نیمیو کیبورد تغییرپذیر مبتنی بر e-ink را رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
شرکت فرانسوی Nemeio کیبورد بی‌سیمی با همین نام را در نمایشگاه CES 2019 عرضه کرده که تمامی ۸۱ دکمه‌ی آن قابلیت شخصی‌سازی دارند.
تبلیغات

شرکت فرانسوی نیمیو (Nemeio) کیبوردی را در نمایشگاه CES 2019 معرفی کرده که حالت ساکن و تغییرناپذیر دکمه‌ها را به حالتی پویا و با قابلیت شخصی‌سازی تبدیل کرده است. در این کیبورد، به‌لطف استفاده از نمایشگر e-ink در زیر کیبورد، کاربر می‌تواند کارکرد تک‌تک دکمه‌ها را تغییر دهد و به سلیقه‌ی خود دکمه‌های میانبر تعیین کند. کیبورد نیمیو ۸۱ کلید دارد که همگی روی نمایشگری e-ink قرار دارند.

نرم‌افزار نیمیو برای کاربر امکان کشیدن و رهاکردن آیکون‌ها را برای اپلیکیشن‌هایی مانند فوتوشاپ، مایکروسافت Word، فیسبوک یا اسکایپ روی هر قسمت از کیبورد فراهم می‌آورد. حتی می‌توان کارکردهای مختص یک برنامه مثل کراپ‌کردن یا اضافه‌کردن تکست باکس را برای دکمه‌های کیبورد تعریف کرد.

نیمیو از هر پوسته و چینشی پشتیبانی می‌کند و حتی ایموجی‌ها نیز در این کیبورد پیش‌بینی شده‌اند. علاوه‌بر این‌ها، کاربر می‌تواند کاراکترهای شخصی خود را نیز برای دکمه‌ها تعریف کند.

نیمیو بی‌سیم است و به هر دستگاهی متصل می‌شود که از بلوتوث پشتیبانی کند؛ مانند گوشی و تلویزیون.

طراحان نیمیو آن را دستگاهی حمل‌شدنی و مناسب سفر می‌دانند. بدنه‌ی این کیبورد که ابعادی برابر با ۳۰ در ۱۸ میلی‌متر با ضخامت ۱۱ میلی‌متر دارد، از فلز ساخته شده و قسمت بالای آن، یعنی محل قرارگیری باتری دستگاه، سیاه‌رنگ است. در پشت همین قسمت سیاه‌رنگ، دو دکمه برای تغییر پروفایل و دو پورت USB نوع C و نوع A قرار دارد. USB نوع C برای شارژ دستگاه به‌کار می‌رود و طراحان نیمیو امیدوارند در نسخه‌ی نهایی آن، عمر باتریِ بیش از یک روز را برایش ممکن سازند.

Nemeio Keyboard
Nemeio Keyboard
Nemeio Keyboard
Nemeio Keyboard

ازلحاظ کاربری، نیمیو سبک و باریک است و صفحه‌ی e-ink سرتاسر لایه‌ی زیرین آن را تشکیل می‌دهد. کار با این کیبورد در‌حال‌حاضر حس کار با کیبورد معمولی را نمی‌دهد و دکمه‌های آن با‌توجه‌به پشتیبانی‌نکردن از ویبره، حس چندان مطلوبی منتقل نمی‌کنند؛ اما شرکت سازنده تلاش می‌کند در نسخه‌ی نهایی این ضعف‌ها را برطرف کند.

کیبورد نیمیو تابستان امسال روانه‌ی بازار خواهد شد. هرچند قیمت دقیق آن هنوز مشخص نیست؛ انتظار می‌رود این کیبورد بین سیصد تا پانصد دلار قیمت‌گذاری شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات