ویندوز 10 ایکس احتمالا فردا برای دستگاه‌های مجهز به دو نمایشگر معرفی می‌شود

سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
در آستانه‌ی برگزاری رویداد ویژه‌ی مایکروسافت، اعلام شده است که این شرکت قصد دارد سیستم‌عاملی جدید با نام ویندوز ۱۰ ایکس برای دستگاه‌‌های مجهز به دو نمایشگر معرفی کند.
تبلیغات

مایکروسافت مدتی پیش اعلام کرد که روز ۲ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۰ مهر ۱۳۹۸) رویدادی ویژه به‌منظور رونمایی جدیدترین محصولاتش برگزار می‌کند. درحالی که مدت زیادی تا آغاز این مراسم نمانده است، شاهد افشای جزئیات مربوط به آن هستیم. امروز صبح بود که تصاویر منتسب به سرفیس‌های جدید شامل سرفیس پرو ۷، سرفیس لپ‌تاپ ۳ و یک سرفیس تبدیل‌پذیر مبتنی بر ARM فاش شد و حال نوبت به افشای جزئیات نسخه‌ی ویژه‌ی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ رسیده است. 

ایوان بلس که صبح امروز تصاویر سرفیس‌های جدید را منتشر کرده بود، دوباره صفحه‌ی توییتر خودش را با توییتی جدید به‌روزرسانی کرده است. این افشاگر معروف ساعاتی پیش جزئیاتی در ارتباط با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ ایکس مایکروسافت (Microsoft Windows 10X) افشا کرد. ظاهرا ویندوز ۱۰ ایکس قرار است نسخه‌ی ویرایش‌شده‌ی ویندوز ۱۰ برای دستگاه‌‌های مجهز به دو نمایشگر مجزا باشد تا تجربه‌ی استفاده از این محصولات، در بهترین شکل ممکن فراهم شود.

ویندوز 10

مدت‌ها است که شاهد انتشار شایعاتی درمورد دستگاه دو نمایشگره‌ی مایکروسافت هستیم؛ این محصول که از آن با کدنام سرفیس سنتروس (Surface Centaurus) یاد می‌شود، احتمالا در مراسم فردا حضور پیدا خواهد کرد. انتظار رونمایی کامل سرفیس سنتروس را در مراسم فردا نداریم، اما احتمال می‌دهیم که ردموندی‌ها بخواهند به‌صورت اولیه از آن پرده‌برداری کنند. بر اساس ادعاهای مطرح‌‌شده از سوی ایوان بلس، سرفیس سنتروس قرار است از ویندوز 10X به‌عنوان سیستم‌عامل استفاده کند؛ سیستم‌عاملی که طی چند وقت اخیر در شایعات مختلف از آن با نام ویندوز لایت (Windows Lite) یاد می‌شد. 

ایوان بلس در توییتش هیچ‌گونه عکسی از محیط کاربری ویندوز ۱۰ ایکس منتشر نکرده است، اما می‌گوید که این سیستم‌عامل به‌صورت ویژه برای دستگاه‌هایی طراحی شده‌ که از نمایشگر دوگانه و نمایشگر تاشدنی بهره‌مند هستند.

سنتروس / Centaurus

افزون بر این‌ها، طبق ادعای بلس نسخه‌ی ایکس ویندوز ۱۰ برخلاف نسخه‌ی معمولی، احتمالا اپلیکیشن‌ها را در «محفظه‌های» خاصی اجرا خواهد کرد. در واقع احتمال می‌دهیم، گفته‌ی بلس بدین معنی باشد که ویندوز ۱۰ ایکس قرار است به‌جای اینکه برای اجرای اپلیکیشن‌ها به سخت‌افزار متکی باشد، اکثر آن‌ها را در فضایی خاص از طریق اینترنت اجرا کند.

مایکروسافت احتمالا در کنار سرفیس سنتروس، محصولاتی دیگر نظیر سرفیس پرو ۷، سرفیس لپ‌تاپ ۳ و یک سرفیس تبدیل‌پذیر مبتنی بر پردازنده‌ی ARM را رونمایی خواهد کرد. در ضمن از گوشه و کنار شنیده‌ایم که ردموندی‌ها به فکر معرفی مدل جدید سرفیس هدفون نیز هستند. 

مایکروسافت قصد دارد فردا عصر ساعت ۱۷:۳۰ به‌وقت تهران رویداد ویژه‌اش را برگزار کند. زومیت به رسم هر سال، امسال نیز قصد دارد پوششی جامع از این کنفرانس تقدیم شما کند. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟ چه انتظاراتی از رویداد مایکروسافت و سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ ایکس دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات