DuckDuckGo به فهرست موتورهای جستجوی پیش‌فرض گوگل کروم اضافه شد

پنج‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اخیرا در اقدامی پیش‌بینی‌نشده، با انتشار جدیدترین نسخه از کروم، داک‌داک‌گو را به‌فهرست موتورهای جست‌و‌‌جوی پیش‌فرض مرورگرش اضافه کرده است.
تبلیغات

نسخه‌ی ۷۳ مرورگر گوگل کروم اخیرا منتشر شده است. درکنار برخی بهبودهای امنیتی و تغییراتی جزئی، یکی از مهم‌ترین نکات مرتبط به این نسخه، اضافه‌شدن موتور جست‌و‌جوی داک‌داک‌گو (DuckDuckGo) به فهرست موتورهای جست‌و‌جوی پیش‌فرض گوگل کروم و قرارگیری درکنار نام‌هایی همچون گوگل، یاهو و بینگ است؛ داک‌داک‌گو بیش از هر چیز، به‌خاطر امنیت بالا و اهمیت زیادی که برای حریم خصوصی کاربر قائل می‌شود، محبوب است.

طبق ادعای سایت تک‌کرانچ، این موتور جست‌و‌جو در سکوت کامل خبری به کروم اضافه شده است و کاربرانی با بررسی فهرست تغییرات موجود در به‌روزرسانی جدید، از آن مطلع شده‌اند. داک‌داک‌گو هم‌اکنون در ۶۰ کشور دنیا برای کاربران کروم در دسترس قرار گرفته است.

موتور جست‌و‌جوی داک‌داک‌گو که آغازبه‌کارِ آن به سال ۲۰۰۸ میلادی مربوط می‌شود، همواره به‌‌خاطر تمرکز ویژه روی حریم خصوصی کاربر، زبانزد بوده است. توسعه‌دهندگان این مرورگر، اکتبر سال گذشته اعلام کردند که روزانه ۳۰ میلیون جست‌و‌جو در داک‌داک‌گو صورت می‌پذیرد. این موتور جست‌و‌جو - طبق ادعای سازندگان - به‌هیچ‌وجه کاربر را ردیابی نمی‌کند و تمایلی هم به‌ذخیره‌ی اطلاعات شخصی آن‌ها ندارد.

گوگل کروم

حساب توییتر داک‌داک‌گو دقایقی پیش با انتشار توییتی جدید، به‌طور رسمی این خبر را تأیید کرد: «ما خوشحالیم که گوگل بالاخره متوجه اهمیت ارائه‌ی یک موتور جست‌و‌جوی امن در مرورگر گوگل کروم شده است.»

موتور جست‌و‌جوی دیگری به‌نام کوانت (Qwant) هم اخیرا به فهرست موتورهای پیش‌فرض کروم اضافه شده است. این موتور هم تمرکز ویژه‌ای روی قابلیت‌های حریم خصوصی دارد. البته کوانت فعلا تنها در فرانسه در دسترس قرار گرفته است.

برای تغییر موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض گوگل کروم به‌ داک‌داک‌گو، در ابتدا باید مرورگر خود را به نسخه‌ی ۷۳ به‌روزرسانی کنید. سپس وارد تنظیمات شوید و در بخش Search engine used in the address bar، مرورگر داک‌د‌اک‌گو را پیدا و انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که از قبل می‌شد به‌صورت دستی، داک‌داک‌گو را به‌عنوان موتور پیش‌فرض گوگل کروم انتخاب کرد.

گفتنی است که موتور جست‌و‌جوی اصلی مرورگر کروم (یعنی گوگل) در حال حاضر بی‌رقیب است و با در دست گرفتن ۹۰ درصد از سهم بازار، با‌قدرت می‌تازد.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات