نگاهی کوتاه به بی‌ ام‌ و M550i مدل ۲۰۱۸

پنج‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بی‌ام‌و M550i xDrive با اینکه یکی از مدل‌های رسمی M power نیست و در سطحی پایین‌تر از بی‌ام‌و M5 قرار می‌گیرد اما خودرویی بسیار توانا و قدرتمند است.
تبلیغات

یکی از ویژه‌ترین خودروهایی که در حال حاضر در سبد محصولات بی‌ام‌و قرار دارند، مدل M550i xDrive است. بی‌ام‌و نخستین بار این خودرو را در جاده‌های کوهستانی باواریا در اختیار خبرنگاران قرار داد تا به خوبی بتوانند به تست و آزمایش توانایی‌های حرکتی این خودرو بپردازند. این خودرو یکی از محصولات سری M Performance بی‌ام‌و است که در سطحی بالاتر از انواع عادی این خودروساز قرار می‌گیرند؛ اما نسبت به محصولات اصلی M پاور نیز توانایی‌های کم‌تری دارند.

2018 BMW M550i xDrive

بی‌ام‌و M550i xDrive از نظر فنی شباهت‌های زیادی با مدل M5 دارد و برای مثال هر دو از یک پیشرانه‌ی V8 توئین توربو با حجم ۴.۴ لیتر بهره‌مند هستند. با این وجود اما تغییراتی در این مدل در مقایسه با سری ۵ استاندارد دیده می‌شود. مدل‌های M Performance دارای سیستم تعلیق اسپرت‌تری هستند که ارتفاع آن نیز ۱۰ میلی‌متر پایین‌تر است. رینگ‌های اسپرت این مدل‌ها نیز دارای نشان M بوده و اندازه بیشتری دارند.

2018 BMW M550i xDrive

راننده‌ پس از ورود به کابین، خود را در میان انبوهی از آخرین فناوری‌های صنعت خودروی آلمان خواهد دید. صندلی‌های اسپرت در این خودرو ضمن اینکه عمق مناسبی دارند به‌گونه‌ای قرار گرفته‌اند که دید بسیاری خوبی را نیز در اختیار راننده قرار دهند.

پیشرانه‌ای که در M550i xDrive استفاده شده است به‌طور اختصاصی برای این خودرو مورد تقویت و بهینه‌سازی قرار گرفته است. این پیشرانه‌ی V8 با داشتن ۴.۴ لیتر حجم به سیستم‌هایی مانند سیستم تزریق مستقیم سوخت و سیستم زمانبندی متغیر ویژه‌ی سوپاپ‌ها مجهز است. وجود دو عدد توربوشارژر در این خودرو درکنار سیستم لیفت متغیر سوپاپ‌ها به نام (Valvetronic) و سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها به نام ونوس (Vanos) به تنفس بهتر موتور و افزایش راندمان آن کمک می‌کنند.

2018 BMW M550i xDrive

درنهایت مجموعه‌ی این فناوری‌ها دست به دست هم داده تا M550i xDrive را قادر سازند ۴۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. گشتاور این موتور از دور موتور ۱۸۰۰ دور بر دقیقه در دسترس راننده است که همین نشان‌دهنده‌ی راندمان خارق‌العاده‌ی این پیشرانه است. با چنین پیشرانه‌ای و وجود جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار با قابلیت اسپرت و کنترل شروع حرکت، M550i xDrive قادر است تا در ۳.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات