ویژگی های جدید موتور جستجوی گوگل اعلام شد

سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت گوگل، دوشنبه‌ی گذشته، قابلیت های جدیدی که قرار است به موتور جستجویش اضافه شود را اعلام کرد.
تبلیغات

به مناسبت ۲۰ سالگی موتور جستجوی قدرتمند گوگل، این شرکت، روز دوشنبه، قابلیت‌های جدیدی را برای آن معرفی کرد.

هدف این ویژگی‌ها کمک به کاربران در جستجوی با تعداد واژگان زیاد (مانند برنامه‌ریزی‌های مسافرتی، نکات مفید سلامت و بهداشت و بررسی موقعیت‌های شغلی) است. این‌گونه جستجو‌ها معمولاً با یک بار سرچ کردن به نتیجه‌ی مفیدی منجر نمی‌شوند و گوگل در پی بهبود آن است.

ویژگی دیگر اضافه‌شده، قابلیت کارت‌های فعالیت (Activity Cards) است. اگر شما جستجو‌های مکرر و زیادی در مورد موضوعی خاص انجام دهید، کارت‌های فعالیت در سرچ‌های جدید شما مفید خواهند بود. برای مثال، اگر شما در حال برنامه‌ریزی برای سفر هستید، کارت فعالیت، جستجوهای گذشته و جستجوها و پیشنهادهای مربوط را نمایش می‌دهد. قابلیت دیگری به نام مجموعه‌ها (Collections) به شما این امکان را می‌دهد تا جستجوهای اخیر خود را ذخیره کنید.

گوگل

گوگل همچنین، ابزاری برای نمایش اخبار به نام دیسکاور (Discover – به معنی کشف کن) را به مرورگر‌های موبایل خود اضافه خواهد کرد که اخباری که مورد علاقه‌ی شماست را تنها با تحلیل رفتار شما در وب و بدون نیاز به سرچ خاصی نمایش دهد.

گوگل علاوه بر این، موتور جستجوی تصویری خود (Google images) را با الگوریتم‌ها و ظاهری جدید ارائه خواهد کرد. این شرکت، همچنین ابزار گوگل لنز (Google Lens) را به Google Images اضافه خواهد کرد تا کاربران با راحتی بیشتری قادر باشند اطلاعات مورد نیاز درباره‌ی اشیاء موجود در تصاویر مانند اطلاعات خرید، ویژگی‌های محصول و... را به دست آورند.

گوگل اعلام کرده‌است که روی قابلیت سرچ استوری، مانند چیزی که در اینستاگرام و اسنپ‌چت شاهدش هستیم، سرمایه‌گذاری بیشتری می‌کند. گوگل با استفاده از هوش مصنوعی استوری‌هایی در مورد افراد مشهور به همراه اطلاعاتی در مورد آن‌ها آماده و ارائه می‌کند.

شرکت Google سعی دارد همراه با تغییر کردن دیدگاه کاربران در مورد سرچ کردن، موتور جستجوی خود را نیز تکامل‌یافته‌تر کند.

طی رویدادی در سانفرانسیسکو، بن گومز (Ben Gomes)، مدیر بخش موتور جستجوی گوگل بیان کرد: «ما ادعا نداریم که موتور جستجوی ما بسیار عالی است اما متعهد هستیم تا روز‌به‌روز آن را بهبود ببخشیم.»

موتور جستجوی گوگل

مخالفت‌ها فراوان است

با فرارسیدن ۲۰ سالگی موتور جستجوی گوگل، این شرکت تحت نظارت شدید قرار گرفته است. هفته‌ی گذشته وال استریت ژورنال گزارش داد، پس از محدودیت‌های مسافرتی برای هفت کشور مسلمان که دونالد ترامپ یک سال پیش اعمال کرد، گوگل سعی کرده‌است با بهینه‌سازی موتور جستجوی خود سطح محتوای طرفدار مهاجرت را افزایش دهد. در پاسخ، مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای، بیان کرده‌ است که این مطلب به این معنا است که ما یکپارچگی نتایج موتور جستجوی خود را فدای اهداف سیاسی می‌کنیم که کاملا اشتباه است.

فشار‌های زیادی نیز از جانب کاخ سفید به گوگل وارد می‌شود. ماه گذشته دونالد ترامپ در توئیتی بیان کرد، نتایج جستجوی گوگل عجیب و غریب است و این شرکت در حال سرکوب صدای محافظه‌کاران است. روز بعد، در جمعی از خبرنگاران ترامپ اضافه کرد:‌

من فکر می‌کنم گوگل در حال استفاده از تعداد زیادی از مردم است. گوگل، توئیتر و فیسبوک در محدوده‌ی بسیار مشکلی پا گذاشته‌اند و باید به اندازه کافی دقت کنند.
ترامپ

گوگل همچنین متهم شده‌ است که سیاست‌های لیبرال را تبلیغ می‌کند. ترامپ، ماه گذشته با انتشار ویدیویی در توئیتر ادعا کرد گوگل با انتشار نطق ابتدای سال باراک اوباما از او حمایت کرده است و در پایان این توئیت هشتگ StopTheBias# (جانبداری را متوقف کنید) را استفاده کرد. گوگل با رد این اتهامات ابراز داشت، این شرکت در واقع با بازتاب دادن نطق ماه ژانویه ترامپ در صفحه‌ی اصلی موتور جستجویش برای او تبلیغ کرده‌ است. البته گوگل اعلام کرد، این قبیل کارها تبلیغی برای ترامپ یا اوباما نبوده‌است و تنها بازتاب نطق‌های رئیس جمهور ایالات متحده است.

روز دوشنبه، گوگل همچنین ویژگی جدیدی برای کمک به جوامع محلی را معرفی کرد. برای مثال، این شرکت عنوان کرده‌ است که در حال اجرای پایلوت طرحی در هند برای اعلام اطلاعات سیلاب‌های ناگهانی است. مثال دیگر آنکه گوگل از سرویسی رونمایی کرد که مورد استفاده جویندگان کار در جوامع محلی خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات