رنو، کراس اور برقی City K-ZE را برای بازار چین رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
رنو در نمایشگاه خودرو شانگهای از شاسی‌بلند برقی City K-ZE رونمایی کرد که تا سال ۲۰۱۹ در بازار چین فروخته خواهد شد.
تبلیغات

محصول جدید رنو در نمایشگاه شانگهای به نمایش گذاشته شد و فروش آن در چین از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد. سیتی K-ZE در حقیقت نسخه‌ای تمام برقی از کراس‌اور رنو کوئید (Kwid) است که از جمله محصولات شاسی‌بلند کوچک و ارزان خودروساز فرانسوی به شمار می‌رود. اگرچه کوئید هم‌اکنون در بازار اروپا موجود نیست، اما رنو قصد دارد فروش K-ZE در اروپا را در آینده نزدیک آغاز کند که البته این زمان قطعاً پیش از سال ۲۰۲۱ نخواهد بود. 

Renault City K-ZE / شاسی بلند رنو

سخنگوی رنو گفت:

در حال مطالعه روی بازارهای مختلف برای عرضه این محصول هستیم که اروپا از جمله این موارد است. البته انتخاب کشورها به علاقه خاص مشتریان و جامعه هدف بستگی مستقیم دارد.
Renault City K-ZE / شاسی بلند رنو

هنوز جزئیات عملکردی رنو سیتی K-ZE تائید نشده است، اما نسخه مفهومی آن سال گذشته با شعاع حرکتی ۲۵۰ کیلومتر طی یک‌بار شارژ و طبق استاندارد قدیمی NEDC معرفی شد. مسئولان رنو می‌گویند که شاسی‌بلند سایز کوچک K-ZE برای تردد در محیط‌های شهری مناسب است. هنوز قیمت نهایی این خودروی برقی ارائه نشده است، هرچند که به نظر می‌رسد در هنگام ورود به بازار مقرون‌به‌صرفه باشد.

Renault City K-ZE / شاسی بلند رنو

فضای داخل کابین تقریباً با رنو کوئید یکسان است؛ در داخل آن امکاناتی ازجمله صفحه‌نمایش لمسی هشت اینچی، نمایشگر سیستم اطلاعاتی و سرگرمی به همراه ناوبری ماهواره‌ای وجود دارد. اینترنت 4G و قابلیت کنترل صوتی، با ۳۰۰ لیتر فضای پای سرنشینان عقب از جمله سایر ویژگی‌های بارز رنو سیتی K-ZE است.

City K-ZE در چین به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری مشترک بین رنو، نیسان، میتسوبیشی و دانگ‌فنگ تولید خواهد شد. رنو قصد دارد تا سال ۲۰۲۲، حدود ۵۵۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی در چین تولید کند که سیتی K-ZE به‌عنوان کمکی بزرگ برای دستیابی به این هدف مورد استفاده قرار می‌گیرد. چین طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری سنگینی روی گسترش تعداد خودروهای برقی انجام داده است و به همین دلیل یکی از بازارهای هدف خودروسازان بزرگ به‌شمار می‌رود.

Renault City K-ZE / شاسی بلند رنو

درصورتی‌که سیتی K-ZE برای فروش راهی بازار اروپا شود، خودروساز فرانسوی مجبور است جایگزینی برای رنو زوئی (ZOE) معرفی کند؛ قرار است رنو زوئی در اواخر سال جاری میلادی با به‌روزرسانی همراه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات