گوگل پروژه محرمانه دراگن‌ فلای را تایید کرد

پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل پروژه‌ی مخفی دراگن‌فلای را که پیشتر جنجال‌آفرین شده بود، تایید کرد.
تبلیغات

روز گذشته، نمایندگان شماری از بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان در کمیته‌ی بازرگانی، حمل‌ونقل و انرژی سنای آمریکا حاضر شدند تا به ابهامات و نگرانی‌ها در مورد حریم خصوصی و محافظت از داده‌های کاربران پاسخ بگویند.

کیت انرایت، معاون ارشد حریم خصوصی گوگل به نمایندگی از این شرکت در این جلسه حضور داشت و چندین بار از طرف سناتورها در مورد شایعاتی که می‌گویند این شرکت در حال توسعه‌ی یک موتور جستجوی کنترل‌شده و هماهنگ با سانسورهای دولتی برای چین است، مورد پرسش قرار گرفت. به گزارش وینچربیت، انرایت در این جلسه در خلال صحبت‌هایش از یک پروژه‌ی مخفی با اسم رمز دراگن‌فلای (Dragonfly) پرده برداشت؛ اما از ارائه‌ی توضیحات بیشتر در مورد آن خودداری کرد. انرایت در این جلسه خطاب با سناتور تد کروز گفت:

هنوز به‌روشنی ابعاد این پروژه معلوم نیست و نمی‌دانیم قرار است آینده به چه سمت‌وسویی حرکت کنیم.
کیت انرایت /  Keith Enright

کیت انرایت، معاون ارشد حریم خصوصی گوگل

مقاله‌های مرتبط:

    ماه گذشته نام دراگن‌فلای در رسانه‌ها مطرح شد و شماری از کارکنان Google پس از افشای این پروژه‌ی محرمانه تصمیم به استعفا گرفتند. گزارش‌های بعدی اما جزئیات بیشتری را در مورد نحوه‌ی عملکرد احتمالی این موتور جستجو برملا کرد. در میان کسانی که نگرانی خود را از ابعاد پنهان این پروژه ابراز کردند، نام ۶ تن از سناتورهای آمریکا به چشم می‌خورد. آنها طی نامه‌ای به گوگل در ماه اوت، خواستار توضیح این شرکت در مورد دراگن‌فلای شدند و اقدام گوگل را برای توسعه‌ی موتور جستجوی انحصاری در راستای اهداف سانسور دولتی در چین، عمیقا نگران‌کننده خواندند.

    انرایت طی جلسه‌ی دیروز کمیته‌ی سنا ادعا کرد که گوگل درصدد راه‌اندازی یک موتور جستجو در چین نیست و سخنگوی این شرکت نیز به ونچربیت گفته است که کارهای گوگل در این زمینه صرفا جنبه‌ی تحقیقاتی و پژوهشی دارد. اگرچه ابعاد واقعی این پروژه هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، این اظهارنظرها نشان می‌دهد که گوگل در پی آن است که دست‌کم سرویس موتور جستجوی خود را دوباره در چین راه‌اندازی کند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات