مایکروسافت به سرویس استریم بازی Stadia گوگل واکنش نشان داد

یک‌شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از معرفی سرویس استادیا توسط گوگل، رئیس بخش گیمینگ ایکس‌باکس مایکروسافت که از مدت‌ها قبل روی پروژه‌ی مشابهی کار می‌‌کند، به این اقدام گوگل واکنش نشان داد.
تبلیغات

در روزهای گذشته، گوگل با معرفی سرویس استادیا خبر از ورود خود به بازار استریم بازی ابری داد. با این اقدام، گوگل تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین رقبای مایکروسافت در قلمرو آینده‌ی گیمینگ شد و فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ ایکس‌باکس مایکروسافت بلافاصله به این اقدام گوگل واکنش نشان داد.

براساس گزارش وبسایت  Thurrott، اسپنسر پس از دیدن ویدئوی معرفی استادیای گوگل یک ایمیل داخلی ارسال کرده و در آن اظهار داشت که استادیا «مهر تأیید بر مسیری است که ما از دو سال پیش در آن گام برمی‌داریم». منظور فیل اسپنسر از این مسیر، پروژه‌ی xCloud است؛ سرویس استریم بازی مایکروسافت مشابه استادیا که با پلتفرم‌های متعدد کار خواهد کرد. برتری مایکروسافت در سرویس اختصاصی خود این است که این شرکت به فهرستی بزرگ از عناوین ایکس‌باکس برای استریم محتوا دسترسی دارد.

اسپنسر تحت تأثیر نحوه‌ی ترکیب یوتیوب، دستیار گوگل و کنترلر وای‌فای در استادیا قرار گرفته؛ اما گفته است در سرویس گوگل «با غافلگیری‌های بزرگی» روبه‌رو نیستیم و به «محتوا، جامعه‌ی کاربری و ابر مجازی» گیمینگ به‌عنوان مسائل مهمی برای افزایش فشار بر سرویس‌های رقیب اشاره کرده که خود گویای پیشتازی مایکروسافت در این عرصه‌ها است. اسپنسر در این ایمیل به این موضوع نیز اشاره کرده است که اگرچه گوگل امروز گام بزرگی برداشت، مایکروسافت چنین کاری را در رویداد E3 در سال جاری انجام خواهد داد. این صحبت‌های اسپنسر حاکی از آن است که احتمالاً در ماه ژوئن موارد بسیار بیشتری در مورد پروژه‌ی xCloud مایکروسافت خواهیم شنید.

m

در حال حاضر، ویدئویی در مورد اجرای بازی Forza Horizon 4 روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی و کنترل بازی ازطریق یک کنترلر Xbox One متصل‌شده توسط بلوتوث منتشر شده است. اگرچه این بازی روی این گوشی هوشمند و در یک محیط کنترل‌شده بسیار خوب کار کرد، هنوز نمی‌دانیم که پروژه‌ی یادشده تا چه میزان می‌تواند بزرگ و درخور توجه باشد؛ تا زمانی‌که عموم کاربران به آن دسترسی پیدا کنند. همچنین اطلاعاتی از زمان دقیق عرضه‌ی سرویس XCloud در دست نیست و تنها فاز آزمایشی آن برای سال جاری تأیید شده است.

سرویس ابری مایکروسافت پس از گوگل منتشر خواهد شد و امیدواریم که تاریخ‌های قطعی در مورد زمان عرضه‌ی آن در رویداد E3 در سال جاری اطلاع‌رسانی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات