نمایشگر هوشمند فیسبوک به‌زودی معرفی می‌شود

یک‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
گزارشات اخیر حاکی از آن هستند که فیسبوک قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، نمایشگر هوشمند اختصاصی خود را معرفی کند.
تبلیغات

فیسبوک مدت‌ها است که روی محصولی شبیه Echo Show آمازون و Smart Display لنوو کار می‌کند. این شرکت پس از مواجهه با رسوایی بزرگ کمبریج آنالیتیکا، تصمیم گرفت معرفی این دستگاه را مدتی به‌تعویق بیاندازد. حال به‌نظر می‌رسد که Facebook قصد دارد طی هفته‌ی جاری، از این محصول جدید به‌صورت رسمی رونمایی کند.

این دستگاه که فعلا با کدنام Portal شناخته می‌شود، به‌منظور شناسایی کاربر، از فناوری تشخیص چهره بهره می‌گیرد. از میان دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به امکان برقراری تماس ویدیویی (به‌عنوان اصلی‌ترین ویژگی) اشاره کرد. در ضمد بد نیست بدانید که اخیرا گزارشی مبنی بر یکپارچه‌سازی این دستگاه با اپلیکیشن Facebook Messenger منتشر شده‌ است.

آنطور که برخی منابع مدعی هستند، نمایشگر هوشمند فیسبوک قرار است در دو مدل با اندازه‌ی مختلف روانه‌ی بازار شود؛ گفته می‌شود که مدل کوچکتر حدودا ۳۰۰ دلار و مدل بزرگتر حدودا ۴۰۰ دلار قیمت خواهند داشت.

ظاهرا فیسبوک پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا، تغییراتی به‌خصوص را به‌منظور افزایش امنیت کاربر، در Portal اعمال کرده است. در کنار این‌ها، وب‌سایت Cheddar مدعی شده است که این محصول با دستیار صوتی الکسا یکپارچه خواهد بود و فیسبوک قصد دارد آن را به‌صورت گسترده عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات