آلکاتل 3، 3L ،1s و تبلت 3T در نمایشگاه MWC 2019 معرفی شدند

دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸
مطالعه 9 دقیقه
آلکاتل چند گوشی هوشمند و یک تبلت را در نمایشگاه MWC 2019 معرفی کرد که عمدتا بر بازار میان‌رده‌ها متمرکز هستند.
تبلیغات

شرکت TCL که گوشی‌های هوشمند برند آلکاتل را تولید می‌کند، در سالیان گذشته، تلاش کرده تمرکز خود را بر بازاری خاص و انحصاری معطوف کند. در بازار پررقابت و شلوغ گوشی‌های هوشمند، برند آلکاتل خانواده‌ای متنوع از گوشی‌های با قیمت مناسب عرضه می‌کند و در کشورهای مختلف جهان، با قراردادهای مناسب با اپراتورها، شرایط فروش محصولات خود را تسهیل می‌کند.

امسال، طرح‌هایی مفهومی از TCL در اینترنت منتشر شد که نشان‌دهنده‌ی بلندپروازی خاص این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند بود؛ طرح‌هایی از صفحات نمایش منعطف و مجهز به لولاهای خاص که نشان‌دهنده‌ی تصمیم جدی شرکت برای ورود به بازار جدید گوشی‌های تاشدنی هستند.

با وجود تمام طرح‌های بلندپروازانه‌ای که از برند آلکاتل منتشر شد، استراتژی اصلی آن‌ها تغییر آن‌چنانی نخواهد داشت. به‌هرحال، امسال هم در جریان نمایشگاه MWC 2019، تی‌سی‌ال با برند آلکاتل چند گوشی هوشمند جدید و نیز تبلتی مقرون‌به‌صرفه معرفی کرد.

Alcatel 3

آلکاتل امسال هم همانند سال گذشته، گوشی هوشمندی با نام آلکاتل ۳ معرفی کرد که برخلاف نامش، تفاوت‌هایی جدی با نسخه‌ی قبلی دارد. انتخاب نام مشابه نشان می‌دهد برند آلکاتل در بخش نام‌گذاری محصولات حرف خاصی برای گفتن ندارد. به‌هرحال، جدیدترین تغییر ایجادشده در نسخه‌ی ۲۰۱۹ گوشی آلکاتل ۳، در بخش صفحه‌نمایش دیده می‌شود.

Alcatel 3

آلکاتل از اصطلاح Super Full Views برای فناوری خود در صفحات نمایش استفاده می‌کند که نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ را به کاربر عرضه می‌کند. بریدگی قطره‌ای‌شکل بالای صفحه‌نمایش و ابعاد ۵.۹ اینچی، از مشخصات دیگر صفحه‌نمایش گوشی جدید آلکاتل هستند. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در این گوشی، ۸۸ درصد ذکر شده است.

وزن آلکاتل ۳ حدودا ۱۵۰ گرم و ابعادش ۱۵۱.۱ در ۶۹.۷ در ۷.۹۹ میلی‌متر است. قطعا استفاده از بدنه‌ی پلاستیکی در کاهش وزن این گجت تأثیر گذاشته است. آلکاتل ۳ در طیف‌ رنگ‌های مشکی‌آبی و آبی‌بنفش عرضه خواهد شد.

Alcatel 3

پنل صفحه‌نمایش آلکاتل ۳ نسخه‌ی ۲۰۱۹، رزولوشن ۱۵۶۰ در ۷۲۰ دارد که در آن، از فناوری IPS و پوشش شیشه‌ی 2.5D استفاده شده است. پردازنده‌ی گوشی جدید آلکاتل، کوالکام اسنپدراگون ۴۳۹ است که از فناوری ۱۲ نانومتری و ۸ هسته در قلب آن استفاده شده است. ۴ هسته‌ی پردازشی آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس ۲ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی دیگر از نوع Cortex-a53، اما با فرکانس ۱.۴۵ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند.

آلکاتل ۳ در ۲ نسخه با حافظه‌ی رم ۳ یا ۴ گیگابایتی عرضه می‌شود و حافظه‌ی داخلی‌اش ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت و ارتقادادنی است. باتری در نظر گرفته شده برای این گوشی، ۳،۵۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد بود که متأسفانه از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند.

دوربین گوشی جدید آلکاتل از نوع ۲ گانه با رزولوشن‌های ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی است که قابلیت عکس‌برداری حالت بوکه نیز دارد. علاوه‌براین، در آن قابلیت‌هایی همچون تغییر فوکوس پس از ثبت تصویر و تشخیص ۲۱ صفحه‌ی مختلف عکاسی به‌کمک هوش مصنوعی وجود دارد. دوربین جلویی درنظر گرفته‌شده برای آلکاتل ۳، رزولوشن ۸ مگاپیکسلی دارد.

Alcatel 3

از قابلیت‌های ارتباطی Alcatel 3 می‌توان به وای‌فای، بلوتوث نسخه‌ی ۴.۳، رادیو اف‌ام، NFC، حسگر اثرانگشت در پشت گوشی و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری با پورت شارژ و انتقال داده‌ی میکرو USB اشاره کرد. آلکاتل ۳ در ۳ ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی عرضه می‌شود که قیمت نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی با ۳ گیگابایت رم ۱۵۹ یورو و قیمت نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی با ۴ گیگابایت رم ۱۸۹ یورو خواهد بود.

Alcatel 3L

Alcatel 3L

آلکاتل 3L کمی ضعیف‌تر از آلکاتل ۳ است؛ اما ازلحاظ ابعاد، با ابعاد ۱۵۱.۱ در ۶۹.۷ در ۷.۹۹ میلی‌متری و وزنی تقریبا ۴ گرم سبک‌تر، شبیه به همان نسخه است. مشخصات صفحه‌نمایش و باتری آلکاتل 3L دقیقا مشابه نسخه‌ی دیگر گوشی‌های ۲۰۱۹ این شرکت است و فقط بدنه‌ی این نسخه به‌جای حالت طیفی تنها در ۲ نسخه با رنگ‌های مشکی ذغالی و آبی متالیک عرضه خواهد شد.

Alcatel 3L

تفاوت مهم دیگر نسخه‌ی 3L، پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای آن است که از خانواده‌ی اسنپدراگون ۴۲۹ با ۴ هسته‌ی پردازشی Cortex-A52 و ۱.۸ گیگاهرتز فرکانس پردازشی انتخاب شد. حافظه‌‌ی رم نسخه‌ی پایین‌رده‌ ۲ گیگابایت و حافظه‌ی داخلی آن ۱۶ گیگابایت با قابلیت ارتقا خواهد بود. مشخصات ارتباطی تقریبا شبیه آلکاتل ۳ هستند و تنها تفاوت نبود قابلیت اتصال NFC در این نسخه است. به‌علاوه، احتمالا حسگر اثرانگشت نیز در برخی بازارها در نسخه‌ی 3L عرضه نخواهد شد.

Alcatel 3L

Alcatel 3L مانند برادرش از ترکیب ۲ گانه‌ی دوربین با رزولوشن‌های ۱۳ و ۵ مگاپبکسلی بهره می‌برد و دوربین سلفی آن نیز، ۸ مگاپیکسل خواهد بود. قابلیت‌های دیگر نیز شبیه به نسخه‌ی ۳ هستند. آلکاتل 3L در ۳ ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ و با قیمت ۱۳۹ یورو عرضه خواهد شد.

Alcatel 3L

Alcatel 1s

ارزان‌ترین گوشی هوشمندی که آلکاتل در MWC 2019 معرفی کرد، هم بدنه‌ی پلاستیکی و البته، ابعادی کوچک‌تر از برادرانش دارد. آلکاتل 1s در ابعاد ۱۴۷.۸ در ۷۰.۷ در ۸.۶ میلی‌متر عرضه می‌شود و وزنش ۱۴۶ گرم است. صفحه‌نمایش این گوشی ۵.۵ اینج  و رزولوشن آن ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل با فناوری IPS است. نسبت صفحه‌نمایش نیز کمی‌ کمتر از نسخه‌های حرفه‌ای‌تر و البته، مقدار قابل قبول ۱۸:۹ خواهد بود. گفتنی است هیج فناوری محافظتی خاصی برای صفحه‌نمایش این گوشی ذکر نشده است.

Alcatel 1s

ظرفیت باتری این گوشی ارزان‌قیمت ۳،۰۶۰ میلی‌آمپر است. تنوع رنگ بدنه در این نسخه بیشتر خواهد بود و با وجود شباهت به حالت متالیک 3L، در رنگ‌هایی مشکی، آبی، صورتی و طلایی عرضه می‌شود.

قلب تپنده‌ی آلکاتل 1s پردازنده‌ی ۱.۶ گیگاهرتزی Spreadtrum SC9864 خواهد بود که ۸ هسته‌ی پردازشی A55 دارد. ۳ گیگابایت رم با ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی ارتقادادنی برای 1s در نظر گرفته شده که با وجود میان‌رده‌بودن، قابلیت اجرای سیستم‌عامل اندروید ۹ پای را در آن تضمین می‌کند. این، قابلیتی است که بهتر از برادران گران‌قیمت خواهد بود. 1s قابلیت‌های ارتباطی شبیه به ۲ نسخه‌ی دیگر دارد و حسگر اثرانگشت نیز با آن عرضه می‌شود.

Alcatel 1s

دوربین اصلی Alcatel 1s از ۲ لنز ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده که با وجود رزولوشن پایین‌تر لنز دوم، قابلیت ایجاد جلوه بوکه در حالت زنده را دارد. به‌علاوه، قابلیت تشخیص هوشمند ۹ صحنه‌ی عکاسی نیز در آن وجود دارد. دوربین سلفی آلکاتل 1s از حسگر ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این گوشی هوشمند در ۳ ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی با قیمت ۱۰۹ یورو عرضه خواهد شد.

Alcatel 1s

Alcatel 3T 10

آخرین محصول آلکاتل در نمایشگاه MWC 2019، تبلتی با نام‌گذاری تقریبا معقول است. استفاده از عدد ۱۰ قطعا نشان‌دهنده‌ی ابعاد صفحه‌نمایش IPS این تبلت با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل خواهد بود و حرف T نیز، تبلت‌بودن آن را نشان می‌دهد.

Alcatel 3T 10

طراحی تبلت جدید آلکاتل تقریبا جذاب به‌نظر می‌رسد. ابعاد بدنه ۲۶۰ در ۱۵۶.۶ در ۸.۹۵ میلی‌متر است که وزنی حدود ۴۴۰ گرم دارد. به‌جز باتری ۴،۰۸۰ میلی‌آمپر ساعتی، اطلاعات خاصی از اجزای داخلی تبلت منتشر نشده و تنها می‌توان ادعا کرد مودم 4G با قابلیت استفاده از نانو سیم‌کارت در آن وجود دارد. حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قابلیت ارتقا، از دیگر مشخصات تبلت آلکاتل 3T هستند. از قابلیت‌های ارتباطی نیز می‌توان به وای‌فای و پورت میکرو USB و جک ۳.۵ میلی‌متر صدا اشاره کرد.

Alcatel 3T 10

در بخش صدا، قابلیت‌های جذابی در تبلت جدید آلکاتل وجود دارد. 3T با ۲ اسپیکر با تقویت‌کننده‌های AW8737 عرضه می‌شود که میکروفن با قابلیت تشخیص صدای DSP تا ۳ متر نیز آن را تکمیل می‌کند. به‌بیان ساده‌تر، TCL تبلت خود را به‌عنوان راهکار اتوماسیون خانگی با امکان استفاده از گوگل اسیستنت معرفی می‌کند.

Alcatel 3T 10

قابلیت جذاب نهایی در تبلت جدید آلکاتل، اسپیکر/داک حانبی SK8088G است. تبلت به‌راحتی در بالای اسپیکر نصب شده و با چند پین الکترونیکی اتصال کامل می‌شود. با آن اتصال، تبلت و اسپیکر به قابلیتی با نام Fast-Access Display تبدیل می‌شوند که راهکاری مناسب برای اتوماسیون خانگی خواهد بود. چنین قابلیتی تقریبا شبیه به ترکیب تبلت‌های فایر آمازون و داک‌های مشابه است.

اسپیکر آلکاتل

اسپیکر انتخابی همراه‌با تبلت آلکاتل 3T، ابعاد ۱۸۵ در ۶۷ میلی‌متری دارد که باتری ۲،۰۰۰ میلی‌آمپری برای آن در نظر گرفته شده است. بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲ و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، از قابلیت‌های ارتباطی دیگر هستند که اسپیکر جدید را به محصولی مستقل نیز تبدیل می‌کنند. گفتنی است از ۲ بلندگوی ۵ وات ۴۰ میلی‌متری در این اسپیکر استفاده شده است.

تبلت Alcatel 3T با قیمت ۱۷۹ یورو در اواسط سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. باندل شامل اسپیکر این تبلت نیز ۲۲۹ یورو قیمت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات