دومین نمایشگاه کار ایران برگزار می‌شود

پنج‌شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
دومین نمایشگاه کار ایران با هدف ملاقات بی‌واسطه‌ی کارفرمایان با کارجویان، چهارم تا ششم بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران (بوستان گفت‌وگو) برگزار می‌شود.
تبلیغات

نمایشگاه کار، رویدادی نوآورانه و مبتکرانه در حوزه‌ی مدیریت منابع انسانی است که دستاوردهای متعددی را در حوزه‌ی اشتغال و برقراری ارتباط میان کارفرمایان و کارجویان داشته است. این رویداد پیش از این به مدت ۹ سال در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شد، اما به علت استقبال فارغ‌التحصیلان و شرکت‌ها، تصمیم گرفته شد تا در مکان وسیع‌تری برگزار شود.

این رویداد فرصت مناسبی است تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بتوانند شغلی مناسب و مرتبط با رشته‌ی تحصیلی‌شان پیدا کنند. همچنین کارفرمایان نیز می‌توانند به‌طور مستقیم با نیروی انسانی تربیت شده در دانشگاه مصاحبه  کرده و بهترین نیروی کار را انتخاب کنند.

سال گذشته، حدود ۱۰۰ شرکت در نمایشگاه بزرگ کار ایران حضور داشتند و بیش از ۵۰۰ نفر را به‌صورت قطعی استخدام کردند. شریف‌خانی، دبیر نمایشگاه کار و عضو هیأت علمی دانشگاه می‌گوید:

در این رویداد، ۱۵ مجموعه در دو گروه شغلی بیش از ۵۰۰ ظرفیت کاری عرضه کرده‌اند که آمار ما نشان می‌دهد از زمان برگزاری تاکنون، بیش از ۲۰۰ نفر به‌صورت تمام‌وقت و بیش از ۴۰۰ نفر به‌طور پاره‌وقت مشغول به کار شده‌اند. در دوره‌ی قبل، بیش از ده‌هزار بازدیدکننده داشتیم و تخمین می‌زنیم که این تعداد، امسال به بیش از بیست‌هزار نفر برسد.
job fair

کارجویان با حضور در این نمایشگاه می‌توانند با محیط و فضای کاری واقعی شرکت‌ها و سازمان‌ها آشنا شوند. برخی از این شرکت‌ها، مدلی از محیط کاری‌شان را عینا در نمایشگاه برپا می‌کنند تا کارجویان با مواردی مانند زمان آمد‌ورفت کارمندان شرکت، دیسیپلین سازمانی آن‌ها و اشخاصی که در این مجموعه‌ها مشغول به کار هستند، آشنا شوند.

همچنین موقعیت‌های شغلی از طریق سامانه‌ی آنلاین به اطلاع کارجویان، به‌ویژه شهرستانی‌ها رسانده می‌شود و آن‌ها نیز می‌توانند رزومه‌هایشان را به‌صورت الکترونیک ارسال کنند.

در طول برگزاری رویداد، کارگاه‌های آموزشی متعدد برگزار می‌شود که مدیران منابع انسانی درباره‌ی تجربیات خود در زمینه‌ی جذب و استخدام و نیز توصیه‌های حرفه‌ای به کارجویان سخنرانی می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات