بی‌ ام‌ و موتورسیکلت‌های F900 R و F900 XR را رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
بی‌ام‌و دو موتورسیکلت جدید با نام‌های F900 R و F900 XR با حجم پیشرانه‌ی ۸۹۵ سی‌سی و قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار رونمایی کرد.
تبلیغات

طرفداران موتورسیکلت‌های کلاس وزن متوسط بی‌ام‌و مدت زیادی در انتظار طراحی جدید و جذاب‌تری بودند تا بتواند بهتر با محصولات دوکاتی و تریومف رقابت کند. بی‌ام‌و F 800 R رقیبی برای دوکاتی مانستر 797 و تریومف استریت تریپل و دوکاتی اسکرمبل بود و درنهایت بی‌ام‌و پاسخ خود را به رقبا داد.

ابتدا با مدل F900 R شروع کنیم که طراحی بسیار زیبایی دارد. چراغ‌های جدید LED این موتورسیکلت کمی به دوکاتی مانستر شباهت دارند؛ ولی بسیار اسپرت و جذاب هستند. این دو مشخصه در سایر بخش‌های این موتورسیکلت نیز دیده می‌شوند. 

BMW F 900 R and F 900 XR

مدل دیگر F900 XR است که در‌مقایسه‌با نسل قبلی خود تغییرات بسیار بیشتری تجربه کرده است. طراحی این مدل به‌طور واضح از مدل جدید S1000 XR الهام گرفته است. مانند دیگر محصول جدید بی‌ام‌و در F900 XR نیز چراغ‌های LED جدید با طراحی مدرن به‌کار رفته‌اند و نمایی اسپرت پدید آورده‌اند. این دو مدل‌ موتورسیکلت‌هایی اسپرت و در‌عین‌حال با سواری راحت هستند که می‌‌توان با آن‌ها مسافت‌هایی طولانی را طی کرد. تفاوت‌های این دو موتورسیکلت در محل قرارگیری فرمان و تنظیمات سیستم تعلیق و چند بخش کوچک دیگر برمی‌گردد. 

BMW F 900 R and F 900 XR

بی‌ام‌و خبر خوشحال‌کننده‌ای برای طرفداران تکنولوژی دارد. به‌گفته‌ی این شرکت، موتورسیکلت‌های مذکور در بخش فناوری سرآمد کلاس خود هستند و به‌عنوان بنچمارک شناخته می‌شوند. تجهیزات استاندارد این مدل‌ها شامل چراغ‌های LED، نمایشگر ۶/۵ اینچی TFT، چراغ هوشمند، استارت بدون کلید، سیستم دینامیک ESA، سیستم تغییر حالت‌های رانندگی، سیستم کمکی تعویض دنده، سیستم تماس اضطراری، ترمز ABS Pro، سیستم کنترل کشش DTC و DBC و RDC هستند. 

BMW F 900 R and F 900 XR
BMW F 900 R and F 900 XR
BMW F 900 R and F 900 XR
BMW F 900 R and F 900 XR

حجم موتور در هر دو مدل R و XR به ۸۹۵ سی‌سی افزایش پیدا کرده است و پیشرانه‌ی آن‌ها می‌تواند ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۹۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که بیشتر این گشتاور در دورهای میانی تولید می‌شود. همچنین اولین‌بار در دنیای موتورسیکلت، بی‌ام‌و در هر دو مدل از مخازن سوخت پلاستیکی استفاده کرده است که وزن بسیار کمی دارند. بی‌ام‌و اشاره‌ای نکرده است استفاده از این نوع مخازن سوخت به‌جز کاهش وزن، مزایا یا معایب دیگری هم دارد یا نه. 

 هر دو مدل جدید بی‌ام‌و محصولاتی بسیار جذاب در کلاس وزن متوسط هستند. درپایان، باید اشاره کنیم فعلا زمان عرضه و قیمت F900R و F900 XR مشخص نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات