عملکرد درخشان آمازون در پاییز ۲۰۱۸ به لطف جمعه سیاه و دوشنبه سایبری

شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمازون با انتشار گزارش مالی مربوط‌به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ خبر از کسب درآمد ۷۲.۴ میلیارد دلاری داده که بالاتر از رقمی است که تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند.
تبلیغات

آمازون گزارش مالی مربوط‌به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ را منتشر کرده که نشان از عملکردی فراتر از پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران وال‌استریت برای این شرکت دارد. براساس آمارهای ارائه شده، آمازون با کسب درآمد ۷۲.۴ میلیارد دلاری سه میلیارد دلار بالاتر از درآمد پیش‌بینی شده توسط تحلیل‌گران کسب کرده است. درآمد این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. ۲۰۱۸ را باید سال فروش بالا برای آمازونی خواند که روزهایی نظیر جمعه‌ی سیاه و دوشنبه‌ی سایبری بسیار خوب عمل کرده است. البته در این بین نباید فروش در آستانه تعطیلات زمستانی سال میلادی را از یاد برد.

هرچند آمازون گزارشی تفصیلی در رابطه با اجناس پرفروش ارائه نمی‌کند، اما بنابر اطلاعات ارائه شده گجت‌های خانواده‌ی اکو عملکردی فوق‌العاده را از نظر فروش برجای گذاشته است. جف بزوس، بنیان‌گذار و مدیرعامل آمازون در خصوص فروش محصولات خانواده‌ی اکو این چنین اظهارنظر کرده است:

الکسا طی تعطیلات سال نوی میلادی دوران بسیار شلوغی را از نظر فروش تجربه کرد. الکسا دات عنوان پرفروش‌ترین محصول آمازون را در بازه‌ی جهانی به خود اختصاص داده است. تعداد دستگاه‌های به فروش رفته طی پاییز ۲۰۱۸ چند میلیون دستگاه بالاتر از تعدادی است که سال گذشته به فروش رفته بود. همچنین باید به دو برابر شدن تعداد محققانی که از سال گذشته‌ی میلادی روی الکسا کار می‌کنند، اشاره کرد.

آمازون موفق شده تا سود عملیاتی ۲.۲ میلیارد دلاری را کسب کند که در این بین، وب سرویس‌های این شرکت نقشی پررنگ را برعهده داشته‌اند. AWS درآمدی ۷.۴۳ میلیارد دلاری کسب کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است. وب‌سرویس آمازون سال گذشته درآمدی ۵.۱۱ میلیارد دلاری را کسب کرده بود.

هرچند آمازون در پاییز ۲۰۱۸ نیز با افزایش درآمد رو‌به‌رو شده، اما این افزایش درآمد ۱۹.۷ درصدی از سال ۲۰۱۵ کمترین رشد درآمدی آمازون طی یک فصل بوده است. آمازون پیش‌بینی کرده که طی سه‌ماهه‌ی جاری درآمدی ۵۶ تا ۶۰ میلیارد دلاری کسب کند که پایین‌تر از پیش‌بینی انجام شده توسط تحلیل‌گران وال‌استریت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات