گوگل روی استارتاپ رباتیک UiPath سرمایه‌گذاری کرد

شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
مطالعه 3 دقیقه
پتانسیل‌های بالای استارتاپ اتوماسیون و رباتیک UiPath و قدرت ارزش‌آفرینی آن برای مشتریان، به‌شدت نظر سرمایه‌گذاران سیلیکون ولی را جلب کرده است.
تبلیغات

بزرگترین سرمایه‌گذاران سیلیکون ولی در حال سرمایه‌گذاری روی شرکت نرم‌افزاری رباتیک UiPath هستند. این شرکت در حال حاضر به‌لطف دومین دوره‌ی جذب سرمایه‌ی خود، سه میلیارد دلار ارزش دارد.

روز سه‌شنبه، UiPath اعلام کرد که در سری C فاندینگ، ۲۲۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. CapitalG گوگل، Sequoia و Accel، سرمایه‌گذارانی بودند که روی این شرکت سرمایه‌گذاری کردند. آخرین دور فاندینگ این شرکت، شش ماه پیش ینی مارس ۲۰۱۸ بود. در آن زمان UiPath حدود ۱۵۳ میلیون دلار سرمایه جذب کرد و ۱.۱ میلیارد لار ارزش‌گذاری شد.

گرچه UiPath خود را یک شرکت نرم‌افزاری اتوماسیون پردازش رباتیک (PRA) می‌نامد، ولی این شرکت درزمینه‌ی تجهیزات متالیک یا چرخ‌های لاستیکی با کشش بالا فعالیت نمی‌کند.  UiPath با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، به شرکت‌های نرم‌افزاری کمک می‌کند پروسه‌های تکراری کسب‌وکار خود را خودکار کنند. همان‌طور که وب‌سایت این شرکت توضیح می‌دهد، این نرم‌افزار با سایر برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها وارد تعامل می‌شود، درست همان‌طور که انسان‌ها با برنامه‌ها کار می‌کنند. اما تفاوت اینجا است که این نرم‌افزار هرگز نمی‌خوابد، هیچ اشتباهی مرتکب نمی‌شود و هزینه‌ی بسیار پایین‌تری نسبت به حقوق و دستمزد یک کارمند می‌طلبد. لایلا استاردی، یکی از شرکای CapitalG می‌گوید:

ما عمیقاً بر این باوریم که PRA مسیر اصلی سازمان‌ها برای بهره‌گیری از هوش مصنوعی است و UiPath این پتانسیل را با رشد بی‌نظیر خود و تأثیرات فوق‌العاده‌ی مشتری، اثبات می‌کند.
UiPath

ریچ وانگ، یکی از شرکای Accel نیز این دیدگاه را تائید می‌کند. او می‌گوید:

من همیشه از پویایی بازار هوش مصنوعی و اتوماسیون پردازش رباتیک شگفت‌زده می‌شوم. UiPath به‌خوبی ثابت کرده که پلتفرم این شرکت، در کوتاه‌ترین زمان ارزش فوق‌العاده بالایی به مشتریان ارائه می‌کند. ما معتقدیم که شرکت‌ها، هنوز در ابتدای راه استفاده‌ی گسترده از اتوماسیون و هوش مصنوعی هستند.

دانیل دینس، مهندس سابق مایکروسافت که اصالتاً رومانیایی است، در سال ۲۰۰۵ شرکت UiPath را در نیویورک تأسیس کرد. اما این شرکت در سال‌های اخیر به‌خوبی دیده شد و اوج گرفت.

این شرکت اعلام کرده که اخیراً ۶ مشتری سازمانی جدید را به پایگاه خود اضافه کرده و به‌دنبال جذب سه شرکت دیگر، یعنی BMW Group، Autodesk و Huawei است. سال گذشته این استارتاپ تعداد کارمندان خود را ۳۰۰ درصد افزایش داد و طبق برنامه، تا پایان سال ۲۰۱۸ شمار پرسنل استخدامی آن به ۱۷۰۰ کارمند خواهد رسید. دینس در بیانیه‌ای گفت:

ما آینده‌ای را می‌سازیم که در آن هر کارمند قادر باشد وظایف تکراری، خسته‌کننده و وقت‌گیر خود را خودکارسازی کند. در آینده، کارمندان به‌راحتی می‌توانند روی حل مشکلات خلاق و چالش‌برانگیز متمرکز شوند.پلتفرم ما با پتانسیلی باورنکردنی، دروازه‌ی حرکت مشتریان به سمت دنیای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات