زایس از ZX1 اولین دوربین کامپکت و فول فریم خود رونمایی کرد

جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
زایس برای اولین بار دست به ساخت دوربین فول‌فریم زده است و ZX1 محصولی است که به عنوان اولین تلاش، روی کاغذ راضی‌کننده به نظر می‌آید.
تبلیغات

زایس از دوربین کامپکت و فول فریم جدید خود با نام ZX1 رونمایی کرد. این دوربین ۳۵ میلی‌متری با لنز f/2.0 اولین دوربین فول‌فریم شرکت زایس به حساب می‌آید.

داخل این دوربین، سنسور تصویر فول‌فریم ۳۷.۴ مگاپیکسلی با بازه‌ی حساسیت ۸۰ تا ۵۱۲۰۰ قرار گرفته است؛ سنسور تصویری که توسط همین شرکت، یعنی زایس طراحی و تولید شده است.

در جلوی دوربین، لنز زایس دیستاگون ۳۵ میلی‌متری با قابلیت فوکوس خودکار قرار گرفته است تا عملکر سنسور تصویر را تکمیل کند. در این لنز از هشت المان در پنج گروه استفاده شده است و حداقل فاصله‌ی کانونی آن ۳۰ سانتیمتر است.

زایس می‌گوید:

همکاری بین لنز و سنسور تصویر زایس در ZX1 کیفیت تصویری سطح اول را همان‌طور که همیشه از زایس انتظار می‌رود، ارائه می‌دهد.

یک قابلیت غیرمعمول و جالب ZX1 به‌کارگیری Adobe Photoshop Lightroom CC در دوربین است. این اپلیکیشن امکان پردازش مستقیم عکس‌های خام (RAW) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

زایس ZX1
زایس ZX1
زایس ZX1
زایس ZX1

نمایشگر دوربین، یعنی جایی که قابلیت‌ها و گزینه‌های آن در دسترس هستند، ۴.۳ اینچی و از نوع چندلمسی است و تراکم پیکسلی برابر با ۳۳۸ پیکسل در هر اینچ دارد. در قسمت بالای نمایشگر لمسی نیز منظره‌یاب الکترونیکی ۰.۷ اینچی قرار گرفته است.

دوربین جدید زایس علاوه بر بلوتوث و درگاه USB نوع C به اتصال وای‌فای نیز مجهز شده است. به همین جهت، کاربران می‌توانند عکس‌های خود را به جای اینکه ابتدا به دستگاه‌های دیگر منتقل کنند، مستقیم در اینترنت بارگذاری کنند. به‌علاوه، این دوربین به امکان به‌روزرسانی OTA نیز مجهز شده است تا بدون نیاز به رایانه، بتواندنرم‌افزار دوربین را به‌روز کرد.

در خصوص فضای ذخیره‌سازی، ZX1 ظرفیت خارق‌العاده‌ی ۵۱۲ گیگابایتی را ارائه می‌دهد که برای ثبت و ذخیره‌سازی ۶۸۰۰ عکس خام با فرمت DNG یا بیش از ۵۰ هزار عکس در فرمت JPG کفایت می‌کند.

باتری با ظرفیت ۳۱۹۰ میلی آمپر ساعت، عکاسی پیاپی با سرعت سه فریم بر ثانیه، ضبط ویدیوی 4K با کیفیت ۳۰ فریم بر ثانیه، میکروفن و جک هدفون از دیگر مشخصات و ویژگی‌های این محصول به شمار می‌آیند.

از لحاظ طراحی، ZX1 از بدنه‌ای با سطوح صاف و منحنی برخوردار است که به گفته‌ی زایس به‌منظور ایجاد ارگونومی و قرارگیری بهتر در دست طراحی شده است. ابعاد این دوربین فول‌فریم ۱۴۲ در ۹۳ در ۴۶ میلی‌متر و اندازه‌ی لنز آن برابر با ۲۰ میلی‌متر است.

به گفته‌ی زایس، تمایل نسبی نمایشگر این دوربین به سمت جلو باعث ایجاد تمایز با منظره‌یاب شده است که این موضوع کار با دوربین را ساده‌تر می‌کند.

زایس ZX1 را اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی با قیمتی که متعاقبا اعلام می‌کند، روانه‌ی بازار خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات