سرویس یاهو گروپس در ماه دسامبر برای همیشه غیرفعال خواهد شد!

جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
پایان کار سرویس Yahoo Groups به‌طور رسمی از سوی یاهو اعلام شد و این سرویس برای همیشه غیرفعال خواهد شد!
تبلیغات

سرویس Yahoo Groups یادگاری از عصر قدیم اینترنت بوده و اگرچه امروز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد اما همچنان خاطره‌انگیز است. این سرویس تقریبا مانند Reddit امروز، زمانی به‌عنوان یک مرکز بحث و گفت‌و‌گو در مورد علایق و موضوعات روز بوده و در این میان می‌توان به انجمن‌های طرفداری از نمایش‌های تلویزیونی یا مباحث محاسباتی بسیار شگفت‌انگیز اشاره کرد.

یاهو دیروز پایان کار سرویس یاهو گروپس خود را اعلام کرد. در مرحله اول از ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر)، کاربران قادر نخواهند بود تا محتوای جدید دیگری را در این سرویس بارگذاری کنند و در مرحله دوم از ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر)، کلیه محتوایی که تاکنون به این سرویس ارسال شده بود به‌طور دائم حذف خواهد شد. در نتیجه اگر کاربران می‌خواهند محتوای خود را در اختیار داشته باشند، باید آن را از سرویس یاهو گروپس دریافت کنند. کاربران می‌توانند عکس‌ها و پرونده‌های خود را از این سرویس، ذخیره و بارگیری کنند. لیست مواردی که یاهو از این سرویس حذف خواهد کرد شامل فایل‌ها، نظرسنجی‌ها، پیوندها، عکس‌ها، پوشه‌ها، تقویم، بانک‌های اطلاعاتی، پیوست‌ها، گفتگوها و تاریخچه پیام بوده است. یاهو اعلام کرده است که تمام مطالب را از تابلوهای بحث و گفت‌و‌گوی آنلاین خود از یاهو گروپس، حذف خواهد کرد. در نتیجه کاربران تا آن زمان می‌توانند محتوای مورد نیاز خود را از این سرویس دریافت کنند و نگران از دست دادن اطلاعات و محتوای خاصی نباشند. یاهو همچنین اشاره کرده که، کاربران همچنین می‌توانند داده‌های خود را از داشبورد حریم خصوصی سایت بارگیری کنند.

یاهو

البته کاربران همچنان می‌توانند از طریق ایمیل با گروه‌های یاهو گروپس خود ارتباط برقرار کنند

 از سوی دیگر همه گروه‌های عمومی و خصوصی محدود خواهند شد و دسترسی محدودی در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا تنظیمات مختلف گروه و ابزارهای مدیریت را کنترل کنند. یاهو کاربرانی را که هنوز مایل به اشتراک‌گذاری اطلاعات و پرونده‌ها با گروه‌های خود هستند را تشویق می‌کند تا این کار را از طریق ایمیل انجام دهند. در نتیجه کاربران هنوز هم می‌توانند از طریق ایمیل با گروه‌های خود ارتباط برقرار کرده و گروه‌های خصوصی را در این سرویس جست‌وجو کنند.

این شرکت دلیل پایان کار سرویس یاهو گروپس را عنوان نکرده است. شرکت یاهو در سال ۲۰۱۷ توسط Verizon با قیمت ۴/۵ میلیارد دلار خریداری شد. در اوایل سال جاری هم، Verizon با Tumblr خداحافظی کرد و آن را به Automattic، شرکت مادر وردپرس فروخت. Tumblr به‌عنوان بخشی از قرارداد یاهو در اختیار Verizon قرار گرفته بود و پیش از آن، در سال ۲۰۱۳ یاهو Tumblr را در یک معامله ۱/۱ میلیارد دلاری خریداری کرده بود. به هر صورت با پایان کار یاهو گروپس، بخش مهمی از تاریخ اینترنت محو و ناپدید خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات