قابلیت دوال اکسپوژر دوربین پیکسل 4 برای پیکسل‌های قدیمی منتشر نخواهد شد

سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
انتظار می‌رفت گوگل قابلیت نرم‌افزاری دوال اکسپوژر (نوردهی دوگانه) پیکسل ۴ را برای پیکسل‌های قدیمی نیز منتشر کند، اما ظاهرا این شرکت چنین قصدی ندارد.
تبلیغات

دوربین پیکسل ۴ گوگل (Google Pixel 4) در کنار بهبودهای سخت‌افزاری نسبت به نسل قبل، بهبودهای نرم‌افزاری متعددی را نیز به خود دیده است و به‌لطف پشتیبانی از فناوری‌های جدید، توانایی زیادی در ثبت تصاویر باکیفیت دارد. حالت‌های عکاسی جدیدی نظیر عکاسی نجومی به پیکسل ۴ آمده‌اند تا لذت عکاسی با این گوشی گوگل، دوچندان شود.

افزون بر موارد یادشده، دوربین پیکسل ۴ از قابلیت‌های جدیدی با نام‌های دوال اکسپوژر (نوردهی دوگانه) و +Live HDR پشتیبانی می‌کند. لایو HDR پلاس پیش از پردازش عکس نهایی، به شما امکان می‌دهد در همان لحظه ببینید تصویرتان با فعال‌بودن HDR چه ظاهری پیدا می‌کند. گوگل گفته است که قصد دارد قابلیت عکاسی نجومی را از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ای (Goole Pixel 3a) نیز منتشر کند؛ اما دو قابلیت دیگر چطور؟

پیکسل 4 گوگل / google pixel 4

متأسفانه آن‌طور که حساب کاربری رسمی Made By Google در توییتر نوشته، قابلیت‌های دوال اکسپوژر و لایو HDR پلاس قرار است در انحصار گوشی‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال باقی بمانند. گوگل می‌گوید دو قابلیت موردبحث به برخی توانایی‌های سخت‌افزاری نیاز دارند که تنها در پیکسل ۴ دیده می‌شود و گوشی‌های پیشین خانواده‌ی پیکسل به توانایی‌های سخت‌افزاری یادشده مجهز نشده‌اند.

حساب کاربری Made By Google در پاسخ به سؤال کاربری با نام Mahfooz نوشته است:

سلام Mahfooz، قابلیت‌های Dual Exposure Controls و +Live HDR نیازمند برخی قابلیت‌های سطح پایین در سخت‌افزار هستند که تنها در گوشی‌های پیکسل ۴ وجود دارند. بنابراین قابلیت‌های موردبحث قرار نیست روی پیکسل‌های قدیمی در دسترس قرار گیرند.

به‌عبارتی، اگر به قابلیت‌های دوال اکسپوژر و لایو HDR پلاس علاقه‌ی زیادی دارید، تنها از طریق تهیه‌ی یکی از گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل ۴ می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. البته پیش‌بینی می‌کنیم که برخی توسعه‌دهندگان از طریق پورت کردن اپلیکیشن دوربین پیکسل ۴ به پیکسل‌های قدیمی، قابلیت‌های موردبحث را به‌صورت غیررسمی به این گوشی‌‌ها نیز بیاورند؛ گرچه این گفته فعلا در حد حدس و گمان است.

پیکسل 4 گوگل / Google Pixel 4

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، قابلیت لایو HDR پلاس به کاربر امکان می‌دهد پیش از فشار دادن دکمه‌ی شاتر و پردازش نهایی تصویر ببیند که عکسش با فعال بودن قابلیت HDR چه ظاهری پیدا می‌کند. از طرفی، دوال اکسپوژر دو اسلایدر خاص در اختیار کاربران پیکسل ۴ قرار می‌دهد؛ کاربران می‌توانند از طریق یکی از این دو اسلایدر میزان سایه‌ی تصویر را کنترل کنند و از طریق اسلایدر دوم به‌طور کلی به تنظیم نوردهی بپردازند. برای آشنایی بیشتر با دوال اکسپوژر می‌توانید به این مقاله در زومیت مراجعه کنید.

عدم انتشار قابلیت‌های جذاب دوال اکسپوژر و لایو HDR پلاس برای گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل 3a در نگاه اول اندکی ناامیدکننده به نظر می‌رسد، اما نباید فراموش کنیم که گوگل همچنان قصد دارد برخی ویژ‌گی‌های نرم‌افزاری جدید را به گوشی‌های موردبحث نیز بیاورد و به‌طور کامل آن‌ها را از یاد نبرده است. حالت عکاسی نجومی یکی از این قابلیت‌های جدید به‌شمار می‌آید که برای پیکسل ۳ و 3a در دسترس قرار خواهد گرفت. در ضمن قابلیت جالب Live Caption اندروید ۱۰ نیز به گوشی‌های موردبحث خواهد آمد.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات