کامیون‌های پست نیویورک با دوچرخه جایگزین می‌شود

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شهرداری نیویورک قصد دارد کامیون‌های پست را با کمک شرکت‌ّهای آمازون و DHL و UPS با دوچرخه‌ها جایگزین کند.
تبلیغات

شهرداری نیویورک اعلام کرده است به‌منظور کاهش ترافیک در بخش‌های مرکزی این شهر و منهتن تلاش می‌کند شرکت‌های پستی را به استفاده از دوچرخه‌ به‌جای کامیون‌ ترغیب کند. اوایل ماه میلادی جاری شهرداری نیویورک از برنامه‌ای ۶ ماهه خبر داد که در آن دوچرخه‌های باری به‌صورت آزمایشی در بخشی از منهتن استفاده می‌شوند. 

این دوچرخه‌های باری از سیستم پدال کمکی الکتریکی نیز استفاده می‌کنند و حداکثر سرعت آن‌ها کمتر از ۲۰ کیلومتربرساعت است. دوچرخه‌های جدید می‌توانند در بزرگراه‌ها و مسیرهای دوچرخه نیز تردد کنند و از پرداخت هزینه‌ی برای پارک معاف هستند. 

تصویر از نیویورک

شرکت‌های UPS و آمازون و DHL برای همکاری در این پروژه ابراز تمایل کرده و شرکت‌های پستی دیگر نیز به این برنامه دعوت شده‌اند. باوجوداین، FedEX و USPS تمایلی برای همکاری ندارند. شرکت DHL در‌حال‌حاضر برنامه‌ی مشابهی در کشور آلمان در دست اجرا دارد و UPS نیز در تورنتو، پورتلند، سیاتل و چند جای دیگر از دوچرخه‌های باری استفاده می‌کند. آمازون نیز گفته است در‌حال‌حاضر ۹۰ دستگاه دوچرخه‌ی باری فعال درون شهر نیویورک دارد.

گفته می‌شود در شهر نیویورک روزانه ۱/۵ میلیون بسته به مشتریان تحویل داده می‌شود و کامیون‌های پستی می‌توانند جزو معضلات ترافیک در این شهر باشند. این برنامه‌ی آزمایشی بسیار کوچک است؛ چراکه UPS فقط دو دوچرخه در نیویورک به‌کار می‌گیرد؛ در‌حالی‌که ۶ هزار و ۴۰۰ کامیون این شرکت در این شهر فعال هستند. DHL نیز در نیویورک فقط سه دستگاه دوچرخه‌ی پستی خواهد داشت. این برنامه تا ۶ ماه ادامه خواهد یافت و پس‌از‌آن مسئولان شهر میزان کارایی آن را بررسی خواهند کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات