گوگل استیدیا با پیش‌بینی حرکات گیمر به‌دنبال حذف تاخیر در بازی‌ها است

یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
گوگل قصد دارد با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و پیش‌بینی حرکات گیمر‌ها در بازی‌های ویدئویی، تأخیر در ارسال فرامین را به صفر برساند.
تبلیغات

زمانی‌که گوگل و سایر شرکت‌ها روی سرویس‌های استریم آنلاین بازی‌های ویدئویی کار می‌کردند، بسیاری از کاربران درباره‌ی افزایش تأخیر در ارسال فرامین به محیط بازی ابراز نگرانی کردند؛ با‌این‌حال، توسعه‌دهندگان سرویس‌های یادشده همواره وجود چنین نگرانی را بیهوده دانستند.

اکنون باتوجه‌به اینکه موعد آغاز‌به‌کار سرویس استیدیا نزدیک می‌شود، اطلاعات جدیدی درباره‌ی راهکار مهندسان گوگل برای دورزدن مشکل تأخیر در بازی‌ها منتشر شده که از پیشرفت قابل‌توجهی خبر می‌دهند. 

مقاله‌های مرتبط:

    طبق گفته‌ی اهالی مانتین‌ویو، سرویس گوگل استیدیا به‌گونه‌ای طراحی شده تا میزان تأخیر کمتری نسبت‌به کنسول‌های بازی و رایانه‌های شخصی داشته باشد؛ ادعایی که اگر حقیقت داشته باشد، قطعا دستاورد بزرگی برای گوگل و جامعه‌ی گیمینگ خواهد بود. 

    همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، «تأخیر» یکی‌ از بزرگ‌ترین معضلات پیش‌روی سرویس‌های گیمینگ ابری است. به‌طور‌کلی، تأخیر به فاصله‌ی زمانی بین فشرده‌شدن کلید توسط بازیکن و اعمال فرمان در محیط بازی گفته می‌شود. باتوجه‌به اتکا‌ی سرویس‌های گیمینگ ابری روی اتصال پرسرعت اینترنت، بی‌شک وجود تأخیر بالا تجربه‌ی کاربری گیمرها را کاملا متلاشی می‌سازد. خوشبختانه تیم استیدیا با درک کامل این موضوع، سعی کرده تا با استفاده از راهکار‌های نوین، مشکل یادشده را برای همیشه از بین ببرد.

    ماج باکار، نایب رئیس بخش مهندسی در گفت‌و‌گویی که به‌تازگی انجام داده، در‌ این‌باره گفته است:

    به‌طور‌کلی، ما فکر می‌کنیم که طی یک تا دو سال آینده با بازی‌هایی روبه‌رو خواهیم بود که نسبت‌به محیط محلی (منظور دستگاه‌های بازی‌ است)، سریع‌تر و واکنش‌گرا‌تر روی فضای ابری اجرا می‌شوند؛ فارغ از آنکه دستگاه محلی مورد‌استفاده شما چقدر قدرتمند باشد.

    تیم استیدیا قصد دارد مفهوم جدیدی تحت‌نام «تأخیر منفی» را در صنعت بازی باب کند. طبق توضیحات این تیم، سرویس استیدیا با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، به‌مرور اقدام به یادگیری الگوی بازی‌کردن بازیکنان می‌کند تا از‌ این‌ طریق در آینده اقدام به پیش‌بینی حرکات کاربر در بازی کند. پیش‌بینی حرکات کاربر به سرویس استیدیا اجازه می‌دهد تا چند ثانیه زودتر سکانس‌ها را رندر بگیرد؛ بدین‌ترتیب فاصله‌ی بین لمس دکمه و اعمال فرمان شما در بازی به صفر می‌رسد.

    بنابراین استیدیا همیشه چندین فریم احتمالی بعدی شما را از قبل رندر می‌گیرد تا درصورت قرارگیری انتخابات شما در فریم‌های یادشده، شاهد حذف تأخیر باشیم؛ با‌این‌حال، همچنان این احتمال وجود دارد که بازیکنان انتخاب‌هایی انجام دهند که سیستم در پیش‌بینی آن‌ها ناتوان بوده باشد؛ اما به‌طور‌کلی با این شیوه شاهد کاهش تأخیر در استفاده‌ی معمول خواهیم بود.

    پیش‌تر گوگل تجربه‌ی پیاده‌سازی سیستم مشابهی را در یوتیوب داشته است؛ اما مشخصا سازوکار تعامل‌پذیر بازی‌های ویدئویی تا حد بسیاری قوائد روش قبلی را برهم می‌زند؛ همین موضوع سبب شده تا غول دنیای جست‌و‌جو بازنگری را برای سازوکار قبلی انتخاب کند.

    دیدگاه خود را در‌ این‌باره با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. به‌نظر شما سرویس‌های ابری گیمینگ می‌توانند در جذب مخاطبان از کنسول‌های بازی و رایانه‌های شخصی پیشی بگیرند؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات