جی ام سی آکادیا ۲۰۲۰ رونمایی شد

دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
جی‌ام‌سی از آکادیا مدل ۲۰۲۰ با پیشرانه و جعبه‌دنده‌ی جدید رونمایی کرد که تا پاییز سال ۲۰۱۹ راهی نمایندگی‌های فروش می‌شود.
تبلیغات

شرکت GMC طی مراسمی از خودرو شاسی‌بلند آکادیا (Acadia) مدل ۲۰۲۰ رونمایی کرد. این کراس‌اور سایز متوسط گذشته از ظاهر جدید و تغییراتی در فضای داخل کابین، همراه‌با پیشرانه توربوشارژ به‌عنوان آپشن و تیپ جدید AT4 عرضه می‌شود. 

2020 GMC Acadia / جی ام سی آکدیا

در جلوی شاسی‌بلند آکادیا ۲۰۲۰ ابتدا با جلوپنجره جدید روبه‌رو می‌شویم که از چراغ LED و چراغ‌های جلو و عقب به شکل C و مخصوص محصولات GMC بهره می‌برد. تیپ AT4 ظاهر تهاجمی دارد و با رنگ بیرونی کروم سیاه برجسته شده است؛ درحالی‌که فضای داخلی اسپرت با تزئین تیره همراه می‌شود. تیپ اکادیا دنالی (Denali) نیز همچنان با فضای بیرونی کرومی و فضای داخل کابین مجهز به قطعاتی از چوب روی داشبورد در خط تولید باقی می‌ماند. 

2020 GMC Acadia / جی ام سی آکدیا

یکی از برجسته‌ترین تغییرات مدل جدید آکادیا ۲۰۲۰، دسترسی به پیشرانه‌ کاملا‌ً جدید ۲ لیتری توربوشارژ است. البته هنوز هم پیشرانه‌های ۲.۵ لیتری چهار سیلندر و ۳.۶ لیتری خورجینی ۶ سیلندر متعلق به نسل گذشته آکادیا برای خریداران در دسترس هستند. 

2020 GMC Acadia / جی ام سی آکدیا

پیشرانه توربو جدید جی‌ام‌سی دارای ۲۳۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر است. در این نوع پیشرانه بیشینه قدرت با خیز بالای سوپاپ‌ها به دست می‌‌آید، درحالی‌که برای مدیریت مصرف سوخت نیز از خیز پایین سوپاپ‌ها بهره گرفته می‌شود. جی‌ام‌سی همچنین از سیستم مدیریت فعال سوخت بهره می‌برد که در شرایط بار کم، دو سیلندر را غیرفعال می‌کند تا کارایی و مصرف سوخت بهینه‌سازی شود. این پیشرانه در تیپ‌های دنالی و SLT به‌صورت پیش‌فرض مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2020 GMC Acadia / جی ام سی آکدیا

علاوه‌بر پیشرانه جدید، جعبه‌دنده ۹ سرعته جدیدی هم‌اکنون در تمامی تیپ‌های آکادیا ۲۰۲۰ به‌عنوان امکانات استاندارد در دسترس خواهد بود. این جعبه‌دنده ازطریق سیستم تعویض دنده دقیق الکترونیکی (Electronic Precision Shift) کنترل می‌شود؛ EPS سیستمی است که ازطریق دکمه‌ها و مکانیزم‌هایی به‌طور دقیق اهرم تعویض دنده را حرکت می‌دهد.

سایر فناوری‌های اضافی در شاسی‌بلند آکادیا شامل شارژ بی‌سیم ۱۵ وات، دوربین دیجیتال باکیفیت برای دید عقب (گزینه استاندارد در تیپ‌های SLT، AT4 یا دنالی و در دسترس برای تیپ SLE) و سیستم ترمز eBoost می‌شود. همراه‌با پیشرانه توربوشارژ ۲ لیتری از سیستم تعلیق اصلاح‌شده استفاده شده که باعث بهبود سواری و فرمان‌گیری خواهد شد.

جی‌ام‌سی آکادیا ۲۰۲۰ تا پاییز سال ۲۰۱۹ به نمایندگی‌های فروش قدم می‌گذارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات