هرآنچه از MWC 2019 انتظار داریم

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
مطالعه 15 دقیقه
کنگره جهانی موبایل بارسلونا 2019 (MWC 2019) قرار است میزبان چه گوشی‌های جدیدی باشد؟ زومیت در ادامه‌ی مقاله به بیان انتظاراتش از این همایش بزرگ می‌پردازد.
تبلیغات

اسفندماه امسال قرار است ماه بسیار مهمی برای علاقه‌مندان دنیای موبایل باشد؛ کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا یا به‌بیانی بهتر، «همایش جهانی گوشی همراه» که از آن تحت عنوان MWC یاد می‌شود، نه‌تنها بزرگ‌ترین رویداد مرتبط به گوشی‌های هوشمند در کل سال به‌شمار می‌آید، بلکه در حالت کلی در بین مهم‌ترین رویدادهای حوزه‌ی فناوری قرار می‌گیرد؛ جایی که شرکت‌های مختلف از سراسر دنیا به رونمایی از محصولات جدیدشان می‌پردازند و لحظات جذابی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زنند. 

مسئولان MWC 2019، به‌صورت رسمی اعلام کرده‌اند که همایش امسال از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ فوریه (۶ تا ۹ اسفند ۱۳۹۷) برگزار می‌شود؛ البته شرکت‌های مختلف که در ادامه‌ی مقاله از آن‌ها نام خواهیم برد، کنفرانس‌های مطبوعاتی خود را طی روزهای ۲۴ و ۲۵ فوریه (۵ و ۶ اسفندماه) برگزار خواهند کرد. درواقع در دو روز اول، درهای نمایشگاه MWC تنها برای رسانه‌ها باز می‌شود و افراد دیگر خواهند توانست در روزهای ششم تا نهم اسفند از محل برگزاری آن بازدید کنند.

MWC 2018

هیچ شکی نداریم که MWC 2019 پر از رونمایی‌های جدید و هیجان‌انگیز خواهد بود. نکته‌ی جالب‌توجه این است که سامسونگ به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین حاضران MWC،‌ مدتی پیش به‌صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد چند روز پیش از آغاز این همایش در کنفرانسی اختصاصی از جدیدترین پرچم‌دار خود یعنی گلکسی اس ۱۰ رونمایی کند. این شرکت نهایتا یکم اسفندماه به‌پرده‌برداری از جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند پرداخت.

کره‌ای‌ها همچنان قصد دارند در MWC شرکت کنند و پرچم‌دار جدیدشان را با خودشان به این همایش بیاورند. درواقع اتخاذ این تصمیم از سوی سامسونگ نشان می‌دهد که غول کره‌ای نمی‌خواهد اخبار مهم مربوط‌ به گلکسی اس ۱۰ در بین اخبار بی‌شمار MWC گم شود و در پی آن است تا توجهات بیشتری را به‌سمت محصول خود جلب کند.

شرکت‌های مختلف، اکثرا دعوت‌نامه‌ی مربوط‌ به کنفرانس‌های خود در MWC را برای رسانه‌ها ارسال کرده‌اند و شایعات مرتبط به این همایش نیز از مدتی پیش آغاز شده‌اند. گرچه احتمالا برخی از شایعات موردبحث رنگ حقیقت به‌خود نخواهند گرفت؛ اما درهرصورت بهتر است نگاهی به آن‌ها بیاندازیم. 

پیش از بیان انتظارات از MWC 2019 از شما دعوت می‌کنیم نگاهی به جدول زمان‌بندی دقیق کنفرانس‌های مطبوعاتی این نمایشگاه بیاندازید:

جدول زمان‌بندی کنفرانس‌های مطبوعاتی کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۱۹ (MWC 2019)

نام شرکت

تاریخ برگزاری کنفرانس

شیائومی

۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰ به‌وقت تهران

(۲۴ فوریه ۲۰۱۹ ساعت ۱۰:۳۰ به‌وقت محلی)

هواوی

۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰ به‌وقت تهران

(۲۴ فوریه‌ ۲۰۱۹ ساعت ۱۴:۰۰ به‌وقت محلی)

نوکیا

۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰ به‌وقت تهران

(۲۴ فوریه‌ ۲۰۱۹ ساعت ۱۶:۰۰ به‌وقت محلی)

مایکروسافت

۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰ به‌وقت تهران

(۲۴ فوریه‌ ۲۰۱۹ ساعت ۱۷:۰۰ به‌وقت محلی)

ال‌جی

۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۰ به‌وقت تهران

(۲۴ فوریه‌ ۲۰۱۹ ساعت ۱۹:۳۰ به‌وقت محلی)

سونی

۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰ به‌وقت تهران

(۲۵ فوریه‌ ۲۰۱۹ ساعت ۸:۳۰ به‌وقت محلی)

سامسونگ

۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰ به‌وقت تهران

(۲۵ فوریه‌ ۲۰۱۹ ساعت ۱۵:۰۰ به‌وقت محلی)

در این جدول تنها اسامی شرکت‌های بزرگی ذکر شده است که به‌صورت رسمی برگزاری کنفرانس اختصاصی را تأیید کرده‌اند

5G

AT&T، اسپرینت، تی-موبایل و ورایزن

پس از مدت‌ها انتظار سرانجام دوران نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی (5G) فرا رسیده است؛ همان‌طور که پیش‌تر گفته بودیم، ۲۰۱۹ سال 5G خواهد بود. انتظار می‌رود که اپراتورهای موبایلی AT&T، اسپرینت، تی-موبایل و ورایزن با شرکت در نمایشگاه MWC 2019 از برنامه‌های دقیق خود برای راه‌اندازی 5G پرده‌برداری کنند.

۲۰۱۹ قرار است سال 5G باشد

فراموش نکنید که AT&T روز ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷) از راه‌اندازی رسمی هات‌اسپات 5G خبر داد، اما این اپراتور از آن زمان تاکنون هیچ‌گونه جزییات جدیدی را در در مورد عملکرد کلی شبکه و همچنین گستردگی پوشش‌ آن با رسانه‌ها در میان نگذاشته است و پیش‌بینی می‌کنیم MWC 2019 زمان بسیار مناسبی برای این کار باشد. 

مدتی پیش اعلام شد که مدیرعامل اسپرینت قصد دارد در همایش امسال روی صحنه حضور یابد و اطلاعات مهمی را با مردم به‌اشتراک بگذارد، همچنان انتظار داریم که مدیرعامل T-Mobile نیز در همایش امسال حضور پیدا کند. آیا بالاخره در MWC امسال، تاریخ دقیق عرضه‌ی گوشی‌های 5G شرکت‌های مختلف اعلام خواهد شد یا انتظاراتمان را بیش از حد بالا برده‌ایم؟ جواب این سؤال به‌زودی مشخص خواهد شد.

بلک بری

آلکاتل و بلک‌بری

آلکاتل و بلک‌بری مدتی پیش اعلام کردند که قصد دارند در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال حضور داشته باشند و از محصولات جدیدی رونمایی کنند؛ گرچه این دو شرکت به‌طور دقیق برنامه‌های خود را اعلام نکرده‌اند، اما آن‌ها درهرصورت می‌توانند بخش نسبتا مهمی از همایش امسال را به‌خود اختصاص دهند. 

پیش‌بینی می‌کنیم که دو شرکت یادشده به‌جای کنفرانس اختصاصی، چند نشست جداگانه برگزار کنند و طی آن‌ها به توضیح در مورد محصولات جدیدشان بپردازند. پیش‌تر در زمان برگزاری نمایشگاه CES 2019 به رونمایی از محصولاتی جدید توسط بلک‌بری اشاراتی شده بود. محصول جدید بلک‌بری قرار است Key3 باشد یا یک دستگاه تماما لمسی؟ فعلا در این رابطه نمی‌توان با اطمینان صحبت کرد؛ درضمن اکثر شایعه‌های مرتبط به محصول جدید بلک‌بری، باورپذیر به‌نظر نمی‌رسند.

شیائومی می میکس 3 / Xiaomi Mi Mix 3

شیائومی

شیائومی به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های چینی بازار، تصمیم گرفت پیش از آغاز کنگره‌ی جهانی موبایل، پرچم‌دار جدید خودش را معرفی کند. می ۹ به‌عنوان جدیدترین گوشی شیائومی، مجهز به مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند است و می‌تواند با قیمتی منطقی، بسیاری از رقبا را به‌چالش بکشد.

گوشی دیگری که معرفی شد، شیائومی می ۹ اس ای بود. این دستگاه که شاید استفاده از لفظ میان‌رده برای آن درست نباشد، سخت‌افزار بسیار خوبی دارد و می‌تواند در حد و اندازه‌ی برخی از پرچمداران ظاهر شود. برنامه‌ی کلی شیائومی برای MWC امسال، احتمالا انتشار جزییات بیشتر در مورد این گوشی‌ها خواهد بود. درهرصورت باید تا زمان آغاز کنفرانس صبر کنیم و ببینیم این شرکت چه در چنته دارد. 

هواوی پی 20 پرو / Huawei P20 Pro

هواوی

هواوی روز پنجم اسفندماه ساعت ۱۶:۳۰ به‌وقت تهران، کنفرانس اختصاصی خود را برگزار می‌کند. این کنفرانس که در زمره‌ی موردانتظارترین کنفرانس‌های MWC امسال جای می‌گیرد، قطعا شامل رونمایی از محصولات جدید و جذابی خواهد بود. تا قبل از اعلام رسمی هواوی، انتظار داشتیم که این شرکت چینی، پرده‌برداری از گوشی پی ۳۰ را در بین برنامه‌های خود برای MWC امسال قرار داده باشد، اما هواوی چند روز پیش به‌صورت رسمی اعلام کرد که پرچم‌دار بعدی خود را روز ششم فروردین‌ماه ۱۳۹۸ رونمایی می‌کند.

برای افرادی که در خارج از ایالات متحده‌ی آمریکا سکونت دارند،‌ بدون هیچ شک و شبهه‌ای، پرده‌برداری از پی ۳۰ می‌تواند ‌نه‌تنها یکی از مهم‌ترین اتفاقات MWC 2019 بلکه یکی از مهم‌ترین اتفاقات موبایلی سال باشد.

نخستین گوشی 5G تاشدنی دنیا؛ برگ برنده‌ی چینی‌ها در MWC 2019

گرچه در پی حواشی اخیر، اختلافات شدیدی بین دولت آمریکا و شرکت هواوی ایجاد شده است، اما از آنجایی که این شرکت چینی یکی از مهم‌ترین شرکت‌های حوزه‌ی موبایل در دنیا به‌شمار می‌آید، تمامی رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند که قصد دارند پوششی جامع از کنفرانس هواوی را به‌ مخاطبانشان ارائه دهند.

انتظار داریم که پی ۳۰ هواوی یک گوشی تقریبا بدون‌حاشیه با طراحی جذاب باشد و از چهار دوربین اصلی بهره بگیرد. این محصول احتمالا همچون میت ۲۰ پرو به تراشه‌ی پرچم‌دار فعلی هواوی یعنی کرین ۹۸۰ مجهز خواهد بود. نکته‌ی جالب‌توجه دیگر در مورد کنفرانس هواوی، این است که چینی‌ها در همایش پیش‌رو از نخستین گوشی 5G تاشدنی دنیا رونمایی خواهند کرد. این گوشی قطعا خواهد توانست توجهات زیادی را به‌سمت خود جلب کند. درضمن احتمالا در MWC خبر جدیدی در مورد آنر نخواهیم شنید.

ال جی وی 30 / LG V30

ال‌جی

کنفرانس ال‌جی در MWC 2019 احتمالا یکی از مهم‌ترین کنفرانس‌ها برای ساکنین آمریکا خواهد بود. یکی از موردانتظارترین اتفاقات این کنفرانس، به رونمایی از گوشی G8 مرتبط می‌شود. گرچه رونمایی از ال‌جی جی ۸ در کنفرانس MWC به‌طور رسمی تأیید نشده، اما احتمال وقوع آن بسیار بالا است.

تاکنون شایعات به‌نسبت کمی در مورد گوشی جدید ال‌جی به‌بیرون درز کرده‌اند. تقریبا مطمئن هستیم که جی ۸ قرار است به تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام مجهز باشد و از دوربین اصلی چندگانه بهره بگیرد. مورد دیگری که با اطمینان می‌توان از آن سخن به‌میان آورد، پشتیبانی‌نکردن ال‌جی جی ۸ از فناوری 5G خواهد بود. انتظار می‌رود که نخستین گوشی 5G ال‌جی حوالی ماه می ۲۰۱۹ (اردیبهشت - خرداد ۱۳۹۸) به‌صورت اختصاصی توسط اپراتور اسپرینت عرضه شود. مورد دیگر اینکه ال‌جی گفته است فعلا قصد معرفی گوشی تاشدنی را ندارد.

یکی از اتفاقات مهم چند هفته‌ی اخیر، انتشار تیزر زیر از سوی ال‌جی بود. تیزری که ظاهرا به رونمایی از گوشی جدیدی با ژست‌های حرکتی غیرلمسی اشاره دارد.  

وب‌سایت سی‌نت اخیرا در گزارشی مدعی شده است که ال‌جی قصد دارد گوشی جدیدی را به‌همراه یک قاب جداگانه‌ی مجهز به نمایشگر ثانویه معرفی کند. این گوشی که هنوز نام رسمی آن افشا نشده، احتمالا محصولی مستقل خواهد بود و ربطی به G8 نخواهد داشت.

ال‌جی احتمالاً در MWC 2019 از گوشی 5G رونمایی می‌کند

از طرفی وب‌سایت آن‌لیکس چند هفته‌ی پیش تصویر منتسب به گوشی جی ۸ را منتشر کرد که البته هنوز در مورد صحت آن مطمئن نیستیم. تصویر موردبحث توسط یکی از ویراستارهای وب‌سایت اندروید پلیس نیز تأیید شده است. به‌علاوه گفته می‌شود که ال‌جی در جی ۸ با بهره‌گیری از نوعی فناوری جدید، اسپیکر را در زیر نمایشگر قرار خواهد داد.

طبق گزارش منتشره از سوی اندروید پلیس،‌ ال‌جی اعلام کرده است که درکنار موارد یادشده، قصد دارد گوشی 5G خود را نیز در MWC امسال معرفی کند. این گوشی درواقع همان محصولی است که بالاتر به عرضه‌شدن آن در فصل بهار پیش‌رو از سوی اسپرینت اشاره کردیم. اندروید پلیس می‌گوید که این گوشی 5G دارای باتری پرظرفیت در حد ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد بود و از نوعی سیستم خنک‌کننده‌ی ویژه بهره خواهد گرفت. یکی از دلایل مهم وجود این خنک‌کننده، کاهش گرمای شدید حاصل از مودم 5G کوالکام X50 است. 

ال‌جی اخیرا در آستانه‌‌ی آغاز کنگره‌ی جهانی موبایل، از سه گوشی جدید با نام‌های کیو ۶۰، کی ۵۰ و کی ۴۰ پرده‌برداری کرده است. این محصولات هنوز به‌صورت کامل معرفی نشده‌اند و به‌طور قطعی در MWC 2019 حضور پیدا خواهند کرد.

مایکروسافت

مایکروسافت

تاریخ برگزاری کنفرانس مایکروسافت در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال برای روز پنجم اسفندماه تعیین شده است. در کنفرانس یادشده ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت، روی سن خواهد آمد و از محصولات جدیدی رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود که ردموندی‌ها در این همایش از مدل جدید هدست واقعیت افزوده هولولنز رونمایی کنند. 

وب‌سایت نئووین می‌گوید که هدست هولولنز ۲ مایکروسافت قرار است به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۰ کوالکام مجهز شود. تاکنون جزئیات بسیار کمی در مورد این هدست منتشر شده و برای اطلاع از تمامی ویژگی‌های آن، بهتر است تا زمان برگزاری کنفرانس مایکروسافت صبر کنیم.

موتورولا موتو ایکس 4 / Motorola Moto X4

موتورولا

موتورلا همان‌طور که از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود، روز ۱۸ بهمن کنفرانسی اختصاصی را برگزار و طی آن از گوشی‌های جدیدی پرده‌برداری کرد. گوشی‌های جدید موتورلا شامل موتو جی ۷، موتو جی ۷ پلاس، موتو جی ۷ پاور و موتو جی ۷ پلی هستند.

این موضوع نمی‌تواند به‌‌معنی عدم حضور موتورولا در نمایشگاه امسال باشد. درواقع پیش‌بینی می‌کنیم موتورلا با حضور در همایش امسال،‌ جزئیات بیشتری را در مورد ایده‌ی عجیب‌و‌غریب اخیر خود برای ساخت گوشی‌های تاشدنی با رسانه‌ها به‌اشتراک بگذارد. این گوشی تاشدنی که طبق پیش‌بینی‌ها حدود ۱٬۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت، از یک نمایشگر غول‌پیکر OLED استفاده خواهد کرد. بی‌شک MWC 2019 می‌توان زمان بسیار مناسبی برای معرفی اولیه‌ی این محصول باشد.

نوکیا 8 / Nokia 8

نوکیا

مهم‌ترین اتفاق کنفرانس نوکیا در MWC 2019 احتمالا رونمایی گوشی نوکیا ۹ پیورویو خواهد بود؛ محصولی با کدنام Beholder که طبق شنیده‌ها از دوربین پنج‌گانه بهره می‌گیرد. از بین دیگر مشخصات منتسب به گوشی جدید نوکیا می‌توان به بهره‌مندی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵، رم ۸ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی اشاره کرد. درضمن گفته می‌شود که نوکیا ۹ پیورویو قرار است به جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید یعنی پای مجهز باشد. فنلاندی‌ها قصد دارند در کنفرانس خود، از گوشی‌های جدید دیگری نیز رونمایی کنند.

OnePlus 6T / وان پلاس 6T

وان‌پلاس

پیت لاو، مدیرعامل وان‌پلاس، قرار است روز ۲۶ فوریه ۲۰۱۹ (۷ اسفند ۱۳۹۷) در نمایشگاه MWC حضور یابد و کنفرانس اختصاصی این شرکت چینی را برگزار کند. در این کنفرانس احتمالا شاهد انتشار جزییات بیشتر در مورد گوشی 5G وان‌پلاس خواهیم بود؛ مدیرعامل این شرکت پیش‌تر در ماه دسامبر ۲۰۱۸ گفته بود که وان‌پلاس 5G قرار است در بریتانیا برای اپراتور EE در دسترس قرار گیرد.

وان‌پلاس 5G مستقل از وان‌پلاس ۷ خواهد بود

تاکنون جزییات زیادی در مورد گوشی 5G وان‌پلاس منتشر نشده است. پیت لاو قبلا گفته بود که قیمت این گوشی احتمالا در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار بیشتر از قیمت معمول گوشی‌های وان‌پلاس خواهد بود. این گوشی اندرویدی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ بهره خواهد گرفت و توانایی اتصال به شبکه‌ی 5G را خواهد داشت. نکته‌ی مهم دیگر اینکه گوشی موردبحث قرار نیست وان‌پلاس ۷ نام‌گذاری شود. درواقع وان‌پلاس 5G محصولی مستقل از وان‌پلاس ۷ خواهد بود.

اوپو فایند ایکس / Oppo Find X

اوپو

اوپو که یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشی‌ساز چینی به‌شمار می‌آید، هفته‌ها پیش دعوت‌نامه‌ی کنفرانس خود در MWC 2019 را برای رسانه‌ها ارسال کرده است. این رویداد که اوپو از آن به‌عنوان «رویدادی نوآورانه» یاد می‌کند، میزبان اتفاقات مهمی خواهد بود؛ از جمله پرده‌برداری رسمی از فناوری زوم اپتیکال ۱۰ برابری برای دوربین‌های گوشی‌های هوشمند. گفته می‌شود که برای دسترسی به این زوم عالی، از دوربین سه‌گانه استفاده خواهد شد. 

وب‌سایت جی‌اس‌ام‌آرنا در گزارشی مدعی شده که این دوربین قرار است در گوشی‌های معرفی‌نشده‌ی اوپو F19 و اوپو F19 پرو مورداستفاده قرار گیرد.

qualcomm

کوالکام

کوالکام قصد دارد در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۹ دست به رونمایی مهمی بزند؛ ظاهرا این شرکت در پی معرفی تراشه‌ی اسنپدراگون X55 است. دی-لینک مدتی پیش یک روتر خانگی 5G را رونمایی و به‌شکلی تصادفی ساخت تراشه‌ی X55 کوالکام را تأیید کرد. درواقع X55 نسل جدید مودم‌های 5G کوالکام خواهد بود. قطعا با مرور زمان و به‌دنبال گستردگی هرچه بیشتر فناوری 5G، بیشتر در مورد این مودم خواهیم شنید.

سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس / Samsung Galaxy S9 & S9 plus

سامسونگ

سامسونگ از مدت‌ها قبل اعلام کرده بود که قصد دارد یکم اسفندماه در جریان برگزاری رویداد اختصاصی گلکسی آن‌پکد ۲۰۱۹، جدیدترین گوشی‌های خود را به‌نمایش بگذارد. این شرکت کره‌ای نهایتا مراسمش را برگزار و طی آن از گوشی‌های متعددی پرده‌برداری کرد.

آیا سامسونگ چیز جدیدی برای ارائه در MWC دارد؟

کنفرانس اختصاصی سامسونگ با معرفی گلکسی فولد آغاز شد؛ این محصول همان‌طور که از نامش پیدا است، موبایلی تاشدنی است که از ویژگی‌های جذاب زیادی بهره می‌گیرد؛ البته قیمت ۱٬۹۸۰ دلاری گلکسی فولد می‌تواند تهیه‌ی این دستگاه را برای شمار زیادی از مردم به رویا تبدیل کند. کره‌ای‌ها در همایش اختصاصی خود، گلکسی اس ۱۰ معمولی، گلکسی اس ۱۰ پلاس، گلکسی اس ۱۰ ای و گلکسی اس ۱۰ 5G را نیز معرفی کردند.

این شرکت بدون‌شک گوشی‌های جدید را با خود به MWC خواهد آورد، اما این احتمالا تنها برنامه‌ی سامسونگ برای همایش بزرگ امسال نخواهد بود. در ابتدا پیش‌بینی کرده بودیم که سامسونگ معرفی گلکسی اس ۱۰ 5G و گلکسی فولد را به کنگره‌ی جهانی موبایل موکول کند، اما این اتفاق نیافتاد و تمامی محصولات جدید این شرکت یکم اسفند رونمایی شدند. این موضوع، پیش‌بینی اتفاقات کنفرانس سامسونگ را سخت می‌کند.

اکسپریا ایکس ای 2 سونی - اکسپریا ایکس ای 2 اولترا / Sony Xperia XA2 - Sony Xperia XA2 Ultra

سونی

رویداد ویژه‌ی سونی در MWC 2019 در تاریخ ۶ اسفند برگزار می‌شود. در این کنفرانس به‌احتمال بسیار زیاد شاهد رونمایی از گوشی اکسپریا XZ4 خواهیم بود؛ محصولی که طبق ادعای برخی رسانه‌ها، دارای تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام و نمایشگری با نسبت تصویر غیرمعمول ۲۱:۹ خواهد بود. این نسبت تصویر نشان می‌دهد که ایکس‌زد ۴ قرار است موبایلی بسیار کشیده باشد. سونی اخیرا پرده‌برداری از ایکس‌زد ۴ در نمایشگاه MWC را به‌طور تلویحی تأیید کرده است.

در ابتدا پیش‌بینی می‌کردیم که سونی در نمایشگاه CES 2019 از چند گوشی جدید پرده‌برداری کند، اما این اتفاق رخ نداد تا ذهنمان به‌سمت رونمایی آن‌ها در MWC معطوف شود. یکی از این محصولات، احتمالا گوشی اکسپریا ۱۰ خواهد بود. گرچه عده‌ی زیادی از کاربران منتظر رونمایی از گوشی اکسپریا ایکس‌زد ۴ کامپکت بودند، سونی به‌صورت رسمی اعلام کرد که برنامه‌ای برای عرضه‌ی این گوشی ندارد.

vivo NEX S

ویوو

گفته می‌شود که ویوو قصد ندارد در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۱۹، از محصول مهمی رونمایی کند. جدیدترین گوشی ویوو با نام وی ۱۵ پرو، اخیرا رونمایی شده است؛ این محصول میان‌رده ضمن بهره‌مندی از مشخصات فنی قدرتمند، دارای دوربین کشویی ۳۲ مگاپیکسلی است. جزئیات بیشتر در مورد ویوو وی ۱۵ پرو را در اینجا مطالعه کنید.

نوبیا ایکس زد تی ای / ZTE Nubia X

زد‌تی‌ای

ZTE که به‌عنوان شرکتی چینی اخیرا شدیدا تحت‌تأثیر سیاست‌های دونالد ترامپ و دولت آمریکا قرار گرفته است، قصد دارد در نمایشگاه MWC حضور یابد و از محصولاتی جدید رونمایی کند. زد‌تی‌ای در زمینه‌ی درز اطلاعات مربوط به برنامه‌هایش برای کنگره‌ی جهانی موبایل و همچنین برنامه‌هایش برای حضور در بازار آمریکا، شدیدا محافظه‌کارانه عمل کرده است و جزئیات بسیاری کمی در این مورد می‌دانیم.

ZTE احتمالاً روی گوشی‌های میان‌رده متمرکز خواهد بود

احتمالا ZTE در MWC امسال بیشتر روی رونمایی از چند گوشی میان‌رده نظیر مدل جدید سری Blade برای بازار اروپا متمرکز خواهد بود. درضمن امیدواریم زد‌تی‌ای در همایش امسال جزییات بیشتری را در مورد پرچم‌دار بعدی سری Axon خود با رسانه‌ها به‌اشتراک بگذارد.

گفتنی است که زومیت قصد دارد به‌رسم هر سال، امسال نیز پوشش جامعی را از کنگره‌ی جهانی موبایل تقدیم شما کاربران محترم کند. پس هم‌زمان با آغاز این همایش بزرگ، حتما ما را دنبال کنید.

حال نوبت شما است که از انتظارات خودتان برای‌مان بگویید؛ شما چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟ بیشتر از همه، منتظر برگزاری کدام کنفرانس در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا هستید؟ نظرات خود را با زومیت و کاربران دیگر در میان بگذارید.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از قیمت گوشی، مشخصات فنی و مقایسه‌‌ی آن با دیگر محصولات به بانک محصولات زومیت مراجعه کنید. انواع گوشی‌های سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی و برندهای دیگر در این بخش در دسترس شما خواهند بود.

این مقاله در تاریخ ۴ اسفند ۱۳۹۷ به‌روزرسانی شده است

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات