سونی و استارتاپ لایت برای توسعه لنز چندگانه گوشی‌های هوشمند همکاری می‌کنند

دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
سونی و استارتاپ دوربین Light، در توسعه‌ی لنز چندگانه برای گوشی‌های هوشمند وارد همکاری جدیدی با یکدیگر می‌شوند.
تبلیغات

استارتاپ شناخته‌شده‌ی آمریکایی Light، در زمینه‌ی توسعه‌‌ی دوربین‌ با لنز چندگانه فعالیت می‌کند. براساس آخرین گزارش‌ها، استارتاپ لایت و شرکت سونی جهت توسعه‌ی دوربین‌هایی با لنز چندگانه برای گوشی‌های هوشمند با یکدیگر وارد همکاری جدیدی شده‌اند. 

هدف همکاری استارتاپ لایت و شرکت سونی، توسعه‌ی نسخه‌های جدیدی از سنسورهای multi-image لایت با استفاده از لنزهای سونی است. همچنین این دو شرکت درصدد یافتن کاربردهای جدیدی برای فناوری استارتاپ لایت هستند که شامل توسعه‌ی گوشی هوشمند با چهار دوربین یا حتی تعداد بیشتری دوربین است.

سونی و استارتاپ لایت، در مورد جزئیات همکاری، اهداف و برنامه‌های خود، توضیحات بیشتری ارائه نداده‌اند. استارتاپ لایت در زمینه‌ی فناوری‌های دوربین چندگانه شرکتی پیشرو محسوب می‌شود. استارتاپ لایت در سال ۲۰۱۷ میلادی وارد فاز تولید دوربین ۱۶ گانه ۵۲ مگاپیکسلی شد. دوربین با لنز ۱۶ گانه‌ی استارتاپ لایت توانست باعث مطرح‌شدن نام این شرکت در رسانه‌ها شود. همکاری استارتاپ لایت و سونی باعث خواهد شد که سونی نیز سنسورهای تصویربرداری مناسب محصولات لایت را توسعه داده و در اختیار این شرکت قرار دهد.

استارتاپ آمریکایی لایت از سال گذشته‌ی میلادی تاکنون درتلاش است تا فناوری‌های خود را در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار دهد. در همین راستا، ایده‌‌ی طراحی گوشی‌های هوشمند با ۹ لنز را دنبال کرده است. اما طرح‌های لایت هنوز به‌ مرحله‌ای بهره‌برداری نرسیده‌اند. همکاری لایت با سونی این امکان را فراهم می‌کند تا استارتاپ لایت بتواند فناوری‌های مربوط‌به لنزهای چندگانه را روی گوشی‌های هوشمند تست کند. این فرایند باعث می‌شود از فناوری‌های لایت در جهت توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند با لنز چندگانه استفاده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات