مایکروسافت اج برای لینوکس منتشر خواهد شد؛ رفاقتی که هرروز صمیمی‌تر می‌شود

پنج‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت قصد دارد با انتشار مرورگر اج برای لینوکس، جامعه‌ی کاربران این مرورگر را به فراسوی مرز‌های ویندوز گسترش دهد.
تبلیغات

مایکروسافت با بازسازی مرورگر اج مبتنی‌بر موتور کرومیوم، راه را برای انتشار این مرورگر در پلتفرم‌های دیگر هموارتر ساخت. پیش‌تر شاهد انتشار مایکروسافت اج برای اندروید و iOS بودیم و پس‌از بازطراحی این مرورگر، نسخه‌ی مبتنی‌بر سیستم‌عامل مک نیز دردسترس قرار گرفت. حال در ادامه‌ی این روند، ردموندی‌ها در خبری جدید از انتشار مایکروسافت اج برای سیستم‌عامل متن‌باز لینوکس سخن گفته‌اند که در روزگاری نه‌چندان‌دور حکم دشمن خونی مایکروسافت را داشت.

از مدت‌ها پیش درباره‌ی این اتفاق گمانه‌زنی شده بود و بالأخره در کنفرانس ایگنایت مایکروسافت به‌صورت رسمی تأیید شد.

مایکروسافت اج برای لینوکس

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، درمیان پلتفرم‌هایی که برای مایکروسافت اج فهرست شده‌اند، نام لینوکس نیز به‌ چشم می‌خورد؛ با‌این‌حال، درباره‌ی زمان انتشار مرورگر ردموندی‌ها برای این سیستم‌عامل اطلاعات دیگری در دست نیست و غول دنیای نرم‌افزاری فقط به اشاره به واژه‌ی آینده را برای زمان انتشار بسنده کرده است.

در‌ این‌ بین، نکته‌ی مهمی وجود دارد. معمولا آن‌دسته از کاربرانی که به‌سمت توزیع‌های لینوکس مهاجرت می‌کنند، فرار از سیستم‌های عامل متن‌بسته‌ای چون ویندوز و مک بزرگ‌ترین انگیزه‌شان است. حال با‌توجه‌به این موضوع، باید دید که آیا کاربران لینوکسی آغوش خود را برای استقبال از مرورگر ردموندی‌ها باز خواهند کرد یا خیر. 

با‌ تمامی این اوصاف، انتشار این مرورگر توسط مایکروسافت برای لینوکس باری‌ دیگر تغییرات فرهنگی عظیم شرکت را نمایان می‌سازد. شرکتی که در گذشته‌ی نه‌چندان‌ دور، لینوکس را به سرطان دنیای نرم‌افزار تشبیه کرده بود، اکنون نه‌تنها ساخته‌های خود را برای آن منتشر می‌سازد، بلکه از علاقه به جامعه‌ی لینوکسی و متن‌باز سخن می‌گوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات