نگاهی کوتاه به بی‌ ام‌ و M2 Competition

شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
بی‌ام‌‌و M2 یکی از محصولات ارزان‌ و در‌عین‌حال جذاب‌ گروه M پاور است. این کوپه‌ی کوچک اسپرت مدلی جذاب‌تر نیز با نام M2 Competition پکیج دارد که موتور آن نیز قدرتمندتر است.
تبلیغات

کریس هریس یکی از خبرنگاران مشهور در حوزه‌ی خودرو است که علاقه‌ی زیادی به محصولات بی‌ام‌و دارد و صاحب چندین مدل از محصولات بی‌ام‌و است. برای مثال، قبلا بی‌ام‌و M3 کد E92 داشت و در‌حال‌حاضر نیز، مالک بی‌ام‌و 1M و M5 کد E28 است. بنابراین، وی جزو افرادی است که آشنایی کاملی با محصولات M دارند. با اینکه بسیاری از طرفداران بی‌ام‌و همیشه M3 را به‌عنوان انتخاب نخست خود مطرح می‌کنند، کریس هریس تصمیم گرفته در یکی از آزمایش‌های جدید خود به‌سراغ مدل M2 Competition برود.

2019 m2 competition

بی‌ام‌و M2 Competition به‌خوبی می‌تواند نظر کریس هریس را به‌خود جلب کند. وی مدل‌های عادی ام پاور را به مدل‌های کامپتیشن ترجیح می‌دهد؛ اما در‌این‌بین، M2 استثنا است. مدل کامپتیشن M2 خیلی با نسخه‌ی استاندارد این خودرو تفاوت ندارد و درحقیقت، تنها تفاوت اساسی بین این دو خودرو به پیشرانه‌ی آن‌ها برمی‌گردد. در مدل کامپتیشن بی‌ام‌و M2، سازنده پیشرانه‌ی قدرتمند S55 را نصب کرده که به مدل قوی‌تر M3 و M4 تعلق دارد.

2019 m2 competition

این پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری توربو در مدل M3 می‌تواند ۴۲۵ اسب‌بخار قدرت تولید کند؛ اما در M2 قدرت آن ۴۱۰ اسب‌بخار است. همچنین، مدل استاندارد M2 می‌تواند ۳۶۴ اسب‌بخار قدرت تولید کند که در‌مقایسه‌با قدرت ۴۱۰ اسب‌بخاری این مدل ضعیف‌تر است. درضمن، مدل کامپتیشن ۴۷ نیوتون‌متر گشتاور بیشتری نیز دارد. باتوجه‌به فاصله‌ی محوری کمتر، کنترل این مدل در پیچ‌ها به مهارت نیاز دارد و کار چندان آسانی نیست.

2019 m2 competition

ازنظر توانایی‌های حرکتی، M2 کامپتیشن می‌تواند با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۴.۲ ثانیه‌ای به‌راحتی قوی‌ترین نسخه‌های سری ۲، یعنی M2 و M240i را شکست دهد. این مدل هم با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی و هم با جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دوکلاچه عرضه می‌شود. گرچه انتخاب بسیاری از افراد جعبه‌دنده‌ی دستی است که لذت رانندگی بیشتری نیز دارد، نمی‌توان منکر عملکرد فوق‌العاده‌ی مدل دوکلاچه نیز شد. 

2019 m2 competition

کریس هریس با وجود انتقاداتی که به این مدل دارد، به‌نظر می‌رسد از رانندگی با آن راضی است. از دیدگاه وی، طراحی رینگ‌ها و بی‌احساس‌بودن سیستم فرمان به‌دلیل استفاده از سیستم کمکی برقی ازجمله ضعف‌ها و قدرت بسیار زیاد درمقایسه‌با نسخه‌ی استاندارد و قابلیت کنترل درخورتوجه آن در هنگام پیچیدن ازجمله قوت‌های این مدل هستند.

2019 m2 competition

اصلی‌ترین رقبای بی‌ام‌و M2 نسل جدید مرسدس بنز CLA45 AMG و آئودی RS3 هستند. این مدل با قیمت حدودا ۶۵,۰۰۰ دلاری به بازار عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات