گوشی‌های 5G آیفون سال ۲۰۲۰ بدون افزایش قیمت عرضه می‌شوند

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
افزودن تکنولوژی 5G به گوشی‌های هوشمند با افزایش قیمت همراه بوده اما ظاهرا اپل قصد دارد تا در محصولات 5G خود مانع این افزایش قیمت شود.
تبلیغات

افزایش قیمت با اضافه‌شدن تکنولوژی 5G امری طبیعی بوده اما ممکن است این اتفاق برای محصولات اپل نیفتد. طبق پیش‌بینی انجام شده توسط تحلیلگر اپل، مینگ چی کو، درحالی‌که اضافه کردن اجزای جدید به محصولات گوشی آیفون هزینه‌ی بیشتری برای اپل خواهد داشت، قیمت بالاتری برای این محصولات در نظر گرفته نخواهد شد.

به‌گفته‌ی مینگ چی کو، تجهیزات اضافی محصولات 5G آیفون بین ۳۰ تا ۱۰۰ دلار هزینه‌ی تولید برای اپل به‌همراه خواهند داشت اما اپل ممکن است از طریق برخی مذاکرات و تغییر در نحوه‌ی پرداخت شرکای خود، هزینه‌های دیگر را کاهش دهد و هزینه‌ی اضافی تکنولوژی 5G را خنثی کند. حال باید پرسید که آیفون 5G سال ۲۰۲۰ با چه قیمتی ارائه خواهد شد؟

آیفون 5G

اگر قیمت آیفون 5G تقریبا برابر با آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس باشد، ارزان‌ترین مدل جدید گوشی اپل احتمالا ۱۰۰۰ دلار و گران‌ترین آن در حدود ۱۴۵۰ دلار خواهد بود. درواقع اگر اپل بتواند قیمت‌های خود را حفظ کند، آنگاه لذت بردن از یک گوشی 5G با کیفیت بالا، بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

مینگ چی کو همچنین در راستای طراحی محصولات جدید سال ۲۰۲۰ صحبت کرد. او پیش‌بینی کرد که گوشی‌های 5G به‌همراه قاب فلزی ارائه خواهند شد؛ این طراحی یادآور آیفون ۴ خواهد بود. از سوی دیگر به‌گفته‌ی مینگ چی کو، شاسی و قاب جدید احتمالا هزینه‌ی قابل توجهی برای اپل خواهد داشت اما ظاهرا این هزینه‌ها به مشتریان منتقل نخواهد شد. درواقع اپل هزینه‌های تولید خود را به شکل دیگری جبران خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات