جمع بندی نمایشگاه MWC 2018

پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا (MWC 2018)‌ در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که تقریبا تمام کنفرانس‌های مهم این نمایشگاه به انجام رسیده است. در جمع‌بندی زومیت می‌توانید تمام اخبار، مقالات و نگاه‌های نزدیک این نمایشگاه را ببینید.
تبلیغات

امسال همچون سنت هرساله، کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا (MWC 2018) اواخر فوریه برگزار شد که در زومیت به پوشش گسترده‌ی این نمایشگاه پرداختیم. در MWC 2018 شرکت‌های مختلفی از محصولات جدیدشان رونمایی کردند.

سامسونگ امسال دوباره به کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا بازگشت و نسل جدید پرچم‌داران خود را که شامل گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس است رونمایی کرد. گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس از نظر ظاهری با نسل پیشین تفاوت آنچنانی نکرده‌اند؛ اما ویژگی‌ها و قابلیت‌های سخت‌افزاری بسیاری به آن‌ها اضافه شده است. برای مثال می‌توان به دوربین دوگانه در نسخه‌ی پلاس به همراه دیافراگم دوگانه در هر دو نسخه اشاره کرد.

هواوی در MWC 2018 از گوشی‌ هوشمند جدیدی رونمایی نکرد؛ اما محصولاتی نظیر تبلت و لپ‌تاپ را برای رونمایی در بارسلونا به این شهر آورده بود. هواوی در MWC 2018 از تبلت‌های مدیاپد ام ۵ و مدیاپد ام ۵ پرو در دو سایز ۸.۴ و ۱۰.۸ اینچی رونمایی کرد. همچنین باید به میت‌بوک ایکس این شرکت اشاره کرد که قابلیت جالب توجه آن، پنهان شدن وب‌کم زیر کلید است.

اچ‌ام‌دی‌ گلوبال از جمله‌ی شرکت‌هایی بود که حرف زیادی برای گفتن در بارسلونا داشت. این شرکت گوشی‌های هوشمند جدید پایین‌رده، میان رده و پرچم‌دار خود را طی مراسمی در MWC 2018 رونمایی کرد. این گوشی‌های هوشمند شامل نوکیا ۸۱۱۰، نوکیا وان، نوکیا ۶، نوکیا ۷ پلاس و نوکیا ۸ سیروکو می‌شوند.

سونی برخلاف آنچه  تصور می‌شد، اکسپریا ایکس زد ۲ و اکسپریا ایکس زد ۲ کامپکت را در جریان مراسمی رونمایی کرد. بارزترین تفاوت این گوشی‌های هوشمند در مقایسه با نسل‌های پیشین، استفاده از الگوی طراحی جدیدی بود. تغییر الگوی طراحی و کنار گذاشتن طراحی موسوم به آمنی‌بالانس یکی از آرزوهای کاربران سونی بود که در سال ۲۰۱۸ محقق شد.

البته در فاصله‌ی برگزاری کنفرانس‌های این شرکت‌های بزرگ، دیگران نیز در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا محصولات جدید خود را رونمایی کردند که از جمله‌ی جالب‌ترین آن‌ها باید به ویوو ایکس اشاره کرد. زد‌تی‌‌ای نیز در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا حاضر بود و گوشی‌های هوشمند جدید خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته بود.

ایسوس به‌عنوان یکی از آخرین شرکت‌هایی که کنفرانس خود را در MWC 2018 برگزار کرد، جدیدترین گوشی‌های هوشمند پرچم‌دارش را رونمایی کرد. شرکت تایوانی در جریان مراسم خود سه گوشی‌ هوشمند جدید ذن‌فون ۵ زد، ذن‌فون ۵ و ذن‌فون ۵ لایت با مشخصات فنی متفاوت را به نمایش گذاشت. ذن‌فون‌های ایسوس و مخصوصا ذن‌فون ۵ زد و ذن‌فون ۵ را باید از مشابه‌ترین گوشی‌های هوشمند توسعه‌یافته مبتنی بر الگوی طراحی آیفون ۱۰ اپل خواند؛ این گوشی در زائده‌ی بالای نمایشگر نیز از آیفون ۱۰ پیروی کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات