اپل در سال ۲۰۲۰ بر محصولات مبتنی‌بر واقعیت افزوده تمرکز خواهد کرد

سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
براساس آخرین گزارش بلومبرگ، اپل در سال ۲۰۲۰ بر توسعه‌ی محصولات جدیدی مبتنی‌بر واقعیت افزوده همچون هدست واقعیت افزوده و گوشی آیفون و رایانه مک با تراشه‌ی ARM متمرکز می‌شود.
تبلیغات

ظاهرا کوپرتینونشین‌ها قصد دارند سال آینده‌ محصولات جدیدی مبتنی‌بر واقعیت افزوده به بازار عرضه کنند. انتظار می‌رود سال ۲۰۲۰ گوشی آیفون با حسگرهای سه‌بعدی و نخستین عینک واقعیت افزوده‌ی اپل به بازار عرضه‌ شود. براساس آخرین گزارش بلومبرگ، احتمالا کوپرتینونشین‌ها سال ۲۰۲۰ نخستین هدست واقعیت افزوده با نمایشگر هولوگرافیک در لنز خود را به بازار معرفی خواهند کرد. البته هنوز اطلاعات چندانی از فرم‌فکتور و سایر مشخصات این هدست به‌اشتراک گذاشته نشده است.

اپل و عینک واقعیت افزوده

مینگ‌‌چی‌ کو، تحلیلگر معروف اپل، پیش‌تر گفته بود اپل قصد دارد اواسط سال ۲۰۲۰، هدست واقعیت افزوده‌ی جدیدی با همکاری شرکت‌ ثالث به بازار عرضه کند. پیش‌بینی می‌شود سال ۲۰۲۰ برای گوشی‌های هوشمند آیفون، سال مهم و سرنوشت‌سازی باشد؛ چراکه احتمالا گوشی‌های آیفون با طراحی ظاهری متفاوت و دستگاه‌هایی با پشتیبانی از شبکه‌ی اینترنت نسل پنجم و مجهز به حسگرهای جدید سه‌بعدی زمان پرواز (TOF) در پنل پشتی برای استفاده در اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده رونمایی خواهند شد. همچنین‌، پیش‌بینی می‌شود آیفون‌های جدید اپل با نمایشگر OLED در اندازه‌های جدید ۵/۴ و ۶/۱ و ۶/۷ اینچی به بازار عرضه شوند. 

با اینکه تاکنون اخبار و شایعه‌های مختلفی درباره‌ی عینک‌های واقعیت افزوده‌ی اپل منتشر شده است، هنوز وضعیت پروژه‌ی مربوط به این محصول کوپرتینونشین‌‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ناگفته نماند کدهای مربوط به عینک واقعیت افزوده‌ی اپل در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل iOS 13 مشاهده شده است؛ چراکه اواسط شهریور گفته شد کد‌های iOS 13 به آزمایش هدست واقعیت افزوده اپل اشاره می‌کند. بااین‌حال، هنوز اطلاعات زیادی از مشخصات سخت‌افزاری عینک واقعیت‌ افزوده‌ی اپل در دست نیست.

بلومبرگ معتقد است هدست جدید می‌تواند متن‌ها، ایمیل، نقشه‌ها و بازی‌ها را برای کاربر نمایش دهد. تاکنون اخبار مختلفی دربار‌ه‌ی تاریخ معرفی و عرضه‌ی این هدست مطرح شده است؛ ولی هنوز به‌صورت رسمی اپل این اخبار را تأیید نکرده است. این در حالی است که اواسط اسفند سال گذشته، گفته شد هدست واقعیت افزوده اپل سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود

اواخر اسفند بلومبرگ گزارش دیگری منتشر و در آن ادعا کرد اپل‌واچ تا سال ۲۰۲۰ به ردیاب خواب مجهز می‌شود. همچنین، در گزارش دیگری گفته بود پردازنده‌‌ی ARM برای رایانه‌های مک سال ۲۰۲۱ و پردازنده‌ی اپل کار سال ۲۰۲۳ معرفی می‌‌شود. اگر این خبر صحت داشته باشد، تراشه‌های ARM به اپل کمک می‌کند بتواند طول عمر باتری رایانه‌های مک را به‌صورت چشمگیری افزایش دهد و کنترلی بیشتر بر عملکرد دستگاه داشته باشد.

در چند سال گذشته، شاهد موفقیت‌های روزافزون اپل در حوزه‌ی تراشه‌های گوشی‌های هوشمند آیفون و تبلت آیپد بوده‌ایم. علاوه‌بر‌اینکه کوپرتینونشین‌ها در حال توسعه‌ی تراشه‌های ARM برای رایانه‌های مک هستند، توسعه‌ی تراشه‌های مودم داخلی 5G را نیز مدنظر قرار داده‌اند. پیش‌بینی می‌شود مودم اپل تا سال ۲۰۲۰ معرفی شود و آیفون‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ از تراشه‌های مودم 5G کوالکام بهره ببرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات