آمازون قابلیت حذف کالاهای تقلبی را به پنل برندها اضافه کرد

شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
آمازون قابلیت جدیدی به پنل خود اضافه کرد که به برندها امکان می‌دهد کالاهای تقلبی را از فهرست فروش وبسایت حذف کنند.
تبلیغات

آمازون روز پنجشنبه، قابلیتی جدید به نام Project Zero را در سرویس خود رونمایی کرد که به برندها امکان می‌دهد کالاهای تقلبی را از فروشگاه حذف کنند. برندهای معتبر حاضر در این سرویس آنلاین، از سال‌ها پیش گلایه‌های متعددی درباره‌ی محصولات تقلبی مطرح می‌کردند. کالاهایی که با سوءاستفاده از نام آن برندها، در مارکت‌پلیس آمازون به فروش می‌رسید. در گذشته،‌ آن‌ها تنها می‌توانستند کالاهای تقلبی را برای آمازون برچسب‌گذاری کنند تا خود وبسایت، نسبت به بررسی و حذف آن‌ها اقدام کند.

برندهایی که در برنامه‌ی جدید Project Zero وارد می‌شوند، به ابزاری اختصاصی دسترسی خواهند داشت که امکان حذف کالاهای تقلبی را به آن‌ها می‌دهد. کالاهای حذف‌شده نیز برای آموزش سیستم یادگیری ماشین به مرکز پردازش آن ارسال می‌شوند تا به‌مرور، از آن سیستم برای شناسایی و حذف کالاهای تقلبی استفاده شود. آمازون در یک پست وبلاگی ادعا کرد که تعداد محصولات تقلبی حذف‌شده با استفاده از سیستم خودکار، حدودا ۱۰۰ برابر تعدادی است که در زمان برابر، براساس گزارش‌های برندها حذف می‌شوند.

آمازون علاوه‌بر ارائه‌ی قابلیت حذف کالاهای تقلبی، سرویس سریال‌سازی برای کالاها را نیز عرضه می‌کند. سرویس مذکور به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا برای هر محصول فروخته‌شده در آمازون، کد منحصربه‌فردی تولید کنند. این سرویس به آمازون امکان می‌دهد تا اعتبار هر محصول از هر برند را در وبسایت خود به‌راحتی بررسی کند.

برنامه‌ی Project Zero اکنون تنها به‌صورت دعوتنامه‌ای برای برندها اجرا می‌شود. برخی از برندهایی که اکنون در آن حضور دارند، Vera Bradley،‌ Thunderworks و Kenu هستند. سال گذشته، آمازون و برند ورا بردلی در پرونده‌ای مشترک، از یک فروشنده‌ی کالاهای تقلبی آن برند شکایت کردند. پرونده‌ای مشابه نیز با همکاری آمازون و برند OtterBox به جریان افتاد.

آمازون

اپل در سال ۲۰۱۶، شکایتی علیه یک شرکت آمریکایی به جریان انداخت که شارژرها و کابل‌هایی تقلبی با برند Apple در آمازون می‌فروخت. کوپرتینویی‌ها ادعا کردند که ۹۰ درصد کالاهای فروخته‌شده در آمازون با برند اپل، تقلبی هستند. در همان سال، برند Birkenstock تصمیم گرفت تا فروش محصولات خود به‌دست شرکت‌های واسط را متوقف کند و دلیل آن نیز، سوءاستفاده و فروش کالاهای تقلبی در آمازون بود.

همان‌طور که دیدیم،‌ مشکل محصولات کپی و تقلبی در بزرگ‌ترین مارکت‌پلیس جهان نیز وجود دارد. آمازون با وجود تمام امکاناتی که در اختیار دارد، هنوز با این چالش دست به گریبان است و قطعا بازیگران دیگر تجارت الکترونیک نیز با آن روبه‌رو شده‌اند. دراین‌میان انتظار می‌رود تا کسب‌وکارهایی با مدل مشابه آمازون نیز راهکارهایی شبیه موارد بالا به‌کار بگیرند تا از ضایع شدن حقوق مشتریان و درنتیجه کاهش اعتماد آن‌ها به خرید آنلاین جلوگیری شود.

نظر شما چیست؟ آیا می‌توان به‌طور کامل با چالش محصولات تقلبی در بازارچه‌های آنلاین مقابله کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات