هیوندای ولوستر N TCR مدل ۲۰۱۹ رونمایی شد

سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
هیوندای موتوراسپرت از مدل مسابقه‌ای هاچ‌بک ولوستر N TCR مدل ۲۰۱۹ رونمایی کرد که با قیمتی معادل ۱۵۵ هزار دلار راهی بازار آمریکا خواهد شد.
تبلیغات

هیوندای موتوراسپرت در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۹ از خودروی مسابقه‌ای Veloster N TCR رونمایی کرد. ولوستر N TCR که خود را برای رقابت با محبوب‌ترین مدل‌های هاچ‌بک بازار مانند هوندا سیویک تایپ آر، فولکس‌واگن گلف GTI و آئودی RS3 آماده می‌کند، از پیشرانه‌ی چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر با قدرت ۳۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد.

Hyundai Veloster N TCR / هیوندای ولوستر

این مدل در حالت استاندارد به جعبه‌دنده‌ی سکوئنشال ۶ سرعته با تعویض‌کننده پنوماتیکی و قفل مکانیکی دیفرانسیل مجهز است. در ابتدای خط انتقال قدرت از کلاچ دو صفحه‌ای سرامتالیک AP Racing استفاده شده و وظیفه‌ی تأمین ECU و سیستم مدیریت قدرت به Life Racing واگذار شده است. در چرخ‌های جلو از ترمزهای ۳۸۰ میلی‌متری برمبو خنک‌شونده و در عقب از ترمزهای ۲۷۸ میلی‌متری برمبو استفاده شده است که پشت رینگ‌های ۱۸ اینچی قرار گرفته‌اند.

Hyundai Veloster N TCR / هیوندای ولوستر

هیوندای می‌گوید که ۸۵ درصد قطعات ولوستر N TCR و i30N TCR مشترک هستند و هر دو خودروی اسپرت در نمایندگی هیوندای موتوراسپرت در آلمان تولید می‌شوند. فضای داخل کابین به خوبی برای رقابت در مسابقات موتوراسپرت تنظیم شده است؛ از جمله امکانات قابل‌توجه می‌توان به صندلی‌های مسابقه‌ای Sabelt، کمربندهای ایمنی ۶ نقطه‌ای، به همراه تنظیمات آسان دکمه‌های روی فرمان اشاره کرد. چیدمان تمام این اجزا با هدف کمک به راننده در شرایط مسابقه‌ای بهبود یافته است و باتوجه‌به اوج هیجان در رانندگی، از سیستم اطلاعاتی و سرگرمی استفاده نمی‌شود.

Hyundai Veloster N TCR / هیوندای ولوستر

در فضای بیرونی کیت آیرودینامیکی بسیار جذابی به همراه بال داربستی عقب قرار دارد و برای بدنه نیز از پنل‌های فیبر کربنی و فولاد بهره‌گیری می‌شود. مقررات TCR به این معنی است که وزن کل خودرو (همراه‌با راننده) نقش تعیین‌کننده دارد و حداقل تا ۱۲۸۵ کیلوگرم می‌تواند باشد؛ درحالی‌که بیشترین میزان سوخت مصرفی در این مقررات، ۱۰۰ لیتر تعیین شده است. اگرچه قوانین TCR جهانی هستند، اما هیوندای ولوستر N براساس محبوبیت نسبی این خودروی اسپرت در بازار هاچ‌بک، تنها روی ایالات متحده متمرکز خواهد شد.

Hyundai Veloster N TCR / هیوندای ولوستر

در کنفرانس خبری رونمایی از هیوندای ولوستر N TCR این‌طور اعلام شد:

اضافه کردن هیوندای ولوستر N TCR به خط تولید محصولات موتوراسپرت، به تیم‌های حاضر در بازارهای جهانی که مدل‌ جاده‌ای در دسترس هستند، اجازه می‌دهد که پلتفرم مطلوبی در اختیار مشتریان خود قرار دهند. 
Hyundai Veloster N TCR / هیوندای ولوستر

تیم برایان هرتا اتواسپرت قصد دارد با دو خودروی اسپرت هیوندای (ولوستر N و i30N) در رقابت‌های IMSA Michelin Pilot Challenge شرکت کند. این محصول در بازار آمریکا با قیمت ۱۵۵ هزار دلار به فروش می‌رسد و تحویل آن از اواخر اسفندماه امسال آغاز خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات