دومین نمایشگاه کار ایران برگزار میشود
نمایشگاه کار، رویدادی نوآورانه و مبتکرانه در حوزهی مدیریت منابع انسانی است که دستاوردهای متعددی را در حوزهی اشتغال و برقراری ارتباط میان کارفرمایان و کارجویان داشته است. این رویداد پیش از این به مدت ۹ سال در دانشگاه صنعتی شریف برگزار میشد، اما به علت استقبال فارغالتحصیلان و شرکتها، تصمیم گرفته شد تا در مکان وسیعتری برگزار شود.
این رویداد فرصت مناسبی است تا فارغالتحصیلان دانشگاهی بتوانند شغلی مناسب و مرتبط با رشتهی تحصیلیشان پیدا کنند. همچنین کارفرمایان نیز میتوانند بهطور مستقیم با نیروی انسانی تربیت شده در دانشگاه مصاحبه کرده و بهترین نیروی کار را انتخاب کنند.
سال گذشته، حدود ۱۰۰ شرکت در نمایشگاه بزرگ کار ایران حضور داشتند و بیش از ۵۰۰ نفر را بهصورت قطعی استخدام کردند. شریفخانی، دبیر نمایشگاه کار و عضو هیأت علمی دانشگاه میگوید:
در این رویداد، ۱۵ مجموعه در دو گروه شغلی بیش از ۵۰۰ ظرفیت کاری عرضه کردهاند که آمار ما نشان میدهد از زمان برگزاری تاکنون، بیش از ۲۰۰ نفر بهصورت تماموقت و بیش از ۴۰۰ نفر بهطور پارهوقت مشغول به کار شدهاند. در دورهی قبل، بیش از دههزار بازدیدکننده داشتیم و تخمین میزنیم که این تعداد، امسال به بیش از بیستهزار نفر برسد.
کارجویان با حضور در این نمایشگاه میتوانند با محیط و فضای کاری واقعی شرکتها و سازمانها آشنا شوند. برخی از این شرکتها، مدلی از محیط کاریشان را عینا در نمایشگاه برپا میکنند تا کارجویان با مواردی مانند زمان آمدورفت کارمندان شرکت، دیسیپلین سازمانی آنها و اشخاصی که در این مجموعهها مشغول به کار هستند، آشنا شوند.
همچنین موقعیتهای شغلی از طریق سامانهی آنلاین به اطلاع کارجویان، بهویژه شهرستانیها رسانده میشود و آنها نیز میتوانند رزومههایشان را بهصورت الکترونیک ارسال کنند.
در طول برگزاری رویداد، کارگاههای آموزشی متعدد برگزار میشود که مدیران منابع انسانی دربارهی تجربیات خود در زمینهی جذب و استخدام و نیز توصیههای حرفهای به کارجویان سخنرانی میکنند.
نظرات