مایکروسافت Teams دردسترس کاربران لینوکس قرار گرفت

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت پیام‌رسان سازمانی خود، مایکروسافت تیمز را به‌صورت نمایش عمومی برای کاربران سیستم‌عامل لینوکس دردسترس قرار داده است و هم‌اکنون می‌توان آن را دانلود کرد.
تبلیغات

مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) یکی از محبوب‌ترین ابزارهای ارتباط است که در چند سیستم‌عامل مختلف دردسترس است؛ ازجمله iOS، اندروید، مک او اس و ویندوز. خبر خوشحال‌کننده برای کاربران سیستم‌عامل لینوکس این است که مایکروسافت امروز دسترسی به تیمز را برای آنان نیز فراهم کرد.

در‌حال‌حاضر این دسترسی به‌صورت پیش‌نمایش عمومی است و هم‌اکنون می‌توان آن را دانلود کرد. به‌گفته‌ی ردموندی‌ها، این پیش‌نمایش به جوامع متن‌باز و مؤسسه‌های آموزشی اجازه می‌دهد ازطریق قابلیت‌های داخلی تیمز مانند تماس و چت و اشتراک فایل، به تجربه‌ی همکاری باکیفیتی برسند.

بسته‌های دانلودی مایکروسافت در فرمت‌های deb. و rpm. دردسترس هستند و به‌گفته‌ی مایکروسافت، تمام قابلیت‌های اصلی تیمز برای کاربران لینوکس کاربردی خواهد بود.

مایکروسافت تیمز برای لینوکس

مایکروسافت با انتشار این خبر در بلاگ خود خاطرنشان کرد: «مایکروسافت تیمز اولین کلاینت آفیس است که به سیستم‌های لینوکس می‌آید». همچنین، مایکروسافت می‌گوید ممکن است وان‌درایو طبق تقاضای مشتری به لینوکس بیاید. از یکی از سخن‌گویان مایکروسافت پرسیده شده «آیا برنامه‌های اصلی آفیس مانند اکسل و ورد و پاورپوینت نیز به لینوکس خواهند آمد؟» که وی از اظهارنظر در‌این‌باره امتناع کرد. تعدادی از مشتریان از ردموندی‌ها خواسته‌اند آفیس ۳۶۵ را برای لینوکس دردسترس قرار دهند.

در چند ماه گذشته، برخی از مشتریان مایکروسافت در پیش‌نمایش خصوصی با کلاینت تیمز برای لینوکس همکاری می‌کرده‌اند. مقام‌های مایکروسافت اوایل سپتامبر (شهریور) صراحتا اذعان کردند این شرکت مشغول کار روی کلاینت تیمز برای لینوکس است.

مایکروسافت تیمز برای لینوکس

مایکروسافت تیمز ازنظر فنی رایگان است؛ اما نسخه‌ی رایگان آن امکانات محدودی درمقایسه‌با نسخه‌ی پولی دارد. به‌عنوان‌ مثال، نسخه‌ی رایگان حجم ذخیره‌سازی دو گیگابایتی به ازای هر کاربر و  ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌‌ی مشترک دارد و امکاناتی مانند ضبط جلسات و برنامه‌ریزی در آن امکان‌پذیر نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات