از تلویزیون‌های هوشمند CES 2020 چه انتظاراتی داریم؟

پنج‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
در نمایشگاه بزرگ الکترونیک ماه ژانویه، تلویزیون‌های زیادی با قابلیت‌های 8K ،ATSC 3.0 ،HDMI 2.1 ،OLED، استریم و فناوری‌های بازی را مشاهده خواهیم کرد.
تبلیغات

تلویزیون‌های جدید CES ۲۰۲۰ در ژانویه در لاس‌وگاس رونمایی خواهند شد. تلویزیون‌های هوشمند در سال‌های اخیر با رشد چشمگیری مواجه شدند و فناوری‌های پیشرفته‌ای را هرساله در تلویزیون‌های جدید مشاهده می‌کنیم؛ درنتیجه بد نیست منتظر محصولاتی جدید با تکنولوژی‌های پیشرفته باشیم.

مصرف‌کنندگان همیشه به‌دنبال جدیدترین‌ها در تلویزیون‌های هوشمند هستند؛ ازاین‌رو، سازندگان هرگز ساخت محصولاتی جدید و پیشرفته را متوقف نخواهند کرد و هرسال با تکنولوژی‌های جدیدتری نظر مصرف‌کنندگان را به خود جلب خواهند کرد. در‌این‌میان، قیمت‌گذاری‌ها هرگز خوشایند نیستند و هرسال شاهد قیمت‌های سرسام‌آوری از تلویزیون‌های هوشمند هستیم.امسال در CES ۲۰۲۰ در بخش تلویزیون‌های هوشمند چه اتفاقاتی خواهد افتاد و شاهد چه تغییرات و پیشرفت‌هایی خواهیم بود؟ درادامه، این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

تلویزیون‌های 8K ارزان‌تر می‌شوند؛ اما همچنان گران خواهند بود

در سال ۲۰۱۹، شرکت‌هایی همچون سامسونگ و سونی و ال‌جی تلویزیون‌های 8K را روانه‌ی بازار کردند که بسیار گران‌قیمت هستند و همچنان گران‌قیمت باقی می‌مانند. درواقع، ارزان‌ترین تلویزیون 8K مدل ۶۵ اینچی سامسونگ است که ۳،۵۰۰ دلار قیمت دارد. در سال ۲۰۲۰، تولیدکنندگان تلویزیون‌های 8K بیشتری معرفی خواهند کرد که احتمالا قیمت‌های ارزان‌تری خواهند داشت.

تلویزیون 8K

سهم بازار تلویزیون‌های 8K در سال ۲۰۱۹ بسیار اندک است و انتظار نمی‌رود سهم فروش این تلویزیون‌ها تا سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱ درصد افزایش یابد. ناگفته نماند تلویزیون‌های 4K با کاهش قیمت تلویزیون‌های 8K، احتمالا با مسئله‌ی سخت‌تری رو‌به‌رو خواهند شد؛ چراکه این روزها تلویزیون‌های بزرگ در بازار جا گرفته‌اند و در کانون توجه مصرف‌کنندگان قرار دارند؛ درنتیجه کاهش قیمت این محصولات برای تلویزیون‌های 4K اتفاقات خوشایندی به‌همراه نخواهد داشت و احتمالا شاهد رقابت‌هایی درزمینه‌ی قیمت‌گذاری این سری محصولات خواهیم بود.

تلویزیون‌های OLED وجود خواهند داشت؟

تلویزیون‌های 8K با چنین قیمت‌هایی ارزش خرید نخواهند داشت؛ اما تلویزیون‌های OLED هم داستان دیگری دارند. تلویزیون‌های OLED امسال در Black Friday به ارزان‌ترین قیمت خود رسیدند و این افت قیمت افزایش فروش ۲۰ درصدی را درمقایسه‌با سال گذشته برای این تلویزیون‌ها به‌همراه داشت.

در سال ۲۰۲۰، انتظار می‌رود شرکت‌هایی مانند Vizio نیز در فروش تلویزیون‌های OLED در ایالات متحده با ال‌جی و سونی همراه شوند. همچنین، احتمال ورود تلویزیون‌های OLED سامسونگ به بازار وجود خواهد داشت. البته انتظار می‌رود تلویزیون OLED ال‌جی مدل B10 مجددا یکی از مدل‌های محبوب سال آینده باشد.

تلویزیون هوشمند

تلویزیون‌های بزرگ به رشد خود ادامه خواهند داد

این روزها مصرف‌کنندگان تعداد تلویزیون‌های خانه‌های خود را کاهش می‌دهند و در‌عین‌حال، به‌دنبال تلویزیون‌های بزرگ‌تری هستند. شایان ذکر است متوسط عمر تلویزیون‌های خانه در حال کاهش است؛ درحالی‌که متوسط اندازه‌ی صفحه‌نمایش در حال افزایش است. کاهش قیمت و افزایش کیفیت، به‌ویژه در تلویزیون‌های بزرگ‌تر، باعث شده است تعداد فراوانی از مصرف‌کنندگان همیشه به‌دنبال خرید تلویزیون جدیدتر باشند؛ درنتیجه تلویزیون‌های بزرگ و پیشرفته همیشه مدنظر مصرف‌کنندگان قرار خواهند داشت و همیشه با رشد مطلوبی مواجه خواهند بود.

TCL و برندهای مستقر در چین 

در میان برندهای چینی تلویزیون، TCL قصد توقف ندارد و به سرعت در حال پیشرفت است. در سال ۲۰۱۹، موقعیت تجاری TCL در واحد فروش به جایگاه دوم رسید و در بین برند‌های چینی، تلویزیون‌های سونی در جایگاه اول تلویزیون‌های گران‌قیمت قرار دارند. در میان تلویزیون‌های گران‌تر از هزار دلار، تلویزیون‌های سامسونگ بیش از ۵۱ درصد سهم بازار را دراختیار گرفته‌اند. پس از سامسونگ نیز تلویزیون‌های ال‌جی ۲۳ درصد سهم بازار و تلویزیون‌های سونی ۲۲ درصد سهم بازار تلویزیون‌های جهان را به‌دست آوردند. در‌این‌میان، TCL و HiSense نیز با رشد درخورتوجهی در واحد فروش خود در سال ۲۰۱۹ رو‌به‌رو بوده‌اند و در فهرست پنج شرکت پرفروش بازار ۲۰۱۹ قرار گرفته‌اند.

تلویزیون هوشمند

ATSC 3.0 و HDMI 2.1 و دیگر امکانات پیشرفته

امسال حداقل یکی از تولیدکنندگان تلویزیون، یعنی ال‌جی، تلویزیون‌های مجهز به تیونرهای ATSC 3.0 را معرفی خواهد کرد. همچنین، تلویزیون‌های بیشتری با ویژگی‌های HDMI 2.1 و امکانات پیشرفته‌ی بازی مانند حالت بازی خودکار و نرخ نوسازی متغیر ارائه خواهند شد. ناگفته نماند کنترل صوتی الکسا و گوگل با قابلیت فعال‌بودن همیشگی گزینه‌هایی هستند که انتظار آن‌ها را مثل همیشه خواهیم داشت.

تلویزیون‌های سونی قبلا عملکرد راضی‌کننده‌ای در دستیار صوتی گوگل ارائه کردند و Fire TV نیز با دستیار صوتی الکسا عرضه شده بود؛ بنابراین، می‌توان انتظار این دستیارهای صوتی را در تلویزیون‌های جدید امسال نیز داشت. به‌طورکلی، انتظارات بیشتری در بخش تلویزیون‌های هوشمند وجود دارند؛ اما باید منتظر باشیم و ببینیم شرکت‌ها چه تلویزیون‌های هوشمندی را در CES ۲۰۲۰ ارائه خواهند کرد.

دیدگاه‌های خود را درباره‌ی تلویزیون‌های هوشمند CES ۲۰۲۰ با ما و دیگر کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات