای RAC در این زمینه گفت:

با هیچ چیزی شبیه این سیستم شارژ سیار خودروی برقی، نمی‌توانستیم بر چالش‌های واقعی موجود در بازار غلبه کنیم. شارژر سیار ای‌وی بوست بسیار جمع‌وجور و سبک است که حمل آن توسط نیروهای گشتی ما را بسیار آسان می‌کند.
Isuzu D-Max / ایسوزو دی-مکس

درکنار طرح شارژر قابل‌حمل برای خودروهای برقی، RAC همچنین از خودروی گشت جدید ایسوزو D-Max رونمایی کرد. ایسوزو دی-مکس از پیشرانه دیزلی ۱.۹ لیتری با ظرفیت یدک‌کشی ۲.۸ تن و سیستم تمام چرخ محرک بهره می‌برد. مسئولان RAC می‌گویند که به کمک ۵۰ دستگاه از این خودروی جدید، می‌توان بیش از ۹۰ درصد خودروهای سواری و وانت‌های سبک تجاری که با مشکل تمام شدن شارژ در جاده روبه‌رو شده‌اند، بازیابی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات