نگاهی به فروش خودروهای سواری بازار آمریکا در سال ۲۰۱۸

دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
با وجود محبوبیت و فروش روزافزون کراس‌اورها، هنوزهم تعدادی از خودروهای سواری سنّتی موفق شده‌اند فروش در بازار ایالات‌ متحده‌ی آمریکا را افزایش دهند.
تبلیغات

فروش خودرو در بازارهای جهانی در سال ۲۰۱۸ به افزایش شگفت‌انگیز خود ادامه داده؛ اما اوضاع خودروهای سواری سنّتی در بازار ایالات‌ متحده‌ی آمریکا هرگز خوب نیست؛ زیرا با افزایش فروش پیکاپ‌ها و کراس‌اورها طی سال‌های اخیر، فروش خودروهای سواری به کمترین میزان رسیده است. فروش خودروهای سواری در بازار ایالات‌ متحده‌ی آمریکا در سال گذشته‌ی میلادی، ۱۳.۱ درصد کاهش یافته و سهم این خودروها از کل بازار فقط به ۳۱ درصد رسیده است. بااین‌حال در همین دوران کاهش فروش، تعداد انگشت‌شماری از خودروهای سواری سنّتی وجود دارند که همچنان بازار خود را حفظ کرده‌اند و برای حفظ سهم خود از بازار با قدرت مشغول جنگیدن با کراس‌اورها هستند. شاید این نبردی بیهوده باشد و درنهایت کراس‌اورها پیروز میدان شوند؛ اما این‌ها بازماندگان ارزشمندی محسوب می‌شوند.

فورد فیستا

Ford Fiesta

هرچند فورد قصد دارد در سال جاری به عرضه‌ی هاچ‌بک فیستا در بازار ایالات‌ متحده‌ی آمریکا خاتمه دهد، این خودرو سال ۲۰۱۸ را با افزایش فروش پشت‌سر گذاشته است. فیستا در ماه دسامبر ۱۷.۸ درصد رشد فروش را درمقایسه‌با مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده و فروش کل آن در سال ۲۰۱۸ نیز ۹.۹ درصد افزایش یافته است.

بیوک ریگال

Buick Regal

آخرین محصول ساخت آلمان جنرال موتورز در سال ۲۰۱۸ عملکرد درخورتوجهی به‌نمایش گذاشته است؛ درحالی‌که در سال ۲۰۱۷ عملکرد چشمگیری نداشت. علی‌رغم فروش ناامیدکننده‌ی نسل قبلی ریگال در سال ۲۰۱۷، نسل جدید این خودرو در سال ۲۰۱۸ بهترین فروش را از سال ۲۰۱۱ تاکنون تجربه کرده است. البته، بخشی از این موفقیت به‌دلیل عرضه‌ی نسخه‌ی کراس استیشن TourX درکنار نسخه‌ی سدان است. فروش ریگال در ماه دسامبر ۲۱.۱ درصد افزایش یافته و فروش کلی آن در سال ۲۰۱۸ نیز، افزایش ۲۲.۱ درصدی را تجربه کرده است.

کادیلاک CTS

شاید چون قرار است این سدان دیفرانسیل‌عقب به‌زودی از خط‌تولید کنار برود، خریداران به آن روی خوش نشان داده‌اند. به هر دلیلی، فروش کادیلاک CTS در سال گذشته افزایش یافته است. فروش این سدان لوکس در ماه دسامبر ۲۰۱۸ درمقایسه‌با دسامبر ۲۰۱۷ حدود ۹ درصد بیشتر و فروش سالانه‌‌اش نیز با افزایش ۸.۵ درصدی مواجه شده است.

دوج چلنجر

Dodge Challenger

دوج چلنجر روی پلتفرمی قدیمی ساخته شده و در طول عمر ده‌ساله‌‌اش فقط یک‌بار به‌روز شده؛ اما آمریکایی‌ها همچنان به آن علاقه‌ی زیادی دارند. چلنجر، تنها خودرو ساخته‌شده براساس پلتفرم LX کرایسلر محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۸ فروشش افزایش یافته است. این خودرو عضلانی حتی در سال گذشته، رکورد فروش جدیدی ثبت و بیشترین فروش در تاریخ این نسل را تجربه کرد. هرچند فروش چلنجر در ماه دسامبر ۸ درصد درمقایسه‌با سال گذشته کاهش یافته، فروش کلی آن در سال ۲۰۱۸، افزایش حدودا ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

تویوتا آوالون

Toyota Avalon

بزرگ‌ترین سدان تویوتا به‌تازگی تغییر نسل داده و با چهره‌ی بحث‌برانگیزی به بازار آمده است. برجسته‌ترین ویژگی ظاهری نسل جدید آوالون جلوپنجره‌ی بسیار بزرگ آن است که شاید بتوان آن‌ را بزرگ‌ترین جلوپنجره‌ی قرن بیست‌ویکم دانست. درهرحال، فروش این سدان ژاپنی در ماه دسامبر ۴.۶ درصد افزایش یافته و فروش سالانه‌ی آن‌ نیز ۳.۱ درصد رشد را تجربه کرده است.

هوندا

Honda Insight

برخلاف خودروهای قبلی، در اینجا مدل خاصی مدنظر نیست؛ بلکه فروش کل خودروهای سواری هوندا در ایالات‌ متحده‌ی آمریکا بررسی شده است. هرچند فروش کلی این شرکت طی سال ۲۰۱۸ در بازار آمریکا کاهش یافته؛ با اضافه‌شدن نسل جدید اینسایت به سبد محصولات هوندا در اواسط سال، فروش کل خودروهای سواری آن ۴.۲ درصد رشد کرده که این روزها اتفاق نادری برای یک خودروساز بزرگ به‌شمار می‌رود.

نیسان لیف

Nissan Leaf

فروش نیسان لیف در سال ۲۰۱۷ کاهش چشمگیری تجربه کرد؛ اما به‌لطف عرضه‌ی نسل جدید، فروش این هاچ‌بک تمام‌الکتریکی در سال ۲۰۱۸ بهبود درخورتوجهی داشته است. فروش لیف در سال ۲۰۱۸ از رکورد فروش ۳۰ هزار دستگاهی سال ۲۰۱۴ بسیار کمتر است؛ اما همچنان سال خوبی برای آن محسوب می‌شود؛ زیرا فروش هاچ‌بک الکتریکی نیسان در سال ۲۰۱۸ درمقایسه‌با سال ۲۰۱۷ افزایش چشمگیر ۳۱ درصدی را ثبت کرده است.

هیوندای النترا

Hyundai Elantra

فروش سدان کامپکت هیوندای طی سال ۲۰۱۸ در ایالات‌ متحده‌ی آمریکا با افزایش جزئی ۱.۱ درصدی، به بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه رسیده است؛ اما با‌توجه‌به اینکه فورد فوکوس هم‌اکنون از بازار آمریکا کنار رفته و شورلت کروز هم به‌زودی این بازار را ترک خواهد کرد، شاید النترا امسال بتواند خریداران بیشتری را به‌سمت خود جذب کند.

کیا ریو

Kia Rio

هرچند فروش کیا ریو در ماه دسامبر ۲۰۱۸ فقط ۱۰ دستگاه کمتر از دسامبر سال ۲۰۱۷ بوده، اوضاع فروش سالانه‌ی آن کاملا متفاوت است. این خودرو ساب‌کامپکت کره‌ای طی سال ۲۰۱۸ افزایش فروش درخورتوجه ۳۷.۱ درصدی را درمقایسه‌با سال ۲۰۱۷ تجربه کرده است. البته، فروش ریو حتی با وجود این افزایش، هنوزهم فقط معادل نیمی از فروش آن در سال ۲۰۱۲ است.

مرسدس بنز CLA

نسل فعلی مرسدس بنز CLA هم‌اکنون تقریبا به پایان عمرش رسیده و به‌زودی، نسل جدید آن معرفی می‌شود. باوجوداین، فروش این سدان کامپکت در سال ۲۰۱۸، با افزایشی ۹.۱ درصدی درمقایسه‌با سال ۲۰۱۷ مواجه کرده است. در مقام مقایسه، مدل C کلاس در این سال کاهش فروش چشمگیر ۲۲ درصدی را تجربه کرده است.

بی‌ام‌و سری 5

BMW 5 Series

فروش سدان میان‌سایز لوکس و اسپرت بی‌ام‌و در سال ۲۰۱۸ با افزایش ۸.۱ درصدی به‌ حدود ۴۴هزار دستگاه رسیده است. البته، بخش عمده‌ی این افزایش فروش به‌دلیل فروش ناچیز سری 5 در ماه ژانویه‌ی ۲۰۱۷ است که فقط ۷۴۹ دستگاه بود.

بی‌ام‌و سری 6

BMW 6 Series

به‌تازگی به خانواده‌ی بی‌ام‌و سری 6 عضو جدیدی به‌نام گرن توریزمو اضافه شده که در اصل جایگزین مدل نه‌چندان موفق سری 5 گرن توریزمو محسوب می‌شود. به‌لطف عرضه‌ی این مدل جدید به بازار ایالات‌ متحده‌ی آمریکا، فروش سری 6 در این کشور طی سال ۲۰۱۸ به میزان ۱۲.۱ درصد درمقایسه‌با سال ۲۰۱۷ افزایش داشته است.

میتسوبیشی میراژ

Mitsubishi Mirage

شاید خودروهای ارزان‌قیمت چندان جذاب نباشند؛ اما هنوزهم از فروش مناسبی برخوردارند؛ زیرا بسیاری از مردم به‌دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه به‌سراغ آن‌ها می‌روند. یکی از این خودروهای ارزان‌قیمت و البته ضعیف، میتسوبیشی میراژ است که هر دو نسخه‌ی سدان و هاچ‌بک آن امسال فروش چشمگیری را تجربه کرده‌اند. در ماه دسامبر، فروش این خودرو ۷۱ درصد افزایش یافته و سال ۲۰۱۸ نیز، با افزایش فروش کلی ۸.۸ درصدی آن به‌پایان رسیده است. این درحالی است که سال ۲۰۱۸، بهترین سال فروش میتسوبیشی در ایالات‌ متحده‌ی آمریکا از سال ۲۰۰۷ بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات