اپل از احتمال افزایش ۱۰ درصدی فروش آیفون در سال آینده خبر داد

چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
مطالعه 3 دقیقه
باتوجه به اینکه احتمالا یک سوم کاربران آیفون به فکر ارتقا گوشی‌های خود به نسخه‌ی 5G خواهند بود، اپل پیش‌بینی ‌می‌کند که فروش آیفون با رشد بیش از ۱۰ درصد رو‌به‌رو شود.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد تعداد زیادی از دارندگان گوشی‌های هوشمند آیفون، در سال جدید قصد ارتقا دستگاه‌های فعلی خود را داشته باشند تا بتوانند از گوشی هوشمندی با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی 5G بهره ببرند.

گزارش زنجیره‌ی تأمین نیز نشان می‌دهد که احتمالا فروش آیفون در سال آینده رشد دو رقمی را به ثبت برساند. یکی از تحلیلگران اپل معتقد است کوپرتینونشین‌ها در سال ۲۰۲۰ فروش بالاتری را برای خود رقم خواهند زد و گزارش‌های زنجیره‌ی تأمین نیز این تحلیل‌ها را تأیید می‌کند. 

آیفون 11 / iPhone 11

به‌نظر می‌رسد تقاضای آیفون در سال آینده میلادی افزایش یابد و بیشتر از حد انتظار سال مالی ۲۰۲۰ با ۱۸۵ یا ۱۹۰ میلیون دستگاه گوشی آیفون باشد. البته پیش‌تر گفته شده بود که گوشی‌های 5G آیفون سال ۲۰۲۰ بدون افزایش قیمت عرضه می‌شوند. انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ شاهد معرفی پنج گوشی آیفون در رویداد اصلی معرفی دستگاه‌‌های 5G اپل در ماه سپتامبر باشیم. اوایل آذرماه نیز گفته شده بود که احتمال عرضه چهار مدل گوشی آیفون 5G اپل در سال ۲۰۲۰ و سالانه دوبار معرفی آیفون از سال ۲۰۲۱ وجود دارد. 

باوجودی که مشخصات نها‌یی گوشی‌های آیفون ۲۰۲۰ هنوز به‌صورت نهایی تأیید نشده است، گزارش‌های زنجیره‌ی تأمین نشان می‌دهد باید منتظر افزایش فروش گوشی‌های آیفون 5G باشیم و ظاهرا و سرمایه‌گذاران نیز منتظر پرچمداران جدید کوپرتینونشین‌ها هستند. بررسی‌های اولیه‌‌ی زنجیره‌ی تأمین نشان می‌دهد که شاهد رشد کلی دورقمی فروش بیش از ۱۰ درصد در سال جدید نسبت به سال قبل گوشی‌های آیفون خواهیم بود. احتمال معرفی گوشی آیفون 5G در سپتامبر سال آینده بسیار بالا است.  

در حال حاضر تقریبا ۹۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان گوشی آیفون دارند. Wedbush از تحلیل‌گران بازار معتقد است که احتمالا در سال‌ آینده‌ی میلادی بیش از یک سوم این کاربران، اقدام به خرید گوشی جدیدی با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی 5G خواهند کرد. وی در گزارشی اعلام کرد:

احتمال دارد حداقل ۲۰۰ میلیون تقاضا برای گوشی‌های 5G اپل وجود داشته باشد، چرا که حدودا ۳۵۰ میلیون نفر از ۹۰۰ میلیون کاربران آیفون در سطح جهان در آستانه‌ی ارتقای گوشی خود قرار دارند.

طی یک سال گذشته، کوپرتینونشین‌ها با چالش‌های بزرگی مانند کاهش تقاضای خرید از بازار چین، افزایش تعرفه‌های مالیاتی افزایش رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند و رقابت بر سر معرفی دستگا‌ه‌هایی با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی 5G رو‌به‌رو بوده‌اند. شرایط اپل به‌گونه‌ای بود که حتی برخی از سرمایه‌گذاران بر این باور بودند که روزهای اوج و شکوفایی اپل به پایان رسیده است.

اما تیم کوک تلاش کرد تا بخشی از این شک‌ و تردیدها را به پایان برساند. اواخر فروردین‌ماه گفته شد که اپل و کوالکام به دعوای حقوقی بلندمدت پایان دادند. به‌فاصله‌ی کوتاهی و در مردادماه سال جاری مشخص شد که اپل بخش تولید مودم گوشی‌های هوشمند اینتل را می‌خرد. حتی تیم کوک به تعرفه‌ی کالای چینی هم توجه نشان داد و اواخر مردادماه در دیدار با ترامپ اعلام کرد که تعرفه روی کالاهای چینی، اپل را دربرابر سامسونگ تضعیف می‌کند. پیش‌تر و در اواخر خردادماه نیز گفته شده بود که اپل ۳۰ درصد از تولید آیفون را از چین خارج می‌کند

شاید منطقی به‌نظر برسد که اپل انتظار فروش ۱۰۰ میلیون گوشی آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۰ داشته باشد که این رقم قابل مقایسه با آمار فروش ۸۰ میلیون آیفون ۱۱ در سال جاری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات