مشخصات شاسی بلند جدید سیف خودرو SWM G01

پنج‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
مطالعه 4 دقیقه
جدیدترین محصول مونتاژ سیف خودرو در ایران، حاصل همکاری برلیانس و شرکت طراحی خودرو SWM ایتالیا است.
تبلیغات

سیف خودرو از شرکت‌های نسبتا جدید در صنعت خودرو ایران محسوب می‌شود. اولین محصولات سیف خودرو، کراس‌اورهای بیسو T3 و T7 بودند که به دلیل هم‌زمانی تولید با اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان، عرضه‌ای محدود در ایران داشتند. حالا عضو سومی به سبد سیف خودرو اضافه خواهد شد که البته تولید چین اما ساخت شرکتی متفاوت از بیسو است.

برلیانس برای عامه‌ی مردم ایران، شهرت بیشتری نسبت به بیسو دارد. پیش از ظهور موج جدید تحریم‌ها و مشکلات انتقال پول بین ایران و چین، سایپا همکاری گسترده‌ای با برلیانس داشت و حتی قرار بود پیشرانه‌های این شرکت را روی محصولات خود، از جمله رهام نصب کند. ارتباط تجاری سایپا و برلیانس امروزه کم‌رنگ و بسیار محدود شده است؛ در عوض سیف خودرو تلاش می‌کند تا خط مونتاژ مخصوص یکی از جدیدترین محصولات برلیانس را در ایران راه‌اندازی کند.

Brilliance SWM G01

می‌توان ادعا کرد، کیفیت فنی و مهندسی در خودروهای چینی مدرن با سرعت بیشتری نسبت به زیباسازی و خلاقیت در طراحی پیشرفت کرده است. ظاهر خودروهایی که طراحی چین هستند، همچنان جذابیت چندانی در مقایسه با مدل‌های پرفروش دنیا ندارند. این شرایط، شرکت‌هایی مثل برلیانس را به سمت همکاری با استودیوهای طراحی خارجی سوق داده است.

کراس‌اور G01 اولین محصول تجاری حاصل از قرارداد بین برلیانس چین و SWM ایتالیا محسوب می‌شود. این مدل در نمای رو‌به‌رو شباهت زیادی به شاسی‌بلندهای امریکایی مثل دوج دورانگو دارد. از نمای جانبی، ارتفاع چندانی با سطح زمین فراهم نمی‌کند و البته مشخصات یک شاسی‌بلند واقعی را نمایش نمی‌دهد. در مجموع، می‌توان طراحی بدنه‌ی G01 را در سطح خودروسازی چین، مطلوب توصیف کرد؛ هرچند که فاصله‌ی زیادی تا استانداردهای خارجی و محصولات عامه‌پسند بازار جهانی دارد. نمای چراغ‌های اصلی و جلو پنجره‌ی باریک بین آن‌ها چشم‌نواز است؛ اما حفره‌ی بسیار بزرگ داخل سپر، ناهمانگ با دیگر اجزاء به‌نظر می‌رسد.

Brilliance SWM G01

محصول جدید سیف خودرو چندان بزرگ و پهن‌پیکر نیست. البته طراحی بدنه با نگاهی هوشمندانه انجام شده است تا G01 را قدرتمند و حجیم نشان دهد. این مدل با طول ۴۶۱۰ میلی‌متر و عرض ۱۸۵۵ میلی‌متر همراه ارتفاع سقف ۱۷۲۵ میلی‌متر عرضه می‌شود. فاصله‌ی محورهایG01 هم ۲۷۵۰ میلی‌متر است. با این اوصاف، حاصل همکاری برلیانس و SWM نسبت به ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ اسپرت، ۲۲ سانتی‌متر در طول و ۹ سانتی‌متر در عرض بزرگ‌تر است؛ درحالی‌که ارتفاع تقریبا مشابه دارد. به بیان بهتر، G01 از نظر ابعاد اندازه نزدیک به جک S۵ خواهد بود.

Brilliance SWM G01

در فضای داخلی، نمایشگر لمسی ۷ اینچ با پرهیز از دکمه‌های پرتعداد روی داشبورد، نمایی مدرن برای G01 فراهم می‌کند که ساده و قابل قبول است. هنوز اطلاعات دقیقی از امکانات نسخه‌ی مورد نظر سیف خودرو برای بازار ایران وجود ندارد؛ اما تک‌نمونه‌های وارد شده به کشورمان دارای پنل دیجیتال با طرح ثابت برای پشت فرمان، دوربین دید ۳۶۰ درجه، ادوات چرم مصنوعی در داشبورد و فرمان، سانروف و دوربین پارک هستند.

مشابه بسیاری دیگر از کراس‌اورهای چینی مثل هایما S5 و چری تیگو 7، قرار است G01 هم با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتر توربوشارژ در ایران عرضه شود. این موتور، قدرت ۱۵۶ اسب‌بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر تولید خواهد کرد. در سایت‌های چینی، مصرف سوخت G01 در شهر و جاده و میانگین به ترتیب ۱۰/۶ و ۶/۵ و ۷/۸ اعلام شده است. اطلاعات دقیقی از عملکرد فنی این خودرو در دسترس نیست اما باتوجه به وزن خالص ۱۵۶۰ کیلوگرمی و جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار، می‌توان زمانی حدود ۱۱.۵ تا ۱۲.۵ ثانیه را برای سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت SWM G01 پیش‌بینی کرد.

Brilliance SWM G01

قیمت نهایی G01 برای بازار ایران نامشخص است. این خودرو بنا بر شنیده‌های غیررسمی، پیش از آغاز سال ۱۳۹۹ به خیابان‌های ایران خواهد رسید. قیمت G01 SWM در نسخه‌های مختلف بازار چین معادل ۱۱,۴۰۰ تا ۱۸ هزار دلار است. با این شرایط و ضمن توجه به احتمال واردات این خودرو با مدل مجهز به امکانات کامل، قیمت G01 مونتاژ سیف خودرو حدود ۳۵۰ میلیون تا ۴۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

شما می‌توانید برای مقایسه مشخصات فنی انواع خودرو، گالری تصاویر و بحث و تبادل نظر پیرامون اتومبیل‌های موجود در بازار کشور از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. انواع خودرو سایپا، ایران خودرو، محصولات پژو،‌ رنو، هیوندا، کیا، MVM و دیگر برندهای فعال در بازار کشور را در این بخش خواهید یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات