تصاویر منتسب به سرفیس‌های جدید مایکروسافت فاش شدند

سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
مطالعه 5 دقیقه
در آستانه‌ی برگزاری رویداد ویژه‌ی دهم مهر مایکروسافت،‌ تصاویری از سرفیس پرو ۷ و مدل ۱۵ اینچی سرفیس لپ‌تاپ و سرفیسی مبتنی‌بر پردازنده‌ی ARM فاش شده‌اند.
تبلیغات

مایکروسافت از هفته‌ها پیش اعلام کرده است قصد دارد دهم مهر با برگزاری مراسمی ویژه جدیدترین محصولاتش را رونمایی کند. این کنفرانس تمرکز ویژه‌ای روی محصولات خانواده‌ی سرفیس خواهد داشت و این خانواده میزبان اعضای جدیدی خواهد شد. در‌حالی‌که حدودا یک روز تا آغاز کنفرانس مایکروسافت فاصله داریم، اخیرا تصاویری فاش شده‌اند که طبق ادعای برخی رسانه‌ها، به سرفیس‌های جدید ردموندی‌ها مربوط هستند. در این تصویرها، تقریبا تمام مدل‌های جدید سرفیس دیده می‌شوند. 

تصویرهای جدید منتسب به سرفیس‌های مایکروسافت را ایوان بلس فاش کرده است. ظاهرا او توانسته این تصویرها را ازطریق منبعی موثق به‌دست آورد. ساعاتی پیش، ایوان بلس مجموعه‌ای از تصاویر را در حساب کاربری توییترش منتشر کرد و مدعی شد آن‌ها مربوط به سرفیس پرو ۷ و مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی سرفیس لپ‌تاپ ۳ و سرفیسی تبدیل‌پذیر مبتنی‌بر پردازنده‌ی ARM هستند.

تصاویر منتسب به مدل‌های جدید خانواده‌ی سرفیس تا حد زیادی رسمی و معتبر به‌نظر می‌رسند و ازآنجاکه فاصله‌ی زیادی تا آغاز مراسم مایکروسافت نداریم، پیش‌بینی می‌کنیم حقیقی باشند. البته فراموش نکنید بلس پیش‌تر تصاویری از دستگاه‌هایی منتشر کرده است که با محصول نهایی تفاوت داشته‌اند. درواقع به‌دفعات شاهد بوده‌ایم این افشاگر به تصاویر مدل‌های پیش‌عرضه از محصولات دسترسی پیدا و آن‌ها را منتشر کرده است؛ بااین‌حال، محصول نهایی با آنچه ایوان بلس فاش کرده بود، تفاوت‌هایی داشت. 

مایکروسافت سرفیس پرو 7 / Microsoft Surface Pro 7
مایکروسافت سرفیس پرو 7 / Microsoft Surface Pro 7
مایکروسافت سرفیس پرو 7 / Microsoft Surface Pro 7
مایکروسافت سرفیس پرو 7 / Microsoft Surface Pro 7
مایکروسافت سرفیس پرو 7 / Microsoft Surface Pro 7

از همان زمانی‌که مشخص شد مایکروسافت قصد دارد رویدادی جدیدی برگزار کند، تقریبا مطمئن بودیم سرفیس پرو جدید یکی از محصولاتی است که در این مراسم معرفی می‌شود. ظاهرا سرفیس پرو ۷ از همان زبان طراحیسرفیس پرو ۶ بهره می‌گیرد؛ اما این‌بار به درگاه USB-C مجهز شده است. شایعه‌های اخیر می‌گفتند مایکروسافت می‌خواهد در مقایسه با نسل‌های قبل، سرفیس پرو ۷ را تا حد زیادی بازطراحی و تغییرات ظاهری عمده‌ای در آن اعمال کند؛ اما ظاهرا این شایعه‌ها رنگ حقیقت به خود نگرفته‌اند. افزون‌بر‌این، پیش‌بینی می‌کنیم سرفیس پرو ۷ به پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل مجهز شود. البته اخیرا در شایعه‌هایی اعلام شده بود مایکروسافت قصد دارد در این محصول از پردازنده‌ی ساخت کوالکام استفاده کند. 

سرفیس لپ تاپ 3 مایکروسافت / Microsoft Surface Laptop 3
سرفیس لپ تاپ 3 مایکروسافت / Microsoft Surface Laptop 3
سرفیس لپ تاپ 3 مایکروسافت / Microsoft Surface Laptop 3
مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 3 / Microsoft Surface Laptop 3

محصول دوم سرفیس لپ‌تاپ ۳ است. ظاهرا مایکروسافت طراحی مدل جدید سرفیس لپ‌تاپ را از جوانبی دست‌خوش تغییر و در آن از فلز و آلکانترا استفاده کرده است. سرفیس لپ‌تاپ ۳ شباهت بسیار زیادی به سرفیس لپ‌تاپ ۲ دارد، با این تفاوت که به‌دلیل بهره‌مندی از بدنه‌ای تمام‌فلزی، تمیزتر و زیباتر به‌نظر می‌رسد. ظاهرا سرفیس‌ لپ‌تاپ ۳ در دو مدل ۱۳ و ۱۵ اینچ با پردازنده‌ی AMD عرضه خواهد شد.

سرفیس مبتنی بر آرم
سرفیس مبتنی بر آرم
سرفیس مبتنی بر آرم
سرفیس مبتنی بر آرم
سرفیس مبتنی بر آرم

درنهایت، سرفیس مبتنی‌بر ARM را داریم. این سرفیس احتمالا یکی از جالب‌ترین محصولات کنفرانس فردای مایکروسافت خواهد بود. ظاهرا سرفیس مبتنی‌بر ARM از طراحی نسبتا مشابه سرفیس پرو بهره می‌گیرد و حاشیه‌های کمتری در اطراف نمایشگر دارد. درضمن، از تایپ کاور جدیدی بهره خواهد گرفت و بدنه‌ای باریک‌ با گوشه‌هایی گردتر خواهد داشت. این محصول جذابیت خاصی دارد و به‌احتمال قوی برای رقابت با آیپد پروهای اپل روانه‌ی بازار خواهد شد. براساس برخی گزارش‌ها، سرفیس مبتنی‌بر ARM قرار است عضوی از خانواده‌ی محصولات سرفیس پرو باشد.

ایوان بلس در انتهای توییت‌هایش، از معرفی محصولی دیگر در مراسم فردای مایکروسافت سخن به‌میان آورد. او نوشت: «محصولی که در اینجا عکسش را نیاورده‌ام، سرفیس مجهز به دو نمایشگر است». این یعنی احتمالا بلس تصویر مربوط به سرفیس دونمایشگره را نیز دارد؛ اما فعلا تصمیم گرفته است آن را منتشر نکند.

انتظار می‌رود مایکروسافت چهارشنبه‌ی همین هفته با برگزاری رویدادی اختصاصی در نیویورک ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران، تمامی این محصولات را رونمایی کند. البته فراموش نکنید چنین افشای بزرگی آن‌هم در فاصله‌ی یک روز مانده به برگزاری مراسم، اتفاقی غیرمعمول است؛ بنابراین این احتمال را هم باید در نظر گرفت که تصاویر این مقاله، مربوط به مدل‌های نهایی نباشند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی محصولات جدید ردوموندی‌ها چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق لپ‌تاپ‌های ایسوس، ایسر، مک‌بوک‌های اپل، لنوو، دل و اچ‌پی و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات