استقبال تیم کوک از برنامه اصلاح مالیاتی ترامپ

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها حاکی از آن است که تیم کوک با آغوش باز، پذیرای برنامه اصلاح و تعدیل مالیاتی ترامپ است.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

    چهارشنبه هفته جاری، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده در کاخ سفید میزبان تیم کوک، مرد شماره یک اپل بود. لری کودلو، دبیر شورای اقتصاد ملی ایالات‌متحده طی مصاحبه‌ای با شبکه ‌سی‌ان‌بی‌سی به بیان جزئیات این جلسه پرداخته و گفته است:

    «تیم کوک به شدت از طرح ترامپ برای کاهش و اصلاح مالیات‌ها استقبال کرده و آن را برای کسب‌وکارها عالی دانسته است. همچنین مدیر اجرایی اپل به ترامپ وعده داده است که کارخانه‌ها و خطوط تولید بیشتری را در خاک ایالات‌متحده می‌سازد و امیدوار است که این اقدامات به خلق فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای مردم آمریکا بینجامد.»

    کودلو در ادامه افزوده است:

    من زمان زیادی را به گفت‌وگو با او [تیم کوک] اختصاص دادم و پس از آن هر دو به ملاقات ترامپ رفتیم. کوک تجربه‌های خوبی از کار کردن با چینی‌ها دارد و پیشنهادهای خوبی را هم در جلسه مطرح کرد.

    چین، نقش بی‌بدیلی در زنجیره تأمین اپل ایفا می‌کند و بیشتر تولیدکنندگان قطعات سخت‌افزاری محصولات اپل از قبیل فاکسکان در خاک چین مستقر هستند.

    برنامه اصلاح مالیاتی ترامپ

    تیم کوک مدافع نظام مالیات بر درآمد آمریکا برای شرکت‌ها و کسب‌وکارها است. برنامه اصلاح و تعدیل مالیاتی ترامپ به اپل اجازه می‌دهد که صدها میلیارد دلار از دارایی‌های نقدی خود را به خاک آمریکا برگرداند. گفتنی است اپل همانند دیگر شرکت‌های آمریکایی برای در امان ماندن پول‌های نقد خود از تیغ مالیات، آن را در جایی خارج از آمریکا نگهداری می‌کند.

    پیش‌تر در روز چهارشنبه، دونالد ترامپ در توییتر خود نوشته بود که بی‌صبرانه منتظر دیدار سکان‌دار اپل است.

    تیم کوک در پایان دیدار خود در ضیافت شام رئیس‌جمهور آمریکا حضور یافته است. پیش‌تر نیز در اوایل هفته جاری، کوک به همراه لیسا جکسون، معاون اپل در امور محیط‌زیست میهمان ضیافت شام دیگری به میزبانی کاخ سفید بودند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات