تیونینگ فولکس واگن بیتل با پیشرانه سوبارو

چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی از علاقه‌مندان فولکس‌واگن بیتل، در پروژه‌ای جالب این خودروی نوستالژیک را به پیشرانه سوبارو و تجهیزات سفارشی بی‌نظیری مجهز کرده است.
تبلیغات

آدونیس یکی از علاقه‌مندان فولکس‌واگن است که زمانی رویایی در سر داشت؛ او از زمان نوجوانی آرزو داشت روزی یک سوپربیتل داشته باشد که بتواند در مسابقه درگ با رقیبان شاخ و شانه بکشد. البته آدونیس بعدها در بزرگسالی فولکس‌واگن بیتل یا همان فولکس قورباغه‌ای داشت، ولی می‌خواست که سریع‌تر بشود. چنین پیشینه‌ای آغازگر رویای آدونیس بود و تصویر زیر الهام‌بخش او در این راه شد. 

Volkswagen Beetle / فولکس واگن بیتل

آدونیس با مشاوره گرفتن از چند سازنده پروژه ساخت سوپربیتل خود را آغاز کرد تا بتواند آن را به‌خوبی تقویت کند. بااین‌حال تیونینگ خودرو فولکس‌واگن بیتل قدیمی، اصلاً کار ساده‌ای نبود. پروژه سوپربیتل برای آدونیس ۱۰ سال طول کشید تا درنهایت تکمیل شود، اما به نظر می‌رسد که نتیجه‌ی سال‌ها تلاش و هزینه، واقعاً ارزش داشته باشد.

Volkswagen Beetle / فولکس واگن بیتل

برای تقویت خودروی دست‌ساز بیتل، آدونیس از پیشرانه باکسر ۲ لیتری سوبارو با ۳۷۶ اسب‌بخار قدرت استفاده کرد تا بتواند آن را به نهایت کارایی برساند. البته این پیشرانه تنها یک پیشرانه معمولی سوبارو نیست؛ بلکه پیشرانه EJ20 است که احتمالاً از مدل‌های قدیمی سوبارو لگاسی یا ایمپرزا قرض گرفته شده باشد. در ادامه آدونیس توربوشارژر مدرنی خرید و روی پیشرانه نصب کرد تا آن را به بالاترین حد قدرت خود برساند.

Volkswagen Beetle / فولکس واگن بیتل

انژکتورهای ۱۰۰۰ سی‌سی سفارشی، منیفولد ورودی، اگزوز، ترمزهای دیسکی جلو بی‌ام‌و، ترمزهای دیسکی فولکس‌واگن در عقب، همراه‌با مجموعه کامل کویل‌اورهای سفارشی برای سیستم تعلیق جلو و عقب، عملکرد این خودروی دست‌ساز را افزایش داد. در داخل فولکس‌واگن بیتل، از ترمز دستی‌های مخصوص دریفت، صندلی‌های مسابقه‌ای، رول‌بار و ورودی‌های اینترکولر که با پنجره‌های عقب خودرو یکپارچه شده‌اند، استفاده می‌شود. تمام قطعات کارآمد هستند و فقط جنبه نمایشی ندارند.

Volkswagen Beetle / فولکس واگن بیتل

آدونیس درباره پروژه تیونینگ خودروی فولکس‌واگن سوپربیتل خود می‌گوید:

من از کودکی عاشق سوبارو و همچنین فولکس‌واگن بیتل بودم. من علاقه زیادی به تعمیر پیشرانه خودروها داشتم و می‌خواستم بدانم آن‌ها چگونه کار می‌کنند. به یاد می‌آورم که از کودکی با خانواده به کنار ساحل می‌رفتیم و عادت داشتیم که برای گردش از بیتل عمویم استفاده کنیم. همه دوست داشتند عقب بیتل عمو بنشینند و این روزهای خوش دوران کودکی الهام‌بخش من شد تا روزی بتوانم برای خودم فولکس‌واگن بیتل داشته باشم. روزی دوستم کنت به من پیشنهاد داد که با پسر چهار ساله‌ام بیرون برویم و با سوبارو یا بیتل رانندگی کنیم. اینجا بود که من به یاد رویای کودکی خود افتادم و این آغاز راه بود.
Volkswagen Beetle / فولکس واگن بیتل
هنگامی که کار را شروع کردیم از رینگ‌های ۱۸ اینچی پورشه استفاده کردیم تا بهترین عملکرد را برای خودروی آلمانی ایجاد کنیم. اما وقتی آن را در عمل به کار گرفتیم، دیدیم کارایی چندانی ندارد و به همین علت از رینگ‌های سفارشی BBS بهره بردیم. در سیستم تعلیق هم از بازوهای کنترلی، مفصل‌ها و فنرهای سفارشی استفاده کردیم که بر سواری خودرو تاثیر زیادی می‌گذارد. در کل سعی کردیم از تمام قطعات سفارشی درجه یک استفاده کنیم و تقریباً همه‌چیز با نمونه بهتر تعویض شد. حالا احساس می‌کنیم که سوپربیتل می‌تواند به پیست برود و در مسابقه درگ شرکت کند. 
Volkswagen Beetle / فولکس واگن بیتل

گرچه چنین طرحی بسیار جالب به نظر می‌رسد، اما ابهاماتی نیز در ساخت آن وجود دارد که از جمله می‌توان به چگونگی قرارگیری رادیاتور برای پیشرانه سوبارو در عقب اشاره کرد. همچنین هیچ ارقامی درباره عملکرد خودرو وجود ندارد و نمی‌توان به مقایسه صحیحی با فولکس‌واگن بیتل معمولی دست یافت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات