بی ام و Z4‌ رودستر معرفی شد

جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل‌های جدید رودستر از بی‌ام‌و Z4 تا اسفند ماه امسال راهی بازار آمریکا خواهند شد. مدل M40i، پیشرانه ۳۸۲ اسب بخار و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴.۴ ثانیه دارد.
تبلیغات

همان‌طور که علاقه‌مندان بی‌ام‌و (BMW) انتظار دارند، نسخه‌های مختلف بی‌ام‌و Z4 از مدل ام پرفورمنس (M performance) و سری M40i فراتر نخواهد رفت. بی‌ام‌و تایید کرد مدل‌های متنوعی تولید خواهند شد، اما تا روز گذشته اطلاعات کمی منتشر کردند. لحظه‌ای که علاقه‌مندان به محصولات بی‌ام‌و برای پیوستن مدل‌های قدرتمند sDrive20i و sDrive30i منتظر بودند، فرا رسید و آلمانی‌ها جزئیات نهایی رودستر بی‌ام‌و Z4 را منتشر کردند.

BMW Z4 / بی‌ام‌و Z4

ارزان‌ترین و ضعیف‌ترین مدل، بی‌ام‌و Z4 sDrive20i خواهد بود. این مدل با پیشرانه ۲.۰ لیتری چهار سیلندر بنزینی با قدرت ۱۹۴ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور عرضه می‌شود؛ مدل پایه بی‌ام‌و Z4 به ۶.۶ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد و پیشرانه آن تنها به جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته متصل خواهد شد. با توجه به وزن ۱،۴۸۰ کیلوگرمی، بی‌ام‌و Z4 sDrive20i دارای تعلیق پنج میله‌ای در عقب، همراه با تعلیق مک‌فرسون (فنر و استرات دو اتصالی) جلو مجهز به یاتاقان‌های کنترل هیدرولیکی در کمک‌فنر است.

BMW Z4 / بی‌ام‌و Z4

همان سیستم تعلیق برای مدل sDrive30i بی‌ام‌و Z4 نیز استفاده خواهد شد، اما پیشرانه متفاوت است. اگرچه پیشرانه این مدل نیز ۲.۰ لیتری چهار سیلندر خواهد بود، اما قدرت آن به ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور به ۴۰۰ نیوتن‌متر افزایش می‌یابد. چنین توانی قادر است رودستر بی‌ام‌و Z4 با وزن ۱،۴۹۰ کیلوگرم را در زمان ۵.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. این مدل نیز با جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

BMW Z4 / بی‌ام‌و Z4

برای کسانی که به دنبال عملکرد بسیار هیجان‌انگیزتری هستند، پیشرانه ۳.۰ لیتری ۶ سیلندر رودستر جدید بی‌ام‌و Z4 M40i دارای ۳۸۲ اسب بخار قدرت بین ۵۰۰۰ تا ۶۵۰۰ دور بر دقیقه و بیشینه گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر بین ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه است. بی‌ام‌و Z4 M40i رودستر قادر است در ۴.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. از جمله امکانات استاندارد این مدل می‌توان به تعلیق انطباقی ام اسپرت (M sport)، ترمز و دیفرانسیل M اسپرت اشاره کرد که به عنوان آپشن برای رودستر بی‌ام‌و Z4 sDrive30i ارائه می‌شوند. 

BMW Z4 / بی‌ام‌و Z4

بدون توجه به انتخاب پیشرانه، سقف بی‌ام‌و Z4 تنها در ۱۰ ثانیه باز و بسته خواهد شد؛ این باعث می‌شود که سریع‌ترین مدل روباز بی‌ام‌و (برای باز و بسته کردن سقف) در تاریخ باشد، در حالی که این زمان برای رودستر بی‌ام‌و i8 به ۱۵ ثانیه می‌رسد.

خریداران همچنین قادر به باز و بسته کردن سقف، تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهند بود. سقف بازشونده بی‌ام‌و Z4 در حالت استاندارد با رنگ سیاه و به عنوان آپشن در رنگ آنتراسیت با افکت نقره‌ای عرضه می‌شود. علاوه بر این باید ذکر کنیم که فضای ۲۸۱ لیتری بدون توجه به بالا یا پایین بودن سقف، ۵۰ درصد بیش‌تر از نسل قبل بی‌ام‌و Z4 است.

رودستر بی‌ام‌و Z4 sDrive30i تا اسفند ماه امسال روانه بازار ایالات متحده آمریکا می‌شود و بی‌ام‌و Z4 M40i رودستر نیز چند ماه پس از آن به بازار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات