Anymal؛ ربات چهارپایی که می‌تواند درب را باز کند

یک‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌جز اسپات مینی، ربات چهارپای پیشرفته‌ی بوستون داینامیکس، ربات چهارپای Anymal نیز می‌تواند درب را باز کند.
تبلیغات

آبان‌ماه سال گذشته، بوستون داینامیکس ربات چهارپای پیشرفته اسپات مینی را رونمایی کرد. اسپات‌مینی، تنها ربات چهارپایی نیست که می‌تواند درب را باز کند، ربات جدید Anymal نیز می‌تواند دستگیره درب را بچرخاند و در نهایت آن را باز کند.

آزمایشگاه سیستم‌های رباتیک در انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ (ETH Zurich) سوئیس، پیشرفت‌های خوبی در توسعه‌ی ربات چهارپا داشته‌ است. ربات چهارپای Anymal با استفاده از بازوهای مکانیکی خود می‌تواند دستگیره‌ی درب را بچرخاند، بعد با فشار دادن به سمت جلو، آن را باز کند.

ربات بوستون داینامیکس

ویدئویی از روش باز کردن درب توسط آنیمال به‌اشتراک گذاشته شده است که نشان می‌دهد آنیمال از بازوهای مفصلی خود برای گرفتن دستگیره درب کمک می‌گیرد، سپس درب را به جلو هل می‌دهد و در نهایت آن را باز می‌کند. اگر فردی آنیمال را بکشد، ربات شکایتی نمی‌کند و کار خودش را کامل انجام می‌دهد.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که ممکن است آنیمال در آینده بتواند چه کارهایی را به‌انجام برساند؟ آنیمال می‌تواند درب را باز کند، زباله‌ها را بیرون ببرد و در سطل زباله بگذارد. همچنین می‌تواند در حالتی که یک لیوان آب را با بازوی مکانیکی خود نگهداشته است، حرکت کند و حتی یک قطره آب هم زمین نریزد. به‌علاوه، آنیمال می‌تواند برای بلندکردن جعبه‌ها به صاحب خود کمک کند؛ جعبه‌ها را بلند کند و سپس آنها را جابه‌جا کند.

آزمایشگاه سیستم‌های رباتیک در ویدئویی توانمندی‌های آنیمال را به‌نمایش گذاشته‌ است. سیستمی که آنیمال با کمک آن می‌تواند چنین کارهایی را به‌انجام برساند، سیستم ALMA نام دارد که حروف ابتدایی در Articulated Locomotion and Manipulation است.

ربات بوستون داینامیکس

 آزمایشگاه سیستم‌های رباتیک معتقد است:

گشتاور و قابلیت کنترل‌پذیری سیستم، چنین امکانی را در اختیار این ربات قرار می‌دهد، و باعث می‌شود که ربات بتواند کاملا طبیعی و راحت کار کند.

Anybotics، یکی از زیرمجموعه‌های همکار آزمایشگاه سیستم‌های رباتیک، در تلاش است تا Anymal را برای استفاده در بازرسی‌های صنعتی، نقشه‌برداری، نظارت، موقعیت‌هایی که نیاز به واکنش‌دادن سریع دارد و حتی به‌عنوان رباتی سرگرم‌کننده در دسترس قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات