سامسونگ و SK Telecom اولین تلویزیون 8K مجهز به 5G را تولید می‌کنند

چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تلویزیون در جهان، تصمیم گرفته اولین محصول مبتنی بر 5G این بازار را با همکاری SK Telecom تولید کند.
تبلیغات

دنیای فناوری علاقه‌ی زیادی به کلیدواژه‌های جذاب و خبرساز دارد. درحال‌حاضر، دو عبارت 5G و 8K جذابیت فراوانی دارند و کاربران بی‌شماری به‌دنبال اخبار و جدیدترین دستاوردها درباره‌ی آن‌ها هستند. هریک از فناوری‌های مذکور جذابیت خاص خود را دارد؛ اما ترکیب آن‌ها به محصولی واقعا قدرتمند و پرطرفدار تبدیل خواهد شد. سامسونگ و شرکت مخابراتی SK Telecom در کره‌‌جنوبی تصمیم گرفته‌اند همین ادغام و ترکیب را به دنیای آینده معرفی کنند. این دو شرکت از همکاری جدیدی پرده‌ برداشته‌اند که نتیجه‌ی آن، اولین تلویزیون 8K جهان مجهز به ارتباط 5G خواهد بود.

البته هنوز نمی‌توان به این ادعای شرکت‌ها درباره‌ی اولین‌بودن اطمینان داشت؛ چون بازیگران بزرگ دیگر نیز با جدیت به‌دنبال ساختن چنین تلویزیونی هستند. به‌عنوان مثال، شارپ در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ اعلام کرد بزرگ‌ترین تلویزیون 8K LCD جهان را با قابلیت اتصال 5G تولید خواهد کرد. هواوی در ماه مه از تصمیم خود برای ساخت تلویزیون 8K صحبت کرده بود که برای آن هم قابلیت اتصال به 5G مطرح بود.

صرف‌نظر از پیروز رقابت مذکور و نام اولین غول فناوری که موفق می‌شود تلویزیون 8K 5G را تولید کند، نکته‌ای روشن‌تر از همه است: برخی از بزرگ‌ترین برندهای محصول الکترونیکی مخصوص مصرف‌کننده تصور می‌کنند تلویزیون‌های 8K با قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G، نیاز حتمی کاربران در آینده‌‌ی نه‌چندان دور خواهد بود. ازنظر آن‌ها چنین ترکیبی بهترین ابزار برای عرضه‌ی محتوای باکیفیت و غنی خواهد بود.

پارک جین‌هیو، مدیر فناوری و مدیر مرکز تحقیق و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات SK Telecom، در بیانیه‌‌ای مطبوعاتی گفت:

تلویزیون 8K مجهز به اتصال 5G اوج کاربری از شبکه‌های 5G با تأخیر پایین به‌همراه فناوری تلویزیونی بسیار باکیفیت خواهد بود. درواقع، فناوری 5G جهان ابررسانه را به واقعیت تبدیل می‌کند.
تلویزیون 8k شارپ

برای بسیاری از کاربران دنیای فناوری، ترکیب 8K و 5G به سال‌ها زمان نیاز دارد. البته در کره‌‌جنوبی، تمامی اتصال‌های اینترنتی اعم از سیمی و بی‌سیم با سرعت بسیار زیاد ارائه می‌شوند و قطعاً با ارائه‌ی 5G سریع‌تر هم خواهند شد. سرویس استریم کره‌ای Pooq اعلام کرده است به‌محض ارائه‌ی اینترنت 5G امکان دریافت محتوای باکیفیت 8K را دردسترس کاربران خود قرار می‌دهد. البته هنوز هیچ صحبتی از نوع محتوای ارائه‌شده در این فرمت نشده است.

با وجود اطلاع‌رسانی‌های کنونی، هنوز بخش‌های زیادی از همکاری شرکت‌های کره‌ای مبهم است: تلویزیون‌ سامسونگ در چه ابعادی عرضه می‌شوند؟ چه قیمتی خواهند داشت؟ چه زمانی شاهد عرضه‌ی آن‌ها به بازار خواهیم بود؟ آیا سامسونگ می‌تواند زودتر از هواوی و شارپ به ترکیب 8K و 5G دست پیدا کند؟ به‌هرحال احتمالاً درنهایت برای بسیاری از کاربران جهان عرضه‌ی اولین تلویزیون 8K با فناوری 5G اهمیت چندانی نداشته باشد؛ چون هنوز زیرساخت‌های آن دردسترس آن‌ها نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات